Starstriker
Som man googlar får man svar
Låter som du borde skaffa dig en androidplatta istället
Yep. Ska köpa en Nexus 7, så får min treåring paddan.
Bra att den är begränsad för honom så att han inte pajjar nåt
Låter som du borde skaffa dig en androidplatta istället
Finns ju så sjukt många plattor så det blir omöjligt att välja en.
Nexus verkade fin, men hade varit roligt med lite större skärm. Måste känna på den innan jag vågar handla en sån.
Någon som vet om man tex kan kopla in sin kamera igenom micros usb och lägga över bilder i mappar eller något enkelt visningsprogram?
Vanlig usb kontakt hade varit bra, så att man kunde använda usbminne.
Någon som har testat SONYS's platta?
Nja, tror inte vi tänker på samma sak.
Misstänker att du menar film som i sån man kan "tanka ned från valfri plats" för att sedan se välbetalda skådisar göra något... det är en peace of cake och funkar galant, både att streama från en dator och att tanka in i paddan.
Det jag tänker på är att ta minneskortet från en GoPro och stoppa in i minneskortsläsaren (finns som tillbehör) och sedan spela filmen direkt från kortet utan att behöva importera den, tar ca 5-10min för att importera ett körpass, då har halva teoritiden gått och därmed möjligheten att kunna använda paddan som ett pedagogiskt verktyg på våra kurser.
Carnivore: Kan du inte komma med argumenten mot en iPad istället? Vad är det som är så "fittigt"?
Fittigt:
Tex så kan du inte importera film/musik hursomhelst/varsomhelst. Du kan ej välja var du lagrar ditt media.
Du kan inte spara en bild via en app och öppna den i en annan.
Dåligt stöd för filmer. Man måste tanka ned massa extra för att det skall fungera hjälpligt.
Du kan inte ladda ner vilka appar du vill, utan bara de som finns i appstore, där Apple dessutom tvingar utvecklarna att ta mycket mer betalt än de vill, för att Apple skall få sin feta share.
Utöver detta har de har plockat bort google maps och youtube.
De har generellt begränsat funktionaliteten i hårdvaran som DU äger. De påtvingar dig appar som tex Newsstand (jag vet ingen som använder den) mm mm.
Om inte dessa argument räcker så kan vi börja prata om iTunes. Det är ett sorgebarn för sig.
Finns det NÅGONTING som iOS gör bättre än Android?
Newsstand har DN+, en tjänst för oss som tycker det är ok att betala för oss. Jag synkar över blackadder till paddan och skrattar på tåget varje dag.
Tycker man det är hemskt att betala för sin konsumtion och gärna kallar piratbegränsningar för "inlåsning", så är Apples produkter inte för dig.
Carnivore: Kan du inte komma med argumenten mot en iPad istället? Vad är det som är så "fittigt"?
Fittigt:
Tex så kan du inte importera film/musik hursomhelst/varsomhelst. Du kan ej välja var du lagrar ditt media.
Du kan inte spara en bild via en app och öppna den i en annan.
Dåligt stöd för filmer. Man måste tanka ned massa extra för att det skall fungera hjälpligt.
Du kan inte ladda ner vilka appar du vill, utan bara de som finns i appstore, där Apple dessutom tvingar utvecklarna att ta mycket mer betalt än de vill, för att Apple skall få sin feta share.
Utöver detta har de har plockat bort google maps och youtube.
De har generellt begränsat funktionaliteten i hårdvaran som DU äger. De påtvingar dig appar som tex Newsstand (jag vet ingen som använder den) mm mm.
Om inte dessa argument räcker så kan vi börja prata om iTunes. Det är ett sorgebarn för sig.
Funkar galant? Har dom gjort någon massiv ändring i Itunes?
Glöm inte bort att USB saknas med.
Att du köper DN får stå för dig, men varför ska jag köpa om min Blackadder DVD-box?
Eller inte spontant kunna slita över en gopro-rulle jag gjort för att visa en bekant?
Newsstand har DN+, en tjänst för oss som tycker det är ok att betala för oss. Jag synkar över blackadder till paddan och skrattar på tåget varje dag.
Tycker man det är hemskt att betala för sin konsumtion och gärna kallar piratbegränsningar för "inlåsning", så är Apples produkter inte för dig.
