surround med PS2an

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
RF_Racing skrev:
Men allvarligt nu... Vet ni inte att ljus har en massa och alltså väger?

Jag är icke fysiker och har således ingen uppfattning i frågan.

Det enda jag undrar är om det har med optiska fiskar att göra....?
fish.jpg

Last edited:

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
RF_Racing skrev:
Men seriöst nu... Jag är till 100% allvarlig, vet inte du att ljus har massa?
Men om ljus har massa, har mörker antimassa då? Om det har, så borde ju de ta ut varandra om vi nu antar att det finns lika mycket ljus som mörker. :va

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Thermal skrev:
Men om ljus har massa, har mörker antimassa då? Om det har, så borde ju de ta ut varandra om vi nu antar att det finns lika mycket ljus som mörker. :va

Alltså vet ni inte om att ljus har massa... Ljus påverkas av gravitation.. tex jorden böjer ljuset då man låser met det laser längst med den.. Ur svarta hål kommer inget ljus pga gravitationen är för hög så ljuset orkar inte dra sig ur hålet...

Relativitetsteorin hävdar att ljuset har massa... :fatta!

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
RF_Racing skrev:
Alltså vet ni inte om att ljus har massa... Ljus påverkas av gravitation.. tex jorden böjer ljuset då man låser met det laser längst med den.. Ur svarta hål kommer inget ljus pga gravitationen är för hög så ljuset orkar inte dra sig ur hålet...

Relativitetsteorin hävdar att ljuset har massa... :fatta!
Näfan, nu orkar jag inte mer. Klart som fan att jag vet att ljus har massa. Det fick jag lära mig på fysiken i 7:an. Men det måste vara en skön känsla för dig att tro att du har hittat något som skulle kunna liknas vid ett magnifikt genombrott inom optofysiken. Grattis till nobelpriset.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Thermal skrev:
Näfan, nu orkar jag inte mer. Klart som fan att jag vet att ljus har massa. Det fick jag lära mig på fysiken i 7:an. Men det måste vara en skön känsla för dig att tro att du har hittat något som skulle kunna liknas vid ett magnifikt genombrott inom optofysiken. Grattis till nobelpriset.

Nej men jag trodde verkligen att du inte visste det... Jag fattar inte :va Först spelar du dum och verkar tycka det är kul... Sen så säger du att det är jätte självklart... :fatta!

Och vad faan är optofysik?

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
RF_Racing skrev:
Nej men jag trodde verkligen att du inte visste det... Jag fattar inte :va Först spelar du dum och verkar tycka det är kul... Sen så säger du att det är jätte självklart... :fatta!
Ja, men det var för att det var så tacksamt och jag hade tråkigt igår. Men till slut blir det tröttande att sparka på en som ligger.

RF_Racing skrev:
Och vad faan är optofysik?
Ett begrepp som finns i hittepålandet.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Thermal skrev:
Ja, men det var för att det var så tacksamt och jag hade tråkigt igår. Men till slut blir det tröttande att sparka på en som ligger.

Men du hade juh fel om hur optiken fungerar...

Thermal skrev:

Ett begrepp som finns i hittepålandet.

Det är inget begrepp...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
RF_Racing skrev:
Men du hade juh fel om hur optiken fungerar...

Det är inget begrepp...
Jag vet hur optiken funkar, man går till en optiker och gör ett syntest, sen får man brillor och kan läsa.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fredag kväll och grisbrottning är det enda man kan roa sig med...

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
RF_Racing skrev:
Vet du inte vad ett begrepp är?
Begrepp (av tyska begriff, begreifen, fatta, begripa) är inom filosofi den föreståelse en person har av ett språkligt uttryck.

Ett föremål som uppfyller ett antal begreppskännetecken sägs äga det begreppsinnehåll som krävs för att falla under ett visst begrepp. Begreppets begreppsomfång sägs omfatta dessa föremål och det att "ringa in" ett begrepp kallas begreppsbestämning.

Bildligt kan man se begrepp som behållare som innehåller språkliga uttryck i människans medvetande och förbinder dem med både föremålen i verkligheten och en logisk tankevärd. Empirismen vill placera behållarna i medvetandet och betraktar begreppen som produkter av en abstraktionsprocess medan platonismen och den logiska positivismen ser dem som logiska storheter som existerar oberoende av våra medvetanden och vårt språk.

Begreppens ontologiska status är en av filosofins mest populära tvisteämnen: Anhängare av Quine och Husserl har aldrig tröttnat på att kasta begrepp på varandra. Förmodligen är det bara abstraktionsnivån som gjort att dessa grupperingar varit så seglivade som de varit.

Snott från någonstans på internet, troligen wikipedia.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Thermal skrev:
Begrepp (av tyska begriff, begreifen, fatta, begripa) är inom filosofi den föreståelse en person har av ett språkligt uttryck.

Ett föremål som uppfyller ett antal begreppskännetecken sägs äga det begreppsinnehåll som krävs för att falla under ett visst begrepp. Begreppets begreppsomfång sägs omfatta dessa föremål och det att "ringa in" ett begrepp kallas begreppsbestämning.

Bildligt kan man se begrepp som behållare som innehåller språkliga uttryck i människans medvetande och förbinder dem med både föremålen i verkligheten och en logisk tankevärd. Empirismen vill placera behållarna i medvetandet och betraktar begreppen som produkter av en abstraktionsprocess medan platonismen och den logiska positivismen ser dem som logiska storheter som existerar oberoende av våra medvetanden och vårt språk.

Begreppens ontologiska status är en av filosofins mest populära tvisteämnen: Anhängare av Quine och Husserl har aldrig tröttnat på att kasta begrepp på varandra. Förmodligen är det bara abstraktionsnivån som gjort att dessa grupperingar varit så seglivade som de varit.

Snott från någonstans på internet, troligen wikipedia.

http://susning.nu/Begrepp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...