Har Boost mist förståndet helt nu undrar ni
Nädå har läst på ordenlikgt vad som är möjligt bara ,i tänjning av matrialgränser!! jo jag vill ju ha så stort borr som är möjligt helt enkelt och något färdigt big bore kiitt till xr finns ju inte som är något (endast 103mm och stålfoder)Sätta i stålfoder är inte lätt i denna cylle stora problem med att få tätt överallt! och dessutom så tappar man effekt med minst 3% att köra stålfoder gämfört med nickasil, + att det slits 10ggr fortare med stålfoder det går visserligen att nickasila stålfoder också men det blir så dyrt med både foderbyte och nick! SÅÅ jag har tagit reda på tjockleksgränsen för alumin foder och med ett borr på 105mm så bör man ha 6mm gots ut till vattnet. jag tänkte nämligen sopa i en bombardier ds 650 big bore kolv på 105mm den är snarlik i måtten som xr kolven den är dock 1mm högre och har 1mm mindre kolvbult men det är bara fördel för mig,, jag svarvar av 1mm och tjenar vikt + att det liks ska i en broncebussning i lilländen på staken och då behöver stig inte fräsa ur så mycket matrial i staken = hållbarare. problemet är att jag måste svetsa på hela fodret runt om ca 2-3mm
Därav fönstret i cyllen jag kommer att kapa upp hela cyllen runt om för att kunna komma åt att lägga svets runt om HUUUUUUVa även skörten som sticker ut!! det går att borra org cyllen 102,4mm utan fara men 105 går inte så bra utan detta lilla nätta jobb
seda skickas cyllen till Blixten Racing och vidare till England för borr och nick kostar endast 2000kr och kolven är snorbillig från ebay 146 dollar!! Wiseco 11,5-1 105mm
Då hammnar snurran på runt 720cc med org slaget och får en effektök på runt 7hk i bästa fall o minst 7nm i ett underbart register