De flesta minus med iPad som tas upp här är handhavande fel... Sen finns det sätt att lägga in filmer från dvd som inte är jättekrångliga. Är man i hemmet kan man streama filmer från datorn med flera olika appar.
Sen att många är jätteglada för att windows är med i leken förstår jag inte? Okej för för att det finns mer valfrihet men windows är ju inte direkt kända för att släppa bra produkter i mitt tycke.
Håller med på det första.
Däremot att MS är med i surfplattekriget anser jag är bra, det borde inte stå mellan ett ganska stängt Apple mot ett väldigt öppet Android, skillnaderna där emellan är för stora just vad gäller betalningsviljan t.ex.
Så en tredje spelare på marknaden anser i alla fall jag är bra för att driva utvecklingen framåt i snabbare takt än vad som görs idag.
Ja det ligger ju faktiskt en del i det du säger.
Vad gäller program för att kolla filmer så kan jag rekommendera Buzz Player om man vill föra över valfritt format, det görs då via iTunes... drag n drop till programarean.
Nu handlar iofs inte denna tråden om Android vs Apple, men kortfattat har Apple gjort det svårare för konsumenten att själv välja hur han/hon skall ytnyttja sin iProdukt.
Jag har både Mac och iPad, så jag vet precis hur det fungerar med både iTunes, Buzz-players osv osv.
För att få till en någorlunda funktionalitet måste man hålla på och jailbreaka samt komplettera med massa appar (Buzz, Youtube, Google Maps mfl) som (i bästa fall) gör iOS "nästan" bra.
Betr. Google Maps och Youtube så var detta appar som uppskattades av användarna. Varför ta bort dom om inte för egen vinning (på bekostnad av konsumenten givetvis)
Att använda en iOS-produkt är som att ha tex en Lamborghini Aventador som är strypt till 100 km/h. Man betalar ett överpris för sämre funktionalitet.
Kolla Nexus 7 tex. Den är "öppen" (nåja, inte riktigt, men öppnare än iOS). Man får MYCKET mer funktionalitet än i en iPad som kostar MINST 1000 pix mer. Nästa fråga man skall ställa sig är vad man skall ha sin platta till. Skall den ANVÄNDAS eller är den mer av ett tröstköp som gör att man mår bra. Använda=Android, Tröstköp=iOS. Androidplattorna har väl varit "sådär" fram tills nu, men iom Nexus så ritas spelplanen om.
Min padda funkar bra på det den gör. Tyvärr är det mycket som den INTE gör, bara för att Apple valt att det skall vara så (inte för att hårdvaran har begränsningar) och det tycker jag är genomruttet eftersom den var dyr.
En grej till med newsstand är att däri köper jag DN, Superbike och Fast bikes. Fast bikes kostar 300 spänn per ÅR att prenumerera på. Köper du lösnummer hos pressbyrån ligger dom väl på nästan hundringen per styck...
Superbike kostar 220 spänn om året att prenumerera på....
Bonus - jag har med mig alla nummer i paddan, inga träd behövde dö och jag slipper gå till pappersåtervinningen. Win-win-win.
Google Maps och Youtube: De togs bort för att de inte tillhör Apples grundutbud. Youtube finns som App att ladda ned från App Store, vad är problemet med det?
Vad gäller Google Maps så är det ju såklart för att Apple satsade på sina egna kartor, det fattar ju vem som helst. Men nu funkade inte det så bra men webversionen av Google Maps funkar bra plus att Google själva jobbar på en egen app för det till iOS, eller skall Apple börja göra som MS och utveckla appar åt företag nu eller?
Oftast anser jag att du har vassa men ändå välbyggda argument men vad gäller just detta tycker jag det haltar och trillar mest tillbaka i hur du själv upplever det, alltså ett rent tyckande och inte byggt på fakta.
När du sedan påstå att iPad skulle vara för de som tröstköper bla bla bla så trillar du ned i grinolles fack... jag har absolut inte tröstköpt min iPad och jag använder den VARJE DAG och gör både produktivt arbete men också nöjesanvänder den.
Jag skulle säkert vara lika nöjd med en Nexus men jag kan inte påstå att jag är missnöjd eller tröstnöjd med min iPad, men du lägger det på alla som köpt en iPad på det vis du skriver... hade förväntat mig mer av dig.
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari