Enkel Acra och tornados g2 kam har jag, ska du köra med 510cc (ktm 525) orginal så skulle jag rekomendera tornados g1 kam, det är ett gäng som kör med dom o Backe och Isbana och dom är nöjda, Bättre botten än g2
vem säljer sånna kammar då? länk?
ja hojen e original förutom akrat o portningen.
det här var ju en bra tråd
Vad är de exakta fördelarna med dubbla förgasare? och en fråga till jag har ju ett slip-on, större flatsideförgasare och ett bigborekit vad ger mest en vassare kam eller ett par nya krökar?
Ska börja med att viktjämföra kolvarna för pungbråck vill jag inte ha!!!!! Tihi
Lite mera bilder: halvfet bakfälg yoshimura-burk, moddad luftkåpa och några finndubbare.
Mvh Christer
Tycker du ska sälja -06:an till mig och köpa en -08:a. Hade varit kul med en i grannbyn att köra med som har likadan hoj.
Med dubbla insug så går det lättare att styra bränsleblandningen dit man vill med portning. På just 600 modellerna Hjälper inte att byta krökar ett skit. Så i ditt fall byter du till hotcam så behöver du inte byta styrningar eller fjädrar! ,finns bara en!.. Steg 2 ...byta krökar + portning .Då knäcker du 650 ien
Ser bra ut.. Avgaset är nog bra... Hoppas att du har kn filter bara!! Vilket komp-f har du?
Med dubbla insug så går det lättare att styra bränsleblandningen dit man vill med portning. På just 600 modellerna Hjälper inte att byta krökar ett skit. Så i ditt fall byter du till hotcam så behöver du inte byta styrningar eller fjädrar! ,finns bara en!.. Steg 2 ...byta krökar + portning .Då knäcker du 650 ien
Absolut, hade varit kul och ha fler att köra med och speciellt husor då med PM:a om intresse finns för min hoj, den är i kanonskick! Vilken ort bor du i förresten?
Precis. Ja intresset finns, har till och med ringt. Men jag måste få bort min GG först. Jag bor i Höör.
Aha, just det det kommer jag ihåg nu. Hoppas du får sålt GG:n så kanske vi kör husor ihop nästa år..
Ska börja med att viktjämföra kolvarna för pungbråck vill jag inte ha!!!!! Tihi
Lite mera bilder: halvfet bakfälg yoshimura-burk, moddad luftkåpa och några finndubbare.
Mvh Christer
Var hittar man en sån har bara sett till modellen med enkelförgasare
Var hittar man en sån har bara sett till modellen med enkelförgasare
Åke har gått i pension men hans son Thomas jobbar kvar i butiken. Ingengörsfirma??? Menar du Motorteknik?Nu tar jag detta ur den håriga hårddisken så är inte 100% säker! Men jag tror att det ska passa från dom nyare. Annars Har åke Jhonssons igengörsfirma oldtimersgrejer då kan du få tag på vildare kam och han är nog den kunnigaste 1-smokartrimmaren i sverige. PS om han nu håller på än? Kan ju vara så gammal att han är död
Men om du vill ha en Hot Cam så kan jag höra med lockner om det skulle gå att skicka tillbaka om ej passar. Ps när du ändå ska skicka hit toppen för portning så kan jag kolla om den passar
Åke har gått i pension men hans son Thomas jobbar kvar i butiken. Ingengörsfirma??? Menar du Motorteknik?
Har varit sugen på att trimma TTR:n (som ju både har dubbla insug och utblås ) men vågar inte pga att den är luftkyld. Skulle inte sitta fel med den vätskekylda motorn från en xtz eller szr med 660 cc.
Åke har gått i pension men hans son Thomas jobbar kvar i butiken. Ingengörsfirma??? Menar du Motorteknik?
Har varit sugen på att trimma TTR:n (som ju både har dubbla insug och utblås ) men vågar inte pga att den är luftkyld. Skulle inte sitta fel med den vätskekylda motorn från en xtz eller szr med 660 cc.
Tornado är en tysk firma som bygger och trimmar speedway motorer åt världseliten, men dom gör även kammar till andra märken som ktm, www.gw-racing-parts.devem säljer sånna kammar då? länk?
ja hojen e original förutom akrat o portningen.
Tornado är en tysk firma som bygger och trimmar speedway motorer åt världseliten, men dom gör även kammar till andra märken som ktm, www.gw-racing-parts.de
Ring Ragnar på Lelles mc center i Uppsala så fixar han kammen åt dig, enklast så. 018-156000
Japp det funkar med org fjädrar,både g1, g2 och hotcams funkar det med orginal fjädrar. ett tips är att kolla med kam kortet du får med så att kammen står rätt (ingradad) G2 kammen ska stå 108-109 grader vid max lyft, vet inte hundra på g1 men det vet ragnar på lelles.hmm.. ja.. så om man körde på en g1 så behöll man botten draget så att säga? funkar det med original fjädrar osv?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |