Boost, fick du tag på någon av filmerna?
Det är nog kanon! http://www.yakahosu.com/shop/images/raptor_700_76hp.gif Kanske passar (med viss mod...) på en xt660r/x???
Coolt ...
undrar hur körbart register man får egentligen?
(tänker på en motard)
Det är nog kanon! http://www.yakahosu.com/shop/images/raptor_700_76hp.gif Kanske passar (med viss mod...) på en xt660r/x???
Förvånansvärt bra register om man bygger på rätt sätt... DVS inte för liten turbo så att den tokladdar plötsligt. utan gärna en liten för stor så att den laddar mjukt. sedan gäller det att få den att spola upp så fort som möjligt.. köra utan intercooler är ju en fördel för bankörning. På en något snabbare motardbana skulle jag kört fortare med turbo än det trimm jag har nu.
Om jag bygger för högst 120hk kör jag utan ic och fullt komp 10-1 e85.
Då har man ingen förlust av orginaldraget på xr innan laddet tar över och övergången till laddat läge blir smoood, den vers skulle vara lämpligast för motardkörning. Skulle nog bli rätt snabb även på en trång bana
Det passar rakt av endast att göra ett nytt plenium och byta ut slangar ev utan ic eller så går det att pilla dit den någonstans... Lite pullver.. ja det går nog att sänka kompet lite och ladda lite till. Eller sätta dit större turbo
Såg att du skrivit om plenum i en annan tråd,men räknar man på ett annat vis när man räknar till en stånka? Har för mig att man brukar räkna på cylvol*2 när man räknar till flercyl motorer...
Ja man räknar på ett annat vis som jag uppfunnit BNT = cc på motor ggr 5till 6 = storlek på plenium Intercooler kan räknas in i detta.
ANG intercooler varför det kan vara bra utan är att det blir snabbare reponce på gasen, finns en viss tröghet genom cellpaketet + längre slangar blir det.
Har äntligen sölat ihop några klipp till en film... kommer fler sedan.. Tyvär la jag dom på y-tuben. Men alla filmer kommer så småningom finnas på lockners bil o mc med bättre kvalle
http://www.youtube.com/watch?v=lzSTyGIcVsM
Det var manligt med grusbus och turbo ...
Pikes pike nästa?
Hur går det med vevpartiet?
Du Boost,har du någon aning om hur man bör gå tillväga om man vill bygga avgas till nya KTM 690? Den har ju bara ett avgasrör från toppen,några ideer?
Jag går i väntans tider
Men jag har en reservsponsor
Kommer snart en film till som ni säkert har sett..Men jag ska försöka klippa till den med några osedda bilder
När beräknar du att du har fart på nya motorn?(väntar med spänning, 150++hp vore )
För min del blir motorn oförändrad till 08:as säsong.
Ja ringde och hörde mig för om titan i 30mm rundstång (grade5) idag 300kr dm skulle det kosta, men de ville helst inte sälja kortare bitar än 5dm.
Har ni några bra tips på firmor som säljer titan?
Jag behöver 2dm ...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |