Supermoto trimtråden!

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Det låter intressant,du har inte lust att tipsa lite om grovlek och konstruktion i övrigt.Skulle även kunna tänka mig 2-1 (hembyggt då självklart!) Bör passa 625cc då för jag ej tänkt bigbore...

Ska kolla upp lite uppgifter och se vad jag hittar i min gamla 640-pärm (om jag nu har den kvar... Där var jag duktig och förde in de flesta skisser och uppgifter kring bygget...

Kan sukta med två bilder på gamla pärlan! På ena bilden skymtar Boost fram bakom KTM:en på någon av hans tidigare XR 650...:tummenupp

Har inte så många bilder på hojen. Men man kan i alla fall skymta avgassystemet på bilderna, lindade och fina:tummenupp

Ursäkta kvalitén på bilderna... avfotade fotografier med mobilkamera :gnissla

/Cooler
 

Bifogat

  • KTM+Boost.jpg
    KTM+Boost.jpg
    90 KB · Visningar: 98
  • KTM 675.jpg
    KTM 675.jpg
    91.2 KB · Visningar: 108
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Tack för ett otroligt bra svar Cooler!
Får se om Boost har något att tillägga...

Hur många slang hp är 625/640 99-02,alltså inte highflow,ca48 eller...?

Ja du har väldigt rätt 48 är nog bra gissat. Dom går väldigt lika som en xr650 när man öppnat upp systemen och ställt in gasaren efter det.
Det är en tacksam maskin att trimma som cooler beskrivit och undra veta om inte dom har bättre hållbarare vevstake/lager. (kan inte vara sämmre än xr)
Bygg gärna ett 2 till 2system om du orkar klart rått och bra register, Eller något enklare och inte långt efter en Boost replika på enkelsystem. starta med 38mm krökar 1,2mm gots som går runt cylle och har exakt samma längd , sammanstråla krökarna så snabbt det går för högsta effekt och bästa drag mellan 6000-8000v eller håll isär krökarna till strax innan dämparen för bättre drag något längre ner i registret typ drar bäst mellan 5000-7000v men då tappar man ev 2 kusar i slutet. Det går att porta denna Topp så den blir lika bra som en H-flow topp som är portad!! (med plast då) Och toppen är ju rakare än xr så om den hade samma cc så går ktmen något bättre med samma trimm:tummenupp Köp Och trimma en så klart:tummenupp
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Tack för ett otroligt bra svar Cooler!
Får se om Boost har något att tillägga...

Hur många slang hp är 625/640 99-02,alltså inte highflow,ca48 eller...?

För att ha 48 bakhjulspållar så måste man nog som Boost säger ha hjälp till lite på andningssidan och öppnat luftburken (bort med "snabeln") och ljuddämparen lite..

Har man 44-46 hk på hjulet som den kommer från fabrik (ostrypt) så får man nog vara glad...

Boost gav lite uppgifter som systembyggande så nu slipper jag leta gammal "borttappad" pärm! :D
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Bygg gärna ett 2 till 2system om du orkar klart rått och bra register, Eller något enklare och inte långt efter en Boost replika på enkelsystem.

2-2 system,innebär det 2 lika grova (ca 36mm innerdia) hela vägen till ljuddämpare?
Ska det vara någon speciell längd på avgasrör och ljuddämpare?

Får man bäst register med dubbelsystem eller blir det typ 6000-8000rpm?

starta med 38mm krökar 1,2mm gots som går runt cylle och har exakt samma längd , sammanstråla krökarna så snabbt det går för högsta effekt och bästa drag mellan 6000-8000v eller håll isär krökarna till strax innan dämparen för bättre drag något längre ner i registret typ drar bäst mellan 5000-7000v men då tappar man ev 2 kusar i slutet.

Har du någon ungefärlig längd innan sammanstrålning på avgasrör för 5000-7000rpm?

Spelar ej grovleken så stor roll,fungerar 36mm innerdia även för 625cc?

För att ha 48 bakhjulspållar så måste man nog som Boost säger ha hjälp till lite på andningssidan och öppnat luftburken (bort med "snabeln") och ljuddämparen lite..

Har man 44-46 hk på hjulet som den kommer från fabrik (ostrypt) så får man nog vara glad...

Boost gav lite uppgifter som systembyggande så nu slipper jag leta gammal "borttappad" pärm! :D

Ok,tackar för bra svar från er båda!
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Ska kolla upp lite uppgifter och se vad jag hittar i min gamla 640-pärm (om jag nu har den kvar... Där var jag duktig och förde in de flesta skisser och uppgifter kring bygget...

