Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Hur blir det med 250R B-förarna då? Kommer de fortsätta i SM? Det är väl ändå så liten klass att det inte blir ett fullt startfält ändå?
GSXR1100R skrev:Orkar man åka på RR träningar så orkar man åka på klubbmöten oxo, du slipper ju lasta hojen och alla tillbehör, jag tror mer att ointresset beror på just att många hoppas på att "dom andra" fixar biffen, när det sedan inte blir som man trodde så är det bekvämare att klaga här på SH.
Samla polarna och splitta på bensinräkningen så blir det billigare, alla är välkommna att göra sina röster hörda, tro mig att det är slagkraftigare att gå på klubbmöten än att skriva på SH om man nu vill påverka Svensk RR.
LOTTAK skrev:Låter som ett mycket vettigt förslag men hur man genomför det är en annan fråga
Om man nästan bor där ute då? Är man :kocko eller då?
HW skrev:Det kommer ett utskick till alla medlemmar i LMS, i samband med kallelsen till årsmötet.
Jag kan kolla om jag kan "sporthojs-anpassa" det och skicka det till dig.
/HW
Swedie skrev:Vadå, för att du ska få kalla alla som ställer sig frågande till det här för okunniga? Det kallar jag inte för att ta en "mjukare" ton mot sina möjliga kunder.
GSXR1100R skrev:Här hittar man info om HMS månadsmöten http://www.hyllingems.nu/index.asp?M=1025 även årsmötet flaggas upp i god tid innan, jag brukar värva folk via SH så att ingen missar tillfället att göra sin röst hörd, dessutom bjuder vi på mat
Swedie skrev:Vore kul o se Petjo, Jerker, Sonni harms, kim jensen stå i torparn och vifta flaggan. Tror nog att vi drömmer nu. Funktionärerna behöver bli avlönade.
Som sagt så kan ju inte SVEMO arrangera tävlingarna men svaret på dina frågor torde bli ja och det är nog positivt och ger även svar på dina farhågor om krockande tävlingar.Nr:18 skrev:Det finns flera sidor på denna frågan.
1. Kommer det att ordnas ordentligt med tävlingstillfällen för rookies?
2. Kommer b-förare i 125 och 250 att plockas bort?
Gustav O skrev:Som sagt så kan ju inte SVEMO arrangera tävlingarna men svaret på dina frågor torde bli ja och det är nog positivt och ger även svar på dina farhågor om krockande tävlingar.
Delar man upp det till två olika discipliner, A och B, så krockar ju inte förarunderlaget, undantaget ERF som ju krockar med bägge i viss mån, så det torde gå att arrangera B-race på Knudan samma dag som det är SM på Sviestad. B-racen kan ju då ha samma upplägg som LMS haft med fyra olika Rookieklasser.
Jag är positiv till förändringen om svarte på Mumlans frågor ovan är Ja.
-------------------
En ren spekulation från min sida om en av anledningarna till det sena beslutet tror jag är TV-sändningar. Supermotard sändes väl i SVT24 och hade bra tittarsiffror. Ett samgående ger således eventuellt en möjlighet till bra tv-produktion till ett oslagbart pris och kanske även intresse från en "riktig" kanal.
-------------------
Angående förarnas engagemang i klubbarna så är det som vanligt med kommunikation - den måste vara tvåvägs för att det ska funka. Klubbar och SVEMO måste bli bättre på att få ut sin info och vi förare måste bli bättre på att framföra våra åsikter och delta i arbetet i klubbarna. Nu kommer ju det perfekta tillfället att jobba för sin klubb och hjälpa till att göra ett svinbra SM-arrangemang vilklet i långa loppet gagnar även B-förarna.
Var lite otydlig men det jag menade var att SVEMO inte kan ålägga klubbarna att arrangera B-race, vad jag vet, inte att du hävdade det.Nr:18 skrev:Jag skrev faktiskt att klubbarna skulle anordna b-race, inte svemo
Svemo vill dock att klubbarna arrangerar B-race, det är upp till oss nu att göra det bästa av situationen, Svensk RR är faktiskt inte bara Svemo, det är vi förare som är underlaget och om alla hugger i så blir det av.Gustav O skrev:Var lite otydlig men det jag menade var att SVEMO inte kan ålägga klubbarna att arrangera B-race, vad jag vet, inte att du hävdade det.
Gustav O skrev:-------------------
En ren spekulation från min sida om en av anledningarna till det sena beslutet tror jag är TV-sändningar. Supermotard sändes väl i SVT24 och hade bra tittarsiffror. Ett samgående ger således eventuellt en möjlighet till bra tv-produktion till ett oslagbart pris och kanske även intresse från en "riktig" kanal.
-------------------
Swedie skrev:När kommer det ett pressmeddelande med exakt information? Ska bli kul och se vad exakt som kommer erbjudas.
HW skrev:På LMS b-race kör vi en klass som heter 125-400cc. No more, no less.
Det är inte helt optimalt men det funkar, år efter år.
/HW
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |