surround med PS2an

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
honkiie skrev:
En gång när jag vaknade så var mitt playstation 2 på min mage och stirrade mig i ansiktet. Jag svimmade av skräck och när jag vaknade så var det borta. True story

Shit det låter farligt. Den kanske var kvar men du hade blivit blind eftersom du titade på lasern? Leste på en sida att man inte ska titta på laserstrålar. Man blir blind då.

Tenkte på en annan sak... Om man blinkar jettesnabbt med en ficklampa in i optiska kontakten på sin försterkare så kanske man kan få musik? I så fall om man är ducktig så kan man ju göra egen musik!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Starstriker skrev:
Tenkte på en annan sak... Om man blinkar jettesnabbt med en ficklampa in i optiska kontakten på sin försterkare så kanske man kan få musik? I så fall om man är ducktig så kan man ju göra egen musik!

:nicka Det kallas techno-musik. :yoparty

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Zee skrev:

Det var så dom gjorde musiken till alla spelen till C64:an!

Men nu har tekniken gått frammåt så till xbox360 använder dom blå diodlampor som enbart finns att köpa på uno-x.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Zee skrev:

Dies ist techno sex!! ooons ooons ooons ooons!!

Men seriöst, är man snabb med ficklampan kan man ju sända en pytteström digital information... Som morse, fast coolare. Jag ska lära mig sända "asshole" i ascii med helljuset! :banana

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Starstriker skrev:

Är du :kocko en ficklampa funkar inte, det måste vara en laserpekare http://www.preco.se/produktsidor/prylar.asp

Sen måste du ha taktsinne men det kan du skaffa här http://nyckelharpansforum.net/spelman/problemsulotion.htm

För att komma i stämmning så måste du även handla på denna länk http://www.systembolaget.se/hem/

Tänk på att alltid googla om du inte vet vad du håller på med.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
GSXR1100R skrev:
Tänk på att alltid googla om du inte vet vad du håller på med.
Japp, för allt som står på det dära internet är alltid 100% sant. Det är därför jag numera har en monstruöst stor manslem. :mattias

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Thermal skrev:
Japp, för allt som står på det dära internet är alltid 100% sant. Det är därför jag numera har en monstruöst stor manslem. :mattias
Ja jag vet, det har jag redan gjort, dessutom har bensinen blivit så dyr nu så jag googlade upp hur man tämjer fusion http://www.elmagn.chalmers.se/elmagn/Fusion_Expo/Fusion_text.html

Hur svårt kan det vara, bara att läsa texten och börja snickra på sin egen fusionsmotor.

För att fusionsprocessen skall ge tillräckligt utbyte måste lätta atomkärnor kollidera med varandra vid hög energi. Detta kan åstadkommas genom att upphetta materien till ca 100 miljoner grader. Vid denna temperatur har atomerna joniserats, dvs elektroner och atomkärnor uppträder som fria, elektriskt laddade partiklar. Detta kallas ett plasma.
För att producera fusionsenergi måste man upphetta ett plasma till hög temperatur och se till att kärnorna hinner slås samman innan de förlorar sin energi på annat sätt. Detta är samma problem som att tända en brasa. Den energi som lågan frigör måste vara större än värmeförlusterna, annars slocknar lågan. Solen löser problemet med hjälp av sin stora massa. Gravitationskraften håller samman, eller innesluter, plasmat. Om inneslutningen sker med gravitation, måste en fusionsreaktor vara av solens storlek. För att kunna åstadkomma fusion på jorden måste man förlita sig på mycket starkare krafter. Lyckligtvis finns sådana krafter, t ex kan plasma inneslutas i magnetfält eller komprimeras med starka laserpulser, s k tröghetsinneslutning. Utställningen visar resultat från båda metoderna. Den civila forskningen har koncentrerats på magnetisk inneslutning. Tröghetsinneslutningen hemligstämplades av militära skäl, men många resultat har nu offentliggjorts efter det kalla krigets slut.

Forskningen på magnetisk inneslutning har nu kommit så långt att man vet ungefär hur en fusionsreaktor skulle se ut. Ett exempel är ITER (International Thermonuclear Experimental Reactor) som designas i ett världsomspännande samarbete. ITER har en plasmavolym på nästan 2000 m3 och genererar ca 1500 MW effekt (som ett normalt nutida kärnkraftverk).

Nu behöver man ju inte 1500 MW i sin hoj, det räcker med 1% av den kraften och då innebär det att en fusionsreaktor endast blir 1 % av 2000 m3, det borde man väl kunna klämma in i ramen.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Starstriker skrev:
Shit det låter farligt. Den kanske var kvar men du hade blivit blind eftersom du titade på lasern? Leste på en sida att man inte ska titta på laserstrålar. Man blir blind då.

Jo det går rett så bra facktist! Män jag brukar använda persiennerna när det är dags ljus ute för då spårar man strömm!!11 Blir skit koolt

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
RF_Racing skrev:
Ljus har massa... och att den är liten är relativt så det finns de som är mindre...

Men hur mycket massa har ljus egentligen? En jäkla massa massa?

Har det något med optiska fiskar att göra?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
RF_Racing skrev:
Men allvarligt nu... Vet ni inte att ljus har en massa och alltså väger?
Det enda jag vill veta är hur mycket en etta väger, en digital sådan. Får jag ett bra svar på det är jag dig evigt tacksam.

Edit:En optisk etta ska det ju vara.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Thermal skrev:
Det enda jag vill veta är hur mycket en etta väger, en digital sådan. Får jag ett bra svar på det är jag dig evigt tacksam.

Edit:En optisk etta ska det ju vara.

Men seriöst nu... Jag är till 100% allvarlig, vet inte du att ljus har massa?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati