Biturbo skrev:
Jag känner folk som bor längs den där vägen och enligt dem så är polisen mycket väl medvetna om hur folk kör där. Det betyder att om det körs lika jävligt där i fortsättningen så kommer det till slut att innebära en massa poliskontroller eller att ingrepp görs för att få vägen mindre rolig/snabb. Lika bra det kansker då det bara är en tidsfråga innan någon blir ihjälkörd.. Det borde inte vara så svårt att slå av och glida förbi de två bebyggda områdena. Så får vi alla (jadå jag gasar där också) ha kvar en av stockholms roligaste vägar.
Jo, något lär "dom" väl göra, mest förvånad över att det inte skett tidigare, typ fartdämpande gupp och/eller chikaner vid dom två sträckorna med bebyggelse, eller att Vägverket rent av förbjuder MC på hela sträckan, ett beslut som kan tas på ganska lokal nivå. Finns en massa exempel på det i tex Tyskland, bla i Schwarzwald-området.
Om VV / Polis / boende nu är upprörda, och kommer försöka gör något åt fortkörningar, så hoppas jag dom nöjer sig med fartkontroller och fartdämpande gupp och/eller chikaner, och inte stänger av hela vägen för MC, skulle ju vara vansinnigt trist!
Och nej, inte heller jag kör väl enl. hastighetsbegränsningarna på Boge, men försöker slå av rejält, till hast.begränsning, på dom två ställen det är bebyggelse. Detta dom få gånger jag kör Boge per säsong, blir inte så ofta numera, blev lite avskräckt i somras/förra sommaren då jag vid ett par tillfällen var väldigt nära fronta med mötande hojar som befann sig på min väghalva...
/B