Kan sukta med två bilder på gamla pärlan! På ena bilden skymtar Boost fram bakom KTM:en på någon av hans tidigare XR 650...:tummenupp

Har inte så många bilder på hojen. Men man kan i alla fall skymta avgassystemet på bilderna, lindade och fina:tummenupp

Ursäkta kvalitén på bilderna... avfotade fotografier med mobilkamera :gnissla

/Cooler

ush ta bort,, Den där cyckeln tål jag inte, Trotts att den var pillsner trimmad så gick den bra den dängde min xr fast jag åtminstonde hade 60 bakhjuls hk:gnissla (den är orsak till 5 sprängda xr motorer!!) Och vilket ljud den hade med detta system. Den skulle du hafft kvar men då skulle man blivit tvingad att riva isär motorn och toklättat kolven och veven så vibrationerna lungnat ner sig! Och även höjt kompet mer + porta riktigt + större förgasare typ minst 44mm Då kan jag garantera att den gått stenbra minst 80 kus
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
2-2 system,innebär det 2 lika grova (ca 36mm innerdia) hela vägen till ljuddämpare?
Ska det vara någon speciell längd på avgasrör och ljuddämpare?

Får man bäst register med dubbelsystem eller blir det typ 6000-8000rpm?



Har du någon ungefärlig längd innan sammanstrålning på avgasrör för 5000-7000rpm?

Spelar ej grovleken så stor roll,fungerar 36mm innerdia även för 625cc?



Ok,tackar för bra svar från er båda!

vid enkelsytem kan du helt enkelt dra ihop dom strax innan dämparen då platsbristen gör att man inte kan flytta så mycket hit och dit så det blir endera där eller vid motorns bakkant . Men det är möjligt att startmotorn är i vägen på ktmen så det inte går att dra en krök under fuggen!! , men då kan du dra bägge typ som org och vill du ha bättre drag i mellan reg så ha olika länd på krökarna som org och akras rör, Kopiera gärna då akras förgrening och plats mycket bra mellanreg. Och Ja du kan ha 35,6 mm invändigt mått från toppen till singelrör ocg när det går över till singelrör så ska det röret vara så grovt det går minst 55mm Jag har 62mm utvändigt mått från collektor till dämpare som är en kapad slipon arrow. Går bra med vad som hellst bara den har ett perforerat rör på minst 50 invän mått. Kapa inte dämparen som jag har gjort vid mildare trimm ellr om du vill ha bra mellanreg!!
Vid dubbelrör är det lätt att styra registret ex vill du ha bra mellanreg och forfarande bra topp så drar du bara krökarna till fotpinnen typ 85cm från ventil räknat utviddga därifrån rören under en sträcka av 20-30 cm till samma dim som det perforerade röret i dämparen har typ 50-60mm . Du kan ju gå upp i dim på rören i dämparna utan att bli döv vid dubbelmontage:tummenupp .
Om du vill ha bantraktorstuk så dra krökarna runt 100cm från utbåset/ventil och utviddga därifrån till ingång dämpare. Rekomenderar 85 cm:tummenupp
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Supertack till er båda:tummenupp .Törs man fråga vad pillsnertrimmad innebär :va.

pillsner?? Jo den var lite dåligt ihopplockad delarna harmonerade inte fullständigt, Ex mycket påkostad 675cc cylinder men värdelös portning utan förbränningsrums modd och för lite kompföhållande sedan så skulle den hafft förgasre efter en bra portning som då skulle hammna på minst 44mm och den vibrerade så in i hell så det gick inte att köra längre sträckor:gnissla Toklättad kolv hade gjort susen. Cooler var helt enkelt mer körsugen än skruvar sugen då. Därimot så fungerade avgaset han byggde helt fantastigt bra och otroligt bra register och ljud:tummenupp Jag vart elak när han sålde den för en lite smärre justering av toppen och lite portad mikuni fugge (42mm hsr satt där) så skulle den brakat iväg ordenligt i effekt:tummenupp
Men cooler var smart han sålde den fort innan jag kunde hämmnas på frånkörningen:gnissla
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Lite OT,
Boost
Dr.bike
Med flera.
Vi pratade tidigare om en "portar,trimmsnacks" middag/ölkväll här mot sommaren.
Hur ligger det till nu framöver? det känns som det kunde börja bli dags snart:)

Vilka är intresserade?
 

Dr.Bike

Guest
Lite OT,
Boost
Dr.bike
Med flera.
Vi pratade tidigare om en "portar,trimmsnacks" middag/ölkväll här mot sommaren.
Hur ligger det till nu framöver? det känns som det kunde börja bli dags snart:)

Vilka är intresserade?

Intresserad ja!
Mycke å göra: Ja!
Men absolut intresserad.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Har Boost mist förståndet helt nu undrar ni:D Nädå har läst på ordenlikgt vad som är möjligt bara ,i tänjning av matrialgränser!! jo jag vill ju ha så stort borr som är möjligt helt enkelt och något färdigt big bore kiitt till xr finns ju inte som är något (endast 103mm och stålfoder)Sätta i stålfoder är inte lätt i denna cylle stora problem med att få tätt överallt! och dessutom så tappar man effekt med minst 3% att köra stålfoder gämfört med nickasil, + att det slits 10ggr fortare med stålfoder det går visserligen att nickasila stålfoder också men det blir så dyrt med både foderbyte och nick! SÅÅ jag har tagit reda på tjockleksgränsen för alumin foder och med ett borr på 105mm så bör man ha 6mm gots ut till vattnet. jag tänkte nämligen sopa i en bombardier ds 650 big bore kolv på 105mm den är snarlik i måtten som xr kolven den är dock 1mm högre och har 1mm mindre kolvbult men det är bara fördel för mig,, jag svarvar av 1mm och tjenar vikt + att det liks ska i en broncebussning i lilländen på staken och då behöver stig inte fräsa ur så mycket matrial i staken = hållbarare. problemet är att jag måste svetsa på hela fodret runt om ca 2-3mm:gnissla Därav fönstret i cyllen jag kommer att kapa upp hela cyllen runt om för att kunna komma åt att lägga svets runt om HUUUUUUVa även skörten som sticker ut!! det går att borra org cyllen 102,4mm utan fara men 105 går inte så bra utan detta lilla nätta jobb:D seda skickas cyllen till Blixten Racing och vidare till England för borr och nick kostar endast 2000kr och kolven är snorbillig från ebay 146 dollar!! Wiseco 11,5-1 105mm:yoparty Då hammnar snurran på runt 720cc med org slaget och får en effektök på runt 7hk i bästa fall o minst 7nm i ett underbart register:yoparty
 

Bifogat

  • Bild 068.jpg
    Bild 068.jpg
    89.3 KB · Visningar: 82
  • Bild 069.jpg
    Bild 069.jpg
    85.4 KB · Visningar: 79
  • Bild 072.jpg
    Bild 072.jpg
    92.7 KB · Visningar: 81

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
När ni slipar ur insug utblås osv vad använder ni för prylar?? dremel, handfil, fräs, tryckluft?? slipstift, huggmejsel. berätta oxå hur ni får det att bli så slätt/jämt
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
När ni slipar ur insug utblås osv vad använder ni för prylar?? dremel, handfil, fräs, tryckluft?? slipstift, huggmejsel. berätta oxå hur ni får det att bli så slätt/jämt

Med en vanlig dremmel kan du göra allt om det bara är mindre matrial som ska bort eller du har tid. Har man tillgång till luftverktyg så kan man starta med en roterande fil för att få bort det värsta, det gäller att ha en fil som inte slår igen så fort av aluminiumet (inte för fina skär ) samma gäller dremmeln järn fil sedan kan man köra sandstift och slutligen sanpappersrulle med finare och finare korn och slutligen i utblås då för att få ännu finare yta så kan man slipduk/puttsduk lindade /limmade på ett skaft till dremmeln kan dränkas in i auotosol. Även vanlig smärgelduk på finger brukar jag köra. Slutligen aoutosol på polertrissa dremmel:tummenupp
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Med en vanlig dremmel kan du göra allt om det bara är mindre matrial som ska bort eller du har tid. Har man tillgång till luftverktyg så kan man starta med en roterande fil för att få bort det värsta, det gäller att ha en fil som inte slår igen så fort av aluminiumet (inte för fina skär ) samma gäller dremmeln järn fil sedan kan man köra sandstift och slutligen sanpappersrulle med finare och finare korn och slutligen i utblås då för att få ännu finare yta så kan man slipduk/puttsduk lindade /limmade på ett skaft till dremmeln kan dränkas in i auotosol. Även vanlig smärgelduk på finger brukar jag köra. Slutligen aoutosol på polertrissa dremmel:tummenupp

ok, tack då vet jag
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Trimma XR600R,efter som jag snart frågat efter trimtips till alla stånkor så tar jag en till:tummenupp

55-60 så är det bara att sätta i en hotcams då behöver man inte byta ventilfjädrar . portning + helsytem Högkomps kolv är ett måste även lite till i planing dom ligger på endast 9-1:gnissla med denna sniktrimmning så går den lika bra som en xr650 eller bättre fast med roligare motorkaraktär betydligt grymmare bottendrag. Hållbarheten blir då 10 tusen mil:tummenupp

Måste man sätta i högkompskolv eller går det att plana till bra komp?
Vilken hotcam...finns det bara en?
Vad rekomenderar du för förgasare till detta? Mikuni TM40...?
Vad gör man åt innsuget/luftburken,är det något speciellt på XR600?

Alltså:

Hotcams+portning+helsystem+planing+förgasare+luftburkmodd=50-55på slangen...?


.
 
Last edited:

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Har Boost mist förståndet helt nu undrar ni:D Nädå har läst på ordenlikgt vad som är möjligt bara ,i tänjning av matrialgränser!! jo jag vill ju ha så stort borr som är möjligt helt enkelt och något färdigt big bore kiitt till xr finns ju inte som är något (endast 103mm och stålfoder)Sätta i stålfoder är inte lätt i denna cylle stora problem med att få tätt överallt! och dessutom så tappar man effekt med minst 3% att köra stålfoder gämfört med nickasil, + att det slits 10ggr fortare med stålfoder det går visserligen att nickasila stålfoder också men det blir så dyrt med både foderbyte och nick! SÅÅ jag har tagit reda på tjockleksgränsen för alumin foder och med ett borr på 105mm så bör man ha 6mm gots ut till vattnet. jag tänkte nämligen sopa i en bombardier ds 650 big bore kolv på 105mm den är snarlik i måtten som xr kolven den är dock 1mm högre och har 1mm mindre kolvbult men det är bara fördel för mig,, jag svarvar av 1mm och tjenar vikt + att det liks ska i en broncebussning i lilländen på staken och då behöver stig inte fräsa ur så mycket matrial i staken = hållbarare. problemet är att jag måste svetsa på hela fodret runt om ca 2-3mm:gnissla Därav fönstret i cyllen jag kommer att kapa upp hela cyllen runt om för att kunna komma åt att lägga svets runt om HUUUUUUVa även skörten som sticker ut!! det går att borra org cyllen 102,4mm utan fara men 105 går inte så bra utan detta lilla nätta jobb:D seda skickas cyllen till Blixten Racing och vidare till England för borr och nick kostar endast 2000kr och kolven är snorbillig från ebay 146 dollar!! Wiseco 11,5-1 105mm:yoparty Då hammnar snurran på runt 720cc med org slaget och får en effektök på runt 7hk i bästa fall o minst 7nm i ett underbart register:yoparty

Passa dig lite för blixten bara 2000:- skulle min förstoring kosta ( Då pratar vi om min Xr cylle och inget annat !!! :D ) Men när han ringde och talade om att den vart färdig så skulle han ha 2500:- + returfrakt! :mad: Efter lite stönande så gick han med på 2500:- inkl returfrakt:rolleyes:
En bild på nytt Fatbar styre och ok-adapter i olika skepnader och efter 7bedrövelser ser vi det färdiga resultatet till höger. (jisses vilket tempo dom har på yrkesskolan:confused: )

Mvh Christer
 

Bifogat

  • 100_4900.JPG
    100_4900.JPG
    154.4 KB · Visningar: 73

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Trimma XR600R,efter som jag snart frågat efter trimtips till alla stånkor så tar jag en till:tummenupp



Måste man sätta i högkompskolv eller går det att plana till bra komp?
Vilken hotcam...finns det bara en?
Vad rekomenderar du för förgasare till detta? Mikuni TM40...?
Vad gör man åt innsuget/luftburken,är det något speciellt på XR600?

Alltså:

Hotcams+portning+helsystem+planing+förgasare+luftburkmodd=50-55på slangen...?


.

Det går plana troligast 2mm beroende på när man slår i ventilsätet med fräsen!! men det räcker bara till 11-1 Enklast ät ju att köpa en högkompare på ebay för 130 dollar 11-1 och vill man kan man ju plana 1mm till och få 12-1hotcamms verkar bara finnas en och den är inte direkt vass men maskinen blir råstark och rolig i mellanregget och ventilfjädrar behöver inte bytas. Förasare Tja om man portar insuget lite större för att passa en 42mm mikuni hsr vore ju bäst men 40-41 räcker bra utan portning. med 42mm och en sten bra portning och större krökar kn filter i org luftburk med toköppnad sidokåpa så ska man ha mer än 55hk det går ju att leta åt värre kam och då flyger effekten iväg över 60!! Webbkams borde ha Wihte bross megacyckle ska ha bra kammar men då åker man på starkare fjädrar och ev måste man kapa styrningarna lite?
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Har Boost mist förståndet helt nu undrar ni:D Nädå har läst på ordenlikgt vad som är möjligt bara ,i tänjning av matrialgränser!! jo jag vill ju ha så stort borr som är möjligt helt enkelt och något färdigt big bore kiitt till xr finns ju inte som är något (endast 103mm och stålfoder)Sätta i stålfoder är inte lätt i denna cylle stora problem med att få tätt överallt! och dessutom så tappar man effekt med minst 3% att köra stålfoder gämfört med nickasil, + att det slits 10ggr fortare med stålfoder det går visserligen att nickasila stålfoder också men det blir så dyrt med både foderbyte och nick! SÅÅ jag har tagit reda på tjockleksgränsen för alumin foder och med ett borr på 105mm så bör man ha 6mm gots ut till vattnet. jag tänkte nämligen sopa i en bombardier ds 650 big bore kolv på 105mm den är snarlik i måtten som xr kolven den är dock 1mm högre och har 1mm mindre kolvbult men det är bara fördel för mig,, jag svarvar av 1mm och tjenar vikt + att det liks ska i en broncebussning i lilländen på staken och då behöver stig inte fräsa ur så mycket matrial i staken = hållbarare. problemet är att jag måste svetsa på hela fodret runt om ca 2-3mm:gnissla Därav fönstret i cyllen jag kommer att kapa upp hela cyllen runt om för att kunna komma åt att lägga svets runt om HUUUUUUVa även skörten som sticker ut!! det går att borra org cyllen 102,4mm utan fara men 105 går inte så bra utan detta lilla nätta jobb:D seda skickas cyllen till Blixten Racing och vidare till England för borr och nick kostar endast 2000kr och kolven är snorbillig från ebay 146 dollar!! Wiseco 11,5-1 105mm:yoparty Då hammnar snurran på runt 720cc med org slaget och får en effektök på runt 7hk i bästa fall o minst 7nm i ett underbart register:yoparty

Härligt att se att du kommit igång, hoppas du fick några tips iaf när vi pratades vid:)

Hur har du tänkt dig, ska fodret sitta direkt ut i vattenmanteln eller ska det finnas lite original gods kvar?
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Härligt att se att du kommit igång, hoppas du fick några tips iaf när vi pratades vid:)

Hur har du tänkt dig, ska fodret sitta direkt ut i vattenmanteln eller ska det finnas lite original gods kvar?

Det blir inget foder det är det som är det fina i kråsången, man kan ju borra dessa cyllar 102,4 från orginala 100 brr utan att det rämmnar men 105mm då är man ute på tunn is:D men som sagt jag spacklar ju hela fodret runt om med tigsvets eller migg ca 2-3mm och sedan på stänger man igen julkaländerluckorna och borrar helt enkelt. skörten får man svarva lite snyggare efter svetsning bara och naturligtvist så har ju hela cyllen tokslagit sig så man får ju planfräsa till botten och toppen packngingytorna sedan är det bara att slkicka iväg för borr och nickasil, Som sagt man tjenar 3% pullver på att slippa stålfoder + att det håller 100 längre med nicka:tummenupp Om man nu inte skulle vilja lägga ner detta jobb så kan man naturligtvis stålfodra så att man kan borra 104-105 man sparar då runt 2mm aluminium i cyllen för att inte man ska få problem med läkage och vist finns det firmor som kan få det att täta uppe i toppackningen men det är sannerligen ett svårt jobb!!

Passa dig lite för blixten bara 2000:- skulle min förstoring kosta ( Då pratar vi om min Xr cylle och inget annat !!! :D ) Men när han ringde och talade om att den vart färdig så skulle han ha 2500:- + returfrakt! :mad: Efter lite stönande så gick han med på 2500:- inkl returfrakt:rolleyes:
En bild på nytt Fatbar styre och ok-adapter i olika skepnader och efter 7bedrövelser ser vi det färdiga resultatet till höger. (jisses vilket tempo dom har på yrkesskolan:confused: )

Mvh Christer

Såg ju fin ut det där. Har du startat upp motorn än? jasså 2500 Humm jo han sa att om dom måste svetsa lite så blir det 500 till, men din cylle var väl inte skadad? kan nämmna att en annan firma ville ha runt 3000-3500 för nick o borr!! man kan ju dra iväg cyllen till usa då hammnar jobbet på runt 200 dollar men frakten dåra?? och får man se cyllen någe mer??
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top