Jag upphör aldrig att förundras över hur beteendemässigt lika ni är, - Apple-anhängare och sektmedlemmar.
Allt ska försvaras intill döden, oavsett rätt eller fel. I MITT personliga tycke håller jag med Starstriker, Apple r********r sina kunder, där Jobs och hans briljanta marknadsföring drog ner våra brallor. Vissa av oss drog snabbt upp byxorna och sprang därifrån, medan andra lät de falla till marken och fick nåt glansigt i ögonen.
Nu är eran över och Apple slåss som galna i domstolarna för att rädda sitt sjunkande skepp som koreanerna torpederat rätt hårt.
De är livrädda för konkurrens och ALLT ska patenteras, inte för att skydda sitt arbete, utan för att skydda sina intäkter. Alla företag är giriga, men Apple tar girighet till helt nya nivåer. Nivåer som ger mig sura uppstötningar.
Låt Apple-anhängarna glädjas över sina vita, dyra och i mitt tycke företagskontrollerade produkter, så kan alla andra glädjas över sina svarta, billiga och något mindre kontrollerade produkter. Det är ingen idé att konstant tjafsa om vad som är bäst. Försök att övertyga en kristen om att Gud inte finns. Lönlöst.
Återigen, det här är MINA personliga åsikter (not approved by Apple) som inte lönar sig att debattera då jag behandlar Apple-sekten som Jehovas, - jag slänger igen dörren eftersom jag inte är intresserad av värderingarna som sekten står för. Det är inte produkterna jag har störst problem med, det är företaget bakom produkten.