Onkel Boost har gjort framsteg i dag...... Nu är spikningarna bortblåsta fick höja trottelnålen till den milda grad så spåren inte räckte till!! fick dessutom shimsa med en bricka på 1mm! jag fegade även och sänkte tändningen 2 grader under org (ev behövdes ej?) så nu finns inte tillstymmelse till spik. Jag ficksade även till 5 kusar till genom att slänga bort skumfiltret och org burken, trotts att jag fortfarande inte har ett bra filter på så ökade effekten med 5 kusar!! Filtret är ett för litet mc express turbofilter som ser ut som det genomgått ett krig,,, Inte speciellt effektivt! Helt klart så ska den här trimmningen ha kort insugslängd för att ge ut allt. Nu fick jag värkligen vatten på kvarn när det gäller skumfilter ,, det var ett sprillans nytt tvinnair utan olja och ingen sidokåpa alls! och det tappade jag säkert 2-3kusar gämfört med kn på org burk! Så nu måste jag tillverka ett så kort insug med så stort filter som möjligt, (förbannade ram i vägen). nu går den så pass bra att jag inte behöver hålla fullt spett för att ha våldsamma hjulspinn på 4an på grusväg, Drog även en sväng på asfalten och det Bär ov ordenligt!! lätt att dra upp weelisar på 4an i runt 115-150kmt. Nu ska även 44 lektronen dit som kanalen är gjord för så man får nu hoppas att det går att skaka fram 5 kusar till med tändförstärkare ,gasare,bättre filter och riktig dämpare + lättade svänghjulet. jag misstänker att den redan nu ligger på 72-75 kusar i ett underbart register jag har nog full effekt redan vid 7000v nu
Då måste jag först veta vilken hoj,trimmningsgrad i övrikt, typ om kammen är bytt? vilken dämpare du köpt? Vilka krökar?
Ska till å kapa min nya ljuddämpare i rätt längd nu. Frågan är om det finns någon "optimal" längd som man ska sträva efter?
Då måste jag först veta vilken hoj,trimmningsgrad i övrikt, typ om kammen är bytt? vilken dämpare du köpt? Vilka krökar?
Last edited: