Ja nu är jag med på vad du menar!
Och ja, jag håller med dig, det hela är ett geometriskt problem som i sin tur ger tokigt flöde i kanalerna som resultat.
Naturligtvis är det som du så riktigt påpekar då bättre med raka (och separata) kanaler. Men även en 1-2 lösning går bra att hantera, men då gäller det att hålla tungan rätt i mun och hålla koll på den totala tvärsnittsarean i varje given punkt. ffa i den gemensamma grova delen så att man inte har en stor kyrksal där som pajar gashastigheten.
Hittills har jag haft "tur" (eller otroligt nog tänkt rätt) och sista husan blev visst riktigt bra.
Finge man välja så skulle givetvis alla kanaler peka snett uppåt, och vara så raka det går. Men det kommer nog.
Jag tycker att Aprilia visar vägen bra med sina stora Twinnar, och steget till att klacka loss en sån cylle + topp och sätta på en supermongotarrd är ju inte så långt...
Att man inte ser dubbelgasare på crosshojar beror säkert på högre kostnader och viktproblem,, dom får ju ut tillräckligt med mos ändå