HaiWaN
SHOIK
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Superbee skrev:Jag hoppas ni skojar om dessa människor som slänger ut rullgrus i kurvorna, laddar med stenar och med vatten??!
annars är det ju helt sinnessjukt!
Det är ju som det man läste om, nån som spände upp en stålvajer där det åkte trimmade moppar...
Men som någon sa ni som kör där, ta det lugnt i små samhällen o byar.
Kommer det någon o fotar mig o försöker kasta sten efter mig så ska jag lugnt och sansat försöka prata med männskan, förklara konsekvensen av hans handlande, ev. en polisanmälan beroende på vad som hänt.
Om det är tal om att man blir attackerad så är man ju inte så kaxig då blire att vrida på för allt vad tygen håller för att rädda sig själv...
Nej jag försvarar inte de som kör som dårar i bebyggelse så ge fan i och citera missvisande nu...
Alltså jag har aldrig sett någon som gjort det men dåt går ju rykten om folk som slänger ut grus i kurvorna, och då har jag ju ändå bott på karlsudd som ligger längs med bogesundsv. i 16 och ett 1/2 år.
Det som händer är nog när bilarna genar genom kurvorna och är ganska nära diket så sprätter dom upp det gruset som ligger precis i vägkanten.
Men ibland undrar man ju då jag minns i sommras det var en dag som det var fullt med grus på nästan hela vägen och det var inte några små stenar direkt.
men det är som det är med det.
sen som nämnt så är det ju ganska vettigt att slå av vid dom två nämnda ställena ellboda o själva bogesund- stallet vid slottet då det finns folk o hästar m.m. inte så bra tex om man kommer farandes då det är någon som rider i sidan på vägen och skrämmer livet ur djuret osv....
men det är ju upp till var och en hur ansvarsfull man är i trafiken.
ähh nu lägger jag ner