fick tillbaks min topp idag.. har varit på puttsning hos JPmotorsport.
ska bli spännande o testköra
Helt klart min favorit tråd på SH, mycket intressant även om man bara förstår hälften...
Hur börjar man med portning? Eller hur lär man sig?
Såg nästan bra ut....... På insuget skulle jag viljat ha mer D portat med större flöde mot mitten av toppen.. På utblåset har dom ju glömt/inte orkat slipa på varje sida av styrningen. Man tunnar ävnen styrngen en aning. Även taket var för ojämt. En sådan där portning kan jag göra för 200 kr Vill inte klaga eller vara märkvärldig på någe vis men det finns gubbar på turboforumet som kan porta!
hehe.. ungefär sånna svar jag vänta mej från dom som kan =) alla säger olika. hans teori var att själva kanalen inte är så viktig utan att det är vid ventilsätet och ca 10mm ner som man hittar den mesta effekten.
skrev inte att ventilsätena var nerfrästa och för o jämna ut kompet så var den plan´fräst lite.
Storstånkor över 500cc är känliga på volymen/utformningen även på halsen, För dom drar så enorma halsbloss när dom väl öppnar , Till skillnad från en 600 raserspis som delar upp på 4 bloss! Det är skitviktigt på vilken sida av ventilen bränsleluftströmmarna träffar. Ja alla har en egen teori, därför är det bra att lyssna på så många som möjligt och bilda sig en egen uppfattning.
Omsvetsad ram och filtret monterat med 75mm avloppsrör från Bauhaus. Gummimuffen återanvänds för anslutningen http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/sebring_kn/IMG_0989.JPG
Nu vet jag vad jag ska göra i vinter. Men hur viktigt är det att man lägger pengar på filtret? Måste man klämma dit tex. ett KN-filter eller funkar det med biltemas för 149:-
Sportluftfilter, rostfritt och förkromat stål
Med täckt topp av rostfritt nät. Tillverkat och designat för att passa en stor bredd av både standard- och specialbilar. Sportluftfiltrets ekonomiska luftgenomsläpp ger ökad effekt och acceleration. Topp av rostfritt stål och bas av förkromat stål. Filtermaterial av högkvalitativ polyesterväv och rostbeständigt metallnät. Filtret är tvätt- och återanvändningsbart. Ø 76 mm (3").
http://www.biltema.se/Archive\Product_images\33\Large\33-234_l.jpg
Nu vet jag vad jag ska göra i vinter. Men hur viktigt är det att man lägger pengar på filtret? Måste man klämma dit tex. ett KN-filter eller funkar det med biltemas för 149:-
Sportluftfilter, rostfritt och förkromat stål
Med täckt topp av rostfritt nät. Tillverkat och designat för att passa en stor bredd av både standard- och specialbilar. Sportluftfiltrets ekonomiska luftgenomsläpp ger ökad effekt och acceleration. Topp av rostfritt stål och bas av förkromat stål. Filtermaterial av högkvalitativ polyesterväv och rostbeständigt metallnät. Filtret är tvätt- och återanvändningsbart. Ø 76 mm (3").
http://www.biltema.se/Archive\Product_images\33\Large\33-234_l.jpg
Ser åtminstonde bra ut.... mekonomen har ett som kostar 320kr som ser ännu bättre ut!
Hittade inget med bild på Mekonomen, har du ngn länk till en bild kanske?
Vet nån om det är stor effektskillnad på billiga luftfilter typ Biltema jämfört med Kn? (när utseendet inte spelar nån roll... )
Nu vet jag vad jag ska göra i vinter. Men hur viktigt är det att man lägger pengar på filtret? Måste man klämma dit tex. ett KN-filter eller funkar det med biltemas för 149:-
I mitt fall är det inte mycket motstånd kvar i burken.
Den är totalt urtagen överallt!
Men tar man en standard luftburk skiljer det naturligtvis mycket mycket mer.
Nu vet jag vad jag ska göra i vinter. Men hur viktigt är det att man lägger pengar på filtret? Måste man klämma dit tex. ett KN-filter eller funkar det med biltemas för 149:-
Sportluftfilter, rostfritt och förkromat stål
Med täckt topp av rostfritt nät. Tillverkat och designat för att passa en stor bredd av både standard- och specialbilar. Sportluftfiltrets ekonomiska luftgenomsläpp ger ökad effekt och acceleration. Topp av rostfritt stål och bas av förkromat stål. Filtermaterial av högkvalitativ polyesterväv och rostbeständigt metallnät. Filtret är tvätt- och återanvändningsbart. Ø 76 mm (3").
http://www.biltema.se/Archive\Product_images\33\Large\33-234_l.jpg
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |