Sämsgård
Hej hej
Såg riktigt snyggt ut ,. vad är det för märke?
Jag bryter av portpratet med lite "Bromsporr". Jag har varit en sväng i Småland på,,, ska vi kalla det en inköpsresa dock inte av mc art. Råkade då snubbla på detta ganska anonyma ok till helt ok pris.
För jag antar att bromstrimning kanske också är intressant i denna tråd.
Mvh Christer
Jag bryter av portpratet med lite "Bromsporr". Jag har varit en sväng i Småland på,,, ska vi kalla det en inköpsresa dock inte av mc art. Råkade då snubbla på detta ganska anonyma ok till helt ok pris.
För jag antar att bromstrimning kanske också är intressant i denna tråd.
Mvh Christer
Bra grejer ISR - har för mig att det var 6-kolvsoket som hade en förmåga dock att släpa lite med bromsklotsarna och nypa åt. Men det fanns en lösning på det (men vad, minns jag ej just nu - finns beskrivet långt tillbaka i SHs historia eller om det var B.C.).
Boost ... inte för att klaga men vad har du för jäkla kamera?
krutdriven?
Nu vet jag att detta är fel forum,,, men vart kan jag hitta info om Polaris trail Boss 350 -91 köpte mig en gds maskin häromdagen utan gnista visade det sig, eller rättare sagt vet jag inte riktigt för jag hittar inte friläget på den. (Indikatorlampa finns men inget hack för växelväljaren) vilket jag antar är en förutsättning för att den ska ge gnista/starta. Länk till elschema skulle vara bra.
Tacksam för all hjälp jag kan få. Sorry för ot.
Mvh Christer
Nu vet jag att detta är fel forum,,, men vart kan jag hitta info om Polaris trail Boss 350 -91 köpte mig en gds maskin häromdagen utan gnista visade det sig, eller rättare sagt vet jag inte riktigt för jag hittar inte friläget på den. (Indikatorlampa finns men inget hack för växelväljaren) vilket jag antar är en förutsättning för att den ska ge gnista/starta. Länk till elschema skulle vara bra.
Tacksam för all hjälp jag kan få. Sorry för ot.
Mvh Christer
Ja jag säger samma sak?? Olympus fe-115 visserligen billig men det är nog jag som inte har ställt in den, måste hitta spotfokus innan toppen är helt klar
Nu äntligen kan jag ta mig en titt på utblåset
Boost 3: Använd makroläget på din kamera!!! (tulpanen) Kolla din manual vad närgränsen för kameran är!!!
Många kameror klarar inte närmare än 20-30 cm, så du får använda makro, och zooma.
Kryp alltså inte in i kanalerna
Sen en allmän regel för alla: Skaffa ett enbens-stativ!
Oavsett om ni fäller ut det eller inte så ger det kameran stabilitet med sin tyngd och ni slipper skakningsoskärpa!
Bra tips ska prova, stativ.....Jag ska prova att silvertepa fast en tegelsten på kamran då blir det säkert bättre jo dr bike eller nån hur räknar man ut komp-F När man bytt kam? Låt oss säga att jag stoppat dit en 11-1 kolv.. Den är ju räknad på orginalkolv,,,men jag har ju en trimmkam!!? Formel? Måste man veta kammdata på org kammen och jämföra mot trimm-K? Jag lär ju få lite sämmre k-f med trimm-K men hur mycket????
Ha ha tegelsten och silvertejp är underskattat!
Kompförhållandet ändras inte alls beroende på kam.
Det är ett statiskt förhållande mellan cylindervolym och förbränningsrumsvolym minus kolvdome.
Men i verkliga verkligheten påverkar givetvis kammen den DYNAMISKA kompen, och det vi i slutändan kalar effelt. Eller rättare i detta sammanhang: MEP (Mean Engine Pressure) som är ett resultat av kam, flöde, kompförhållande osv minus alla pumpförluster.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|