krokodilen73
Ny medlem
Boost du skrev tidigare att man ska köra in en motor eller en ny cylinder med vanlig mineralolja, kan du rekomendera någon speciell sort?
Mvh Christer
Mvh Christer
Boost du skrev tidigare att man ska köra in en motor eller en ny cylinder med vanlig mineralolja, kan du rekomendera någon speciell sort?
Mvh Christer
Den såg inte så dum ut va?
Nä inte så noga just då... Bara det är en mineralolja av hyffsat märke. runt 20-50 ellr 15-40 om du nu inte ska starta den kall på vintern!! Jag personligen kör bara BellRay 20-50 mineral då och sedan BellRay 10-50 helsyntet...Med slick 50 ... Oj det får man inte säga i kyrkan.. Jag ska ner i källaren och ta kort på tornadon kammen och släporna som varit med ända sedan Moses tid DVS år 00 f-xr on market
Det ser bra ut Boost, behåll svanhals stuket du skapat!Ventiler nu bortagna och ca 2 timmars RÅ karvning med roterande luftfil.. det är den lättaste parten, Nu börjar tålamodsrikning av kanalerna & pillerslipning runt styrningar med dremmel. Sedan kommer flytspacklingen. Jag kan ju lägga ut bilder eftersom jobbet pågår så ni kan "klaga" eller någon kan ju tillockmed lära sig något, Nu är detta här min egen topp så jag blåste av insugs styrningarna behåller endast en liten topp i mitten. På utblåset ser ni att jag rammat styrningarna lite dom kommer att bli några mm kortare än org och betydligt smalare. Har lagt in en bild på 2st ventilkåpor den till v har gått ca800-1000mil med turbo och olika kammar halva sträckan med höglyfts tornadon. Den till H har bara gått 200 mil med org kam O-Trimmat och utan slick 50.. Nu syns det inte men i verkligheten så ser den vänstra bättre ut, Bägge har körts på BellRay 10-50 syntet! (Nu ska jag inte nämna slick någe mera) Hoppas kunna visa Flytspacklingen i Morrn
Det ser bra ut Boost, behåll svanhals stuket du skapat!
(snart får ja väl inte nämna svanhals heller )
170hk närmar sig
Portar du olika för turbo och sugis eller?
(jag såg att du diskutera avgaskanaler i en annan tråd här på SH)
När vanliga lyftarsläpor slit ner händer inte mycket mera än att man ev förstör kamen. men när rullvippor blir glappa eller skär då går det fort åt H..v ....e nålar far runt i motorn och ställer till allt möjligt. Men det har ju visat sig att dom håller bra för att vara just rullvippor. jag personligen skulle inte köra mer än 500 mil med trimkam (ej rallykamen den går som org) innan jag skulle besikta dom
Är det någon som klagat på fågelhallsen? jag portar inte olika för turbo direkt. Det beror på... Om jag skulle vara ute efter bra körbarhet med turbo Dvs bra bottendrag innan och i början av laddningen skulle jag nog spacklat igen insuget mer än org och ej rört utblåset på så sätt får man en lungnare övergång till boostat läge + att något av tokeffekten skulle försvinna beroende hur mycket man sopar igen grottorna Men Nu är det bara höga siffror med så lite boost som möjligt som gäller + att jag ska bromsa bara toppen nu utan turbo. Så toppen jag gör nu är helt tänkt för vanligt trimm
Inte än iaf ... (men det brukar bli liv när något näms för ofta)
Ok ...
Ja funderade lite bara angående värmeutvekling och stora avgskanaler.
Grunden på en vass turbo topp och vass sugis topp är alltid den samma men man brukar alltid ta upp avgasidan extra till turbon.
har du några bilder på din avgasport?
Är det
14 58036061090 ROCKER ARM ROLLER CPL. INTAKE
och
15 58336061090 ROCKER ARM ROLLER CPL. EXHAUST
du menar?
Men just någe mer i en bänk blir det inte.... ev lite dåra?
Har även en länk ni borde läsa ang vässa tändsytemet. Dom kan fixa till alla bågar!! En snubbe i USA kör denna tändspole på sin xr680 och är stennöjd, mer pullver, mindre hicka i motorgången. Dragracingfarbröder kör ju redan sådana prylar.
http://www.nology.se/
Nology är säkert bra grejer.
Som en parantes kan jag säga att jag körde med Nology Hotwire ett tag på min Husa FS650. Lyckades aldrig märka någon förbättring så jag bytte tillbaks igen, har nog grejerna liggande i garaget någonstans.
Dr.Bike ...
Vad anser du om hur man ska varmköra en traditionell DOCH motor?
Min Z:a ser kalas ut på kammarna och tryckarna, hur påverkas det av min alltid noggranna varmkörning?
(dock retar jag den alltid med gasen och varierar varvtalet under varmkörningen)
//Johan
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |