Surfplatta

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
En annan grej som stör mig angående Galaxy tab är att jag inte kan inte se när browsern tänker/laddar. Om jag klickar så vet jag inte om det registrerats eller ej så antingen väntar man i onödan när man trott att man klickat men inte har, eller så klickar man en gång till och kommer plötsligt fel när man tror att man inte har klickat ordentligt men ända gjort det :gnissla

Finns alltså inget som tyder på att den laddar, ingen symbol som det finns på explorer där nått snurrar medans den laddar sidan.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
En annan grej som stör mig angående Galaxy tab är att jag inte kan inte se när browsern tänker/laddar. Om jag klickar så vet jag inte om det registrerats eller ej så antingen väntar man i onödan när man trott att man klickat men inte har, eller så klickar man en gång till och kommer plötsligt fel när man tror att man inte har klickat ordentligt men ända gjort det :gnissla

Finns alltså inget som tyder på att den laddar, ingen symbol som det finns på explorer där nått snurrar medans den laddar sidan.

Testat chrome?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag köpte nya iPad på releasedagen och har än så länge en delad åsikt till den, även om jag för de mesta hatar den för alla sina korkade begränsningar. Men de värsta är ändå att dom lyckats släppa en teknisk pryl 2012, med skärm, som inte kan spela upp en .mkv fil/HD-film? Hur f-n tänkte dom där?

Dock köpte jag den bara för att ha som fjärrkontroll till Sonos, där är den sjukt mycket bättre än mitt andra hatobjekt här hemma, iPhone. Så överlag gillar jag den men jag skulle aldrig rekommendera den till någon som ska ha den till något annat än Sonos eller surfa på Blocket. Framförallt inte om man förväntar sig kunna se en helt vanlig HD-film på den :dummer

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Jag bestälde faktiskt en sånhär tillslut http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/andersson-adt2597/177399.5323/

Hittade vilken tillverkare som har gjort den ifrån början, och den har fått helt okej kritik.

Få se om jag behöver ångra mej.

Slår faktiskt galaxy'n på dom flesta punkterna, på pappret iaf.
Det enda den saknar är gps, vilket inte känns sådär jätteviktigt på en lite större platta.

Dessutom så kostar den 2200 inklusive ett fint ipad plagiat skydd.

Kommer imorgon. Återkommer i tråden, förhoppningsvis ifrån min surfplatta :)

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Jag köpte nya iPad på releasedagen och har än så länge en delad åsikt till den, även om jag för de mesta hatar den för alla sina korkade begränsningar. Men de värsta är ändå att dom lyckats släppa en teknisk pryl 2012, med skärm, som inte kan spela upp en .mkv fil/HD-film? Hur f-n tänkte dom där?

Dock köpte jag den bara för att ha som fjärrkontroll till Sonos, där är den sjukt mycket bättre än mitt andra hatobjekt här hemma, iPhone. Så överlag gillar jag den men jag skulle aldrig rekommendera den till någon som ska ha den till något annat än Sonos eller surfa på Blocket. Framförallt inte om man förväntar sig kunna se en helt vanlig HD-film på den :dummer

Ja man kan ju hyra hd-film på itunes. Annars kan man ju konvertera filmen på datorn först.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag köpte mig en Nexus 7 häromdagen. Vilken lättnad från iPaden. Paddan känns oavgjort mer exklusiv, har ett större utbud av appar osv, MEN i Android fick jag bestämma mer vilket är en dealbreaker för mig. Bara en sån sak som att paddan helt saknar widgets får mig att börja undra hur man tänkt på Apple.....

För er som aldrig testat android så har man sitt skrivbord fyllt med "widgets" och kanske några ikoner direkt till vissa appar. Resten av apparna ligger i en egen mapp lätt åtkomlig.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ja man kan ju hyra hd-film på itunes. Annars kan man ju konvertera filmen på datorn först.

Man kan även skriva ut storyn från IMDB, ge den till en mellanstadieklass & be dom göra en teaterpjäs av filmen. Men alla tre sätt är sämre än att bara kunna lägga över en fil man redan har & trycka play i mediaspelaren, eller hur?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Man kan även skriva ut storyn från IMDB, ge den till en mellanstadieklass & be dom göra en teaterpjäs av filmen. Men alla tre sätt är sämre än att bara kunna lägga över en fil man redan har & trycka play i mediaspelaren, eller hur?

HAHAAH.

"På fredag vill jag se den här filmen med min tjej. Övan in allt och kom hem till mig och spela upp er pjäs. 20.00 Sharp"

Du slipper reklam!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Men du..... För samma peng hade du fått en Nexus (bara 7" visserligen) med bättre skärm, fyrkärning processor och 32GB........

Jag bestälde faktiskt en sånhär tillslut http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/andersson-adt2597/177399.5323/

Hittade vilken tillverkare som har gjort den ifrån början, och den har fått helt okej kritik.

Få se om jag behöver ångra mej.

Slår faktiskt galaxy'n på dom flesta punkterna, på pappret iaf.
Det enda den saknar är gps, vilket inte känns sådär jätteviktigt på en lite större platta.

Dessutom så kostar den 2200 inklusive ett fint ipad plagiat skydd.

Kommer imorgon. Återkommer i tråden, förhoppningsvis ifrån min surfplatta :)

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Men du..... För samma peng hade du fått en Nexus (bara 7" visserligen) med bättre skärm, fyrkärning processor och 32GB........

Jo, vägde mycket mellan Nexus 7'an och denna.

Men tror faktiskt jag vill ha den stora skärmen, kommer att lägga större delen av all min nuvarande datortid på plattan.
Hur känns det att surfa på en 7'' skärm? Blir det mycket att man får scrolla och flytta bilden i sidled?
Dessutom så har nexusen ingen minneskortläsare, vilket är et stor minus när jag ska använda den mycket till mina foton.

Men har inte helt bestämt mej ännu, den stora skärmen kanske gör att den blir jobbig att ta med sej osv.
Isåfall så har jag två veckor på mej att lämna tillbaka den på ångerrätten.
Eller ge bort den i julklapp :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jo, vägde mycket mellan Nexus 7'an och denna.

Men tror faktiskt jag vill ha den stora skärmen, kommer att lägga större delen av all min nuvarande datortid på plattan.
Hur känns det att surfa på en 7'' skärm? Blir det mycket att man får scrolla och flytta bilden i sidled?
Dessutom så har nexusen ingen minneskortläsare, vilket är et stor minus när jag ska använda den mycket till mina foton.

Men har inte helt bestämt mej ännu, den stora skärmen kanske gör att den blir jobbig att ta med sej osv.

Tja, en stor skärm är ju en stor skärm. Har både en stor (ipad) och en liten (Nexus) och tycker inte jag lider direkt. Såg sen att din hade plats för SD-kort. Det är ju ett plus såklart.

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Honda VTR1000F -98

Netonnet har förlängt öppet köp tom 8 januari om du handlar mellan den 5 nov till 24 dec så du har god tid på dig att testa den :tummenupp

Berätta vad du tyckte om du köper den då jag ev också är sugen på en.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein

Varför skulle de stödja ett format/container som bara används för piratkopior?

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping