Surgubben på bogesund

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
MR.E skrev:
Ha ståhle fick visst bråttas i leran. :banana
har du nån aning varför våra andra trådar är nedstängda :va :lol

MR E

Jag tror inte era provmedlemskap kommer att förlängas tyvärr :(

Andra internetanvändare vill in på forumet och pröva sina vingar och då ryker de som uppvisar minst personlig mognad. I synnerhet de nyregistrerade som ingen kommer sakna.
Servern kan nämligen bara hantera ett visst givet antal användare. Tråkigt, jag beklagar...

MR.E

Guest
Caffe skrev:
Jag tror inte era provmedlemskap kommer att förlängas tyvärr :(

Andra internetanvändare vill in på forumet och pröva sina vingar och då ryker de som uppvisar minst personlig mognad. I synnerhet de nyregistrerade som ingen kommer sakna.
Servern kan nämligen bara hantera ett visst givet antal användare. Tråkigt, jag beklagar...

Vi alla är ju ögontjänare d vet du, vissa talar öppet vissa gör d inte :)

Sen kan man ju skämta me varandra de kallas "humor" du vet
folk me humor brukar tycka sånt här e kul :7peta

MR E

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Borde man inte måla röd/vita curbs på bogesund.......eller skall de vara blå/gula :confused:

*trött å står inte för mina dummheter jag skriver*

MR.E

Guest
Triggerhappy skrev:
Borde man inte måla röd/vita curbs på bogesund.......eller skall de vara blå/gula :confused:

*trött å står inte för mina dummheter jag skriver*
Rödvita så klart va annars :va

MR E

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
En tydlig mittlinje också...jävligt jobbigt att möta en Guldvinge med en kamikaze panchis bakom styret som skall visa sina polare hur man sveper en kurva på fel sida vägen !!!

MR.E

Guest
Triggerhappy skrev:
En tydlig mittlinje också...jävligt jobbigt att möta en Guldvinge med en kamikaze panchis bakom styret som skall visa sina polare hur man sveper en kurva på fel sida vägen !!!
Exakt mycket skabbiga människor :huvet

Ps va du på Freggen i går?

MR E

sandstream

Guest
Triggerhappy skrev:
Har åkt där en gång, fram och tillbaka, och de enda nötterna jag mötte på fel sida mittlinjen var ett gäng sporthojar :mad:

Bogesund är en skitväg för touringfolk som ska käka glas i Vaxholm och vill kolla om vingen svänger, eller för sporthojsåkare som tycker att det går för fort lite större vägar :tungan

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
MR.E skrev:
Vi alla är ju ögontjänare d vet du, vissa talar öppet vissa gör d inte :)

Sen kan man ju skämta me varandra de kallas "humor" du vet
folk me humor brukar tycka sånt här e kul :7peta

MR E

Jamen du har rätt i att det är en viss humor i dina inlägg i den här tråden, jag skulle aldrig säga något annat.

Du vet ibland när man vill tona ner sin skadeglädje för att inte vederbörande ska ta illa upp säger man att man skrattar inte åt utan med personen ifråga.

Nu är det precis tvärtom :tungan

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Triggerhappy skrev:

Wing´arna kör ju på ägen sida - dom har faktisk koll - även om dom är tjocka...
Det är sporthoherna som är problemet - dom tror dom är engelsmän (hälften!) - thi, dom kör på fel sida :confused:

Det kanske är EU liberalisering och jakt på engelsmän att Snutt-Ingvar & Ann-Sofie i Vaxholms Polisen fick Laser-lice3nz i höstazz....

(Då ka vi i fortsättningen fortfarende sprida rykten om Galningen på Bågesundsvägen - när vi fucking sittar där utan kör-pap alla i hoppa för att några pop-skaller inte ka fatta att ta det lungt på 2 jäfla ställen :7peta )

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
sandstream skrev:
Har åkt där en gång, fram och tillbaka, och de enda nötterna jag mötte på fel sida mittlinjen var ett gäng sporthojar :mad:

Bogesund är en skitväg för touringfolk som ska käka glas i Vaxholm och vill kolla om vingen svänger, eller för sporthojsåkare som tycker att det går för fort lite större vägar :tungan

Jag var ganska mycket ironsik i mitt inlägg...jag kör på ganska bra emellanåt men inte med andras liv som insats.

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
vafan dansken, sitter du och postar här i fyllan, det var nytt! :)
Har inte kört vägen än, men tänkte bara säga att det finns liknande människor här på åland också. Visst deras garage kanske har blivit förbiblåst av en sporthoj i 200 några gånger, men inte fan ska de kasta ut pinnar på mig när jag sackat ner till 70 och glider förbi. Ärligt talat gör ju det bara att man får lust att skita i att sakta in nästa gång.. :gnissla

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Mr.kekke skrev:
Men vadå han ser ju bara om sin egen gård men när han kommer ut i sin x5 suv så e ju han bäst(enl han)jag har mött (det) mitt i generatorkurvan han på fel sid!! De va pulshöjande :kocko :kulspruta :arsele

Generatorkurvan :confused: :va

Transformatorbocken .... Titta rakt fram (i tangentens riktning där dom flesta klotar)över "ån" ser du tranformatorn uppe i skogen.... Ännu har inge kommit ända dit (vad jag vet)

:7peta Du som bor i v-tuna måste väl ha stannat och hjälpt nån som "ramlat"omkull där?

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag känner folk som bor längs den där vägen och enligt dem så är polisen mycket väl medvetna om hur folk kör där. Det betyder att om det körs lika jävligt där i fortsättningen så kommer det till slut att innebära en massa poliskontroller eller att ingrepp görs för att få vägen mindre rolig/snabb. Lika bra det kansker då det bara är en tidsfråga innan någon blir ihjälkörd.. Det borde inte vara så svårt att slå av och glida förbi de två bebyggda områdena. Så får vi alla (jadå jag gasar där också) ha kvar en av stockholms roligaste vägar.

sandstream

Guest
Triggerhappy skrev:
Jag var ganska mycket ironsik i mitt inlägg...jag kör på ganska bra emellanåt men inte med andras liv som insats.
:tummenupp

Låter kanske hemskt men det är nästan så jag hoppas på rejäla fartgupp var 100:e meter på de ställen där det bor folk så att nötterna som inte kan slå av på takten antingen saktar ner eller flyger av hojen...

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Biturbo skrev:
Jag känner folk som bor längs den där vägen och enligt dem så är polisen mycket väl medvetna om hur folk kör där. Det betyder att om det körs lika jävligt där i fortsättningen så kommer det till slut att innebära en massa poliskontroller eller att ingrepp görs för att få vägen mindre rolig/snabb. Lika bra det kansker då det bara är en tidsfråga innan någon blir ihjälkörd.. Det borde inte vara så svårt att slå av och glida förbi de två bebyggda områdena. Så får vi alla (jadå jag gasar där också) ha kvar en av stockholms roligaste vägar.

Jo, något lär "dom" väl göra, mest förvånad över att det inte skett tidigare, typ fartdämpande gupp och/eller chikaner vid dom två sträckorna med bebyggelse, eller att Vägverket rent av förbjuder MC på hela sträckan, ett beslut som kan tas på ganska lokal nivå. Finns en massa exempel på det i tex Tyskland, bla i Schwarzwald-området.

Om VV / Polis / boende nu är upprörda, och kommer försöka gör något åt fortkörningar, så hoppas jag dom nöjer sig med fartkontroller och fartdämpande gupp och/eller chikaner, och inte stänger av hela vägen för MC, skulle ju vara vansinnigt trist!

Och nej, inte heller jag kör väl enl. hastighetsbegränsningarna på Boge, men försöker slå av rejält, till hast.begränsning, på dom två ställen det är bebyggelse. Detta dom få gånger jag kör Boge per säsong, blir inte så ofta numera, blev lite avskräckt i somras/förra sommaren då jag vid ett par tillfällen var väldigt nära fronta med mötande hojar som befann sig på min väghalva... :(

/B

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Vad är som gör att folk riskerar livet med att släppa ut hojen i mötande
körfält?
Själv tycker jag att jag tabbat mig om jag har närmat mig mittlinjen.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
BMW R90s skrev:
Vad är som gör att folk riskerar livet med att släppa ut hojen i mötande
körfält?
Själv tycker jag att jag tabbat mig om jag har närmat mig mittlinjen.

Är nog ingen som gör det medvetet, hoppas jag, utan handlar nog om missbedömningar vid tex omkörningar av bilar. Dom två värsta tillbuden jag varit med om, är när jag mött bil, och en mc som kör om bilen :4skrika , men vid båda tillfällena har det slutat ok eftersom jag hunnit bromsa och kasta mig ut så långt till höger jag kunnat. Skulle gissa att omkörande mc kalkylerat med att eventuella mötande skulle komma i 60-70 km/h, medans jag hade en smula högre hastighet.... :rolleyes: Dvs, kör man på tex Boge där det är mycket hojar ute, och man kör fort, så får man lov kalkylera med att det kan komma mötande hojar som också kör lite för fort... och beräkna omkörningssträckor och eventuellt genande genom öppna kurvor efter det.

/B

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
sandstream skrev:
Bogesund är en skitväg för touringfolk som ska käka glas i Vaxholm

??
:gnissla
Käka glas i vaxholm :confused: