Surgubben på bogesund

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
benkar skrev:
Är nog ingen som gör det medvetet, hoppas jag, utan handlar nog om missbedömningar vid tex omkörningar av bilar. Dom två värsta tillbuden jag varit med om, är när jag mött bil, och en mc som kör om bilen :4skrika , men vid båda tillfällena har det slutat ok eftersom jag hunnit bromsa och kasta mig ut så långt till höger jag kunnat. Skulle gissa att omkörande mc kalkylerat med att eventuella mötande skulle komma i 60-70 km/h, medans jag hade en smula högre hastighet.... :rolleyes: Dvs, kör man på tex Boge där det är mycket hojar ute, och man kör fort, så får man lov kalkylera med att det kan komma mötande hojar som också kör lite för fort... och beräkna omkörningssträckor och eventuellt genande genom öppna kurvor efter det.

/B
set ironi=på

:arsele
Lyssna inte på ett sånt här gammalt kalbrott!!
Ge järnet bara!!

:tungan

set ironi=av

:rolleyes:
Hej Benke
jobbar du nu igen???

sandstream

Guest
SSDD skrev:
??
:gnissla
Käka glas i vaxholm :confused:
:7peta måste vara samma som käkar spik o skiter kätting . :Bugar
Eller....(Obs Ironi)
Fan, tänk om jag kunde kontrollllllllläsa mina inlägg innan jag postar. :mad:
Nu kommer jag iaf inte att stava glass fel igen :tummenupp

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
Fan, tänk om jag kunde kontrollllllllläsa mina inlägg innan jag postar. :mad:
Nu kommer jag iaf inte att stava glass fel igen :tummenupp
don't worry!
Tyrkfels nisse är överallt.
jag har oxå svårt att trycka ut mig! :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mellan Brottby och Åkersberga, vägen förbi fängelset, så finns en jättearg man precis vid vapenaffären/lägerskolan på brottbysidan (30-sträckan). Han hotar med kvast, och springer emot en. Det är annorlunda.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Markus skrev:
Mellan Brottby och Åkersberga, vägen förbi fängelset, så finns en jättearg man precis vid vapenaffären/lägerskolan på brottbysidan (30-sträckan). Han hotar med kvast, och springer emot en. Det är annorlunda.

Bara när speedgalningar som du kör där :hihi

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Markus skrev:

Och om du håller höger vid nästa kors (norrut alltså) och ger mackan(m-vrålet ekar bra över stäppen/tundran) över slätten upp emot nästa lilla "byhåla" kan man få vatten på sig ? Ytterligare en "läpp" med attityd!

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
SSDD skrev:
set ironi=på
Lyssna inte på ett sånt här gammalt kalbrott!!
Ge järnet bara!!
:tungan

Hej Benke
jobbar du nu igen???

Jäpp, det gamla kalbrottet :va jobbar alla mellandagar... :huvet

/B

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
SSDD skrev:
Och om du håller höger vid nästa kors (norrut alltså) och ger mackan(m-vrålet ekar bra över stäppen/tundran) över slätten upp emot nästa lilla "byhåla" kan man få vatten på sig ? Ytterligare en "läpp" med attityd!

I högerkurvan? Kastar någon vatten där? På samma väg? :va

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Finns nog en å annan lokal invånare på olika platser som kommer springande när dom hör ett gäng hojar komma farande...

På väg ut från Upplands Väsby, förbi Torsåker kyrka, vidare åt Skånelahållet, kom det i somras, ett par gånger, en "gubbe" springandes, med typ en sten i handen, som han gjorde ansats till att kasta, men inte gjorde, klart obehagligt, speciellt då jag passerade honom och hans gård i 70 km/h, på en väg där det är 70 km/h... :va (Är en dold, ganska skarp höger efter allén, därefter gården på vänster sida, läge ta det lite lugnt där eftersom det kan stå vänstersvängande bilar mitt i den högerkurvan... upptäckte jag någon gång.. :rolleyes: )

/B

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Jag har blivit utsatt för en kärring som stod vid sidan av vägen och kastade upp grus på vägen och oss som körde på vägen. Fr.o.m den stunden heter damen 'gruskastarkärringen'.

Det var tur att jag inte stannade - för henne.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
benkar skrev:
Finns nog en å annan lokal invånare på olika platser som kommer springande när dom hör ett gäng hojar komma farande...

Gamla Norrtäljevägen, mellan Brottby och Roslagsstoppet så finns en man som fotograferar. Det är anmärkningsvärt, han kom springande med kameran och fotade mig utav bara den medans jag stod och väntade på busshållsplatsen. Han var jättearg för att folk körde fort där och hela den biten.

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Markus skrev:
Gamla Norrtäljevägen, mellan Brottby och Roslagsstoppet så finns en man som fotograferar. Det är anmärkningsvärt, han kom springande med kameran och fotade mig utav bara den medans jag stod och väntade på busshållsplatsen. Han var jättearg för att folk körde fort där och hela den biten.
Precix på pricken, Den stollen är det....
Han har vattenhinkar stående innanför stängslet... Ammo för hojåkare?? Vid ett (spy)grönt hus... första lilla "samhället" e Brottby (Crimevillage?)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
SSDD skrev:
Precix på pricken, Den stollen är det....
Han har vattenhinkar stående innanför stängslet... Ammo för hojåkare?? Vid ett (spy)grönt hus... första lilla "samhället" e Brottby (Crimevillage?)

Aha, är det han? :rofl
Vet inte vad det är för färg på hans hus, det är brevid ett annat gult hus som ser ut som en gammal lanthandel eller liknande. När han fotade mig så åkte jag fram och frågade varför:
"För att det är en massa idioter som kör 200km/h här varje dag"
"-Jaha, men det har ju inte jag gjort"
"Nej, det är klart..."
"-Stör vi dig eller?"
"Ja"
"-Det visste jag inte, då åker vi någon annanstans. Ha en jättetrevlig kväll"
"-Mummel mummel"
:)

Det här var 7 eller 8 Juli, han kanske var ännu härsknare i slutet av säsongen...

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Markus skrev:
Aha, är det han? :rofl
Vet inte vad det är för färg på hans hus, det är brevid ett annat gult hus som ser ut som en gammal lanthandel eller liknande. När han fotade mig så åkte jag fram och frågade varför:
"För att det är en massa idioter som kör 200km/h här varje dag"
"-Jaha, men det har ju inte jag gjort"
"Nej, det är klart..."
"-Stör vi dig eller?"
"Ja"
"-Det visste jag inte, då åker vi någon annanstans. Ha en jättetrevlig kväll"
"-Mummel mummel"
:)

Det här var 7 eller 8 Juli, han kanske var ännu härsknare i slutet av säsongen...

Du .. han har varit härsken sen 10 år tebaks... Nejskinkan av tanten, blåa brandbilar. betong i sandlådan....

Fast, ett rakt rör ,med en 4:a på 10 000rpm över nejden låter rätt "långt" i sommarnatten . Gubben kanske sover med bond-AC(öppet fönster) och vet att jag själv har passerat nere på stäppen på natten :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker inte att det är anmärkningsvärt att folk blir härsken på hojåkare, då alla försöker låta mest och köra fortast.
Det anmärkningsvärda är att hojåkare blir förvånade när folk härsknar till och antingen ger igen med vattenhinkar, grus eller halm på vägen.

Om någon "hämnas" på en mc förare, så är det inte säkert att "rätt" mc förare drabbas, men ni kanske inte bryr er om att någon medvetet grusar en kurva så att eran bästa kompis kör av, bara för att ni inte har vett att slå av där folk bor?

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
GuW skrev:
Om någon "hämnas" på en mc förare, så är det inte säkert att "rätt" mc förare drabbas, men ni kanske inte bryr er om att någon medvetet grusar en kurva så att eran bästa kompis kör av, bara för att ni inte har vett att slå av där folk bor?

"Någon" ska ge FAN i att ta lagen i egna händer och utkräva personlig hämnd! "Någon" borde fatta att det finns rättssamhälle, ordningsmakt och regler, låta dessa agera som det är tänkt, och istället sätta sig med båda tummarna i rektum!

Är det mitt fel att "någon" inte tolererar mig, misstolkar mina handlingar och ger sig på andra som liknar mig ?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
GuW skrev:
Jag tycker inte att det är anmärkningsvärt att folk blir härsken på hojåkare, då alla försöker låta mest och köra fortast.
Det anmärkningsvärda är att hojåkare blir förvånade när folk härsknar till och antingen ger igen med vattenhinkar, grus eller halm på vägen.

Skulle inte vilja vara den idioten som lägger ut grus i en kurva där någon sedan kör av, borde vara skottpengar på "sådant" folk.
Alla gör vi väl nåt som irriterar andra men inte tar man lagen i egna händer för de!
Bara för att grannen klipper gräset kl 7 en lördagsmorgon betyder ju inte de att jag sedan hämnas genom att slänga ut föremål på han gräsmatta som sedan skadar honom vid nästa klippning!
//D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Pejo skrev:
"Någon" ska ge FAN i att ta lagen i egna händer och utkräva personlig hämnd!
Är det mitt fel att "någon" inte tolererar mig, misstolkar mina handlingar och ger sig på andra som liknar mig ?

Någon borde ge fan i att ta lagen i egna händer och köra för fort.
Ja det är ditt fel att "någon" inte tolererar dig, tolkar dina lagöverträdelser och ger sig på andra som liknar dig.
Motorcykelåkare tillhör ett kollektiv, om någon bestraffar kollektivet för vad du (eller GR, eller någon annan) gör, så drabbar det även dom som inte har gjort något fel.

Således betalar jag för andras dummheter genom att bli bemött som ett avskum bara för att jag har motorcykel, och somliga motorcyklister är avskum.

Jag säger inte att det är rätt, jag säger att det är så...

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Jag hoppas ni skojar om dessa människor som slänger ut rullgrus i kurvorna, laddar med stenar och med vatten??!

annars är det ju helt sinnessjukt!

Det är ju som det man läste om, nån som spände upp en stålvajer där det åkte trimmade moppar... :död

Men som någon sa ni som kör där, ta det lugnt i små samhällen o byar.

Kommer det någon o fotar mig o försöker kasta sten efter mig så ska jag lugnt och sansat försöka prata med männskan, förklara konsekvensen av hans handlande, ev. en polisanmälan beroende på vad som hänt.

Om det är tal om att man blir attackerad så är man ju inte så kaxig då blire att vrida på för allt vad tygen håller för att rädda sig själv...

Nej jag försvarar inte de som kör som dårar i bebyggelse så ge fan i och citera missvisande nu...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept