Surfplatta

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ännu ett långt försvarstal till Apples fördel.
Testat Android? Ja eller nej? Vore det inte sweet att kunna installera tex adblock i din padda?

Japp och blev genast visad hur enkelt man kunde kopiera in piratnedladdat material det första som hände.
Andra som hände var att den kraschade.
Tredje försöket gav jag den inte ens. Nu är det ett tag sedan.

Och du o fler får köra fanboy-argumentationen bäst ni vill, jag är överlag nöjd med det jag har, jag beklagar mig över det jag tycker borde fungera annorlunda, men jag försöker också alltid utgå ifrån lagliga alternativ och enkelheten i det hela för jag är trött på att greja och fippla med teknik nu.

Tillräckligt med få ord för farbror?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
För att sammanfatta - Android är bättre än iOS?

Enkelt uttryckt, smaksak.
Bästa är att testa de olika produkterna. För oavsett vad du väljer så lägger du ned en ansenlig summa pengar som du inte kan bara byta rakt av till den andra plattformen, så välj rätt.
Glöm inte att även testa Surface.

Och just det, om du pratar med riktiga applenördar som snackar jailbreak och dylikt, hoppa sånt... är det ett krav för att du skall vara nöjd med iOS kan du lika gärna gå till Android direkt, om du nu inte gillar strulande apparater.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Jag är i köpartagen för en "tab" av något slag men med mina krav så fungerar inte iPad öht. Jag jobbar borta en månad i stöten med en internetuppkoppling motsvarande 56k modem, dessutom med bagagerestriktioner så jag vill ersätta laptopen då jag endast slösurfar o tittar på film med den i princip. Så jag vill ha en platta som läser SD kort och/eller som man kan koppla in ett USB minne så man slipper gå omvägar via Itunes för att kunna föra över mina filmer till plattan. Hade detta gått att göra med en iPad hade jag garanterat skaffat en sån, nu går inte det så Android here I come (again, har en SIII) Nya 10" Nexusen ser intressant ut, får nog bli en sån i julklapp.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag är i köpartagen för en "tab" av något slag men med mina krav så fungerar inte iPad öht. Jag jobbar borta en månad i stöten med en internetuppkoppling motsvarande 56k modem, dessutom med bagagerestriktioner så jag vill ersätta laptopen då jag endast slösurfar o tittar på film med den i princip. Så jag vill ha en platta som läser SD kort och/eller som man kan koppla in ett USB minne så man slipper gå omvägar via Itunes för att kunna föra över mina filmer till plattan. Hade detta gått att göra med en iPad hade jag garanterat skaffat en sån, nu går inte det så Android here I come (again, har en SIII) Nya 10" Nexusen ser intressant ut, får nog bli en sån i julklapp.

Oavsett plattform så funkar denna lösning galant.
http://www.seagate.com/external-hard-drives/portable-hard-drives/wireless/seagate-satellite/

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra

Köper du en sådan får du både tangentbord, usb ingång och backup batteri :) ca. 500kr
http://www.ebay.de/itm/Fur-iPad-2-3..._iPad_Tablets_PCs_Zubehör&hash=item27ca5bad32

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Ja, nån Ipad blir det inte iaf.
Börja tröttna på apples prylar, känns som att dom bara uppadatera sitt gamla skrot som var revolutionerande för ett par årsedan. Vilket är årtionde inom elekrtronikvärlden.
Konkurenterna har kommit ikapp, kopierat iaf

Lutar åt en samsung just nu.
http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/samsung-galaxytab2101wifi/174606.5323/

Såg även att netonet's egna budgetmärka andersson hade kommit med en.
http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/andersson-adt2597/177399.5323/
Känns bra på pappret, men det kan ju bli en dyr femhundring att spara in om det krånglar och är skit.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Alla Androidprodukter jag köpt har jag också varit påtvingad massa programvara som inte går att avinstallera. Min HTC One S avstår jag att uppdatera då den vill tvinga in spel från EA på över 100MB.

Min inbyggda minne på 16GB består av 2,2GB för appar och 9,9GB för lagring. Nästan 4GB är alltså bort trollade utan att jag kan göra nåt åt det.

Även om grundtanken i Android så är inte alltid resultatet så lysande.

Yes, bloatware är värdelöst oavsett plattform

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Japp och blev genast visad hur enkelt man kunde kopiera in piratnedladdat material det första som hände.
Andra som hände var att den kraschade.
Tredje försöket gav jag den inte ens. Nu är det ett tag sedan.

Det där är ju också handhavandefel. Du hävdar hela tiden underförstått att jag piratkopierar. Det är fel. Jag köper musik eller laddar ned den LAGLIGT GRATIS (hur går det till frågar du dig säkert) från olika sajter.

Det mesta funkar hjälpligt i en padda, men i många fall är det onödigt bökigt och blir en kompromisslösning. Som tex att tanka ned Buzz. Det kostar, det funkar för det mesta, men det är ingen optimal lösning.

Betr Android har det hänt enormt mycket de senaste två åren, och det kan man inte riktigt säga om iOS, förutom att man plockat bort några appar som användarna gillade, och ytterligare begränsat användaren.
iCloud tex. Varför kan jag inte få göra min backup till Dropbox istället där jag redan har 80GB? Eller att den bara syncar direkt till min NAS precis som TimeMachine? Man vill såklart suga ur dig mer pengar. Jag kan för mitt innersta inte begripa varför folk tycker det här är ok.

Den en iOS-grej skulle passa bra för är till mina föräldrar, som i princip bara vill att de basic sakerna skall funka och utöver det inte har några speciella krav på vad de skall klara av.

När jag köpte paddan gick jag på känslan. Jämförde den med enony och nån Slamsung. Paddan "kändes" bättre, mer solid. (och kostade 2k mer) Så är det ju, men med facit i hand hade jag nog valt något annat, i synnerhet NU är android/hårdvara är både ikapp och förbi Apple.

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj

Jag har en sån och det funkar inte alls galant. Om du tex vill kolla en film så klarar paddan inte att avkoda alla format. Inte ens de vanliga. Seagates egna app klarar det inte heller. Man kan öppna via Buzz, men även där blir det kackigt emellanåt. Återstår att tanka hem lokalt från din Satellite innan du kollar, men då förlorar man ju lite av poängen med att ha all sin media på satelliten.

Visst kan du hålla på och koda om och dona, men jag orkar inte hålla på och pilla med filerna för att kunna kolla i paddan. Då kollar jag hellre på datorn eller i min lur. Direkt utan pyssel.

Bilder då? Säg att du har en massa bilder på din Satellite och vill öppna en i Snapseed på din padda för att editera den, och sen spara bilden tillbaka till din satellite igen. Hur gör du då?

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Sedärja, den ser ju intressant ut. Kan man spela vilka filformat som helst med äpplets produkter utan att jailbreaka eller är det kört?

Det är en riktigt bra grejj och då får massor med extra lagringsutrymme. För det mesta funkar det men den tar inte alla format om det är film vi talar om. Om du har en padda och vill tanka över tex ett gäng bilder till din satellite så går inte det. Eller jo, du kan tanka över EN bild i taget efter lite meck i din browser.

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Jag upphör aldrig att förundras över hur beteendemässigt lika ni är, - Apple-anhängare och sektmedlemmar.

Allt ska försvaras intill döden, oavsett rätt eller fel. I MITT personliga tycke håller jag med Starstriker, Apple r********r sina kunder, där Jobs och hans briljanta marknadsföring drog ner våra brallor. Vissa av oss drog snabbt upp byxorna och sprang därifrån, medan andra lät de falla till marken och fick nåt glansigt i ögonen.

Nu är eran över och Apple slåss som galna i domstolarna för att rädda sitt sjunkande skepp som koreanerna torpederat rätt hårt.

De är livrädda för konkurrens och ALLT ska patenteras, inte för att skydda sitt arbete, utan för att skydda sina intäkter. Alla företag är giriga, men Apple tar girighet till helt nya nivåer. Nivåer som ger mig sura uppstötningar.

Låt Apple-anhängarna glädjas över sina vita, dyra och i mitt tycke företagskontrollerade produkter, så kan alla andra glädjas över sina svarta, billiga och något mindre kontrollerade produkter. Det är ingen idé att konstant tjafsa om vad som är bäst. Försök att övertyga en kristen om att Gud inte finns. Lönlöst.

Återigen, det här är MINA personliga åsikter (not approved by Apple) som inte lönar sig att debattera då jag behandlar Apple-sekten som Jehovas, - jag slänger igen dörren eftersom jag inte är intresserad av värderingarna som sekten står för. Det är inte produkterna jag har störst problem med, det är företaget bakom produkten.

Det finns några som spelar i samma liga som Apple-sekten, Anti-Apple-Människor. De som hatar i princip alla produkter som har ett äpple på sig. Även dom som syns och hörs mest online i mitt tycke.

Jag har testat android och det var inte min grej. Men den hade både för- och nackdelar.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Android 4 och 4.1 är det någon skillnad på dom?
Går det att uppdatera en gammal platta med 4 till 4.1?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Fanboys är desamma, det har inget med produkter eller varumärken att göra.

Läs lite kommentarer på IDG så ser ni snart att alla är av samma skrot och korn...

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det finns några som spelar i samma liga som Apple-sekten, Anti-Apple-Människor. De som hatar i princip alla produkter som har ett äpple på sig. Även dom som syns och hörs mest online i mitt tycke.

Jag har testat android och det var inte min grej. Men den hade både för- och nackdelar.

Jag antar att du syftar på mig? Jag har som sagt både en Macbook Pro och en ipad. Mac:en fungerar super och har varit värd varenda enda krona av de 25000 eller vad den kostade, men iPaden har varit en besvikelse, trots detta används den dagligen. Inte hårdvarans fel att den är kass, utan operativets. Jag har absolut inga invändningar mot hårdvaran, den är stenhård, därför är det så förbannat synd att apple avsiktligt gör det riktigt besvärligt att använda den på ett sätt där de tjänar mindre pengar.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Min iPad åkte ut, in kom motardfälgar.
Surfa gör jag med fördel på min One X.

Sugen på en Surface till jobbet dock :eek:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
De flesta minus med iPad som tas upp här är handhavande fel... Sen finns det sätt att lägga in filmer från dvd som inte är jättekrångliga. Är man i hemmet kan man streama filmer från datorn med flera olika appar.

Sen att många är jätteglada för att windows är med i leken förstår jag inte? Okej för för att det finns mer valfrihet men windows är ju inte direkt kända för att släppa bra produkter i mitt tycke.

Windows, tillbskillnad från Apple, är ända för att läppar produkter som fungerar med det folk behöver mest. Apple. Har sona egna sketna lösningar som säkert funkar Astra i en värld utn kontakt med omvärlden.

Jag köpte en iPad till tjejen för ett par veckor semn (kräver på den nu), men sket i att köpa en till mig med för att den:

1. Inte hanterar alla mediaformat
2. Inte hanterar vanliga filer som Word, excel etc
3. Inte har portar som gör et möjligt att ansluta externa enheter utan Apples egna, asdyra produkter.

Frågan är: Vad ska. Jag ha istället?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Windows, tillbskillnad från Apple, är ända för att läppar produkter som fungerar med det folk behöver mest. Apple. Har sona egna sketna lösningar som säkert funkar Astra i en värld utn kontakt med omvärlden.

Jag köpte en iPad till tjejen för ett par veckor semn (kräver på den nu), men sket i att köpa en till mig med för att den:

1. Inte hanterar alla mediaformat
2. Inte hanterar vanliga filer som Word, excel etc
3. Inte har portar som gör et möjligt att ansluta externa enheter utan Apples egna, asdyra produkter.

Frågan är: Vad ska. Jag ha istället?

Tung kväll? ;)

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping