surround med PS2an

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
seyou skrev:
Så om dom har lägre massa så borde dom väll färdas snabbare än ljuset ( som har högre massa) i alla ämnen?

Min katt, som springer snabbare än en bil ( Förutsatt att den kan färdas snabbare än ett plan) är snabbare på alla underlag.

Men... Denna partiken kan uppenbarligen bara röra sig fort den där vätskan (!) tex som elektroner behöver ledare... typ som om en stor fisk och en liten fisk, där den lilla fisken är långsammare i vatten men när de ska simma i sand så är den lilla snabbare pga lägre motstård :va

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
RF_Racing skrev:
Men... Denna partiken kan uppenbarligen bara röra sig fort den där vätskan (!) tex som elektroner behöver ledare... typ som om en stor fisk och en liten fisk, där den lilla fisken är långsammare i vatten men när de ska simma i sand så är den lilla snabbare pga lägre motstård :va

Jösses del 2

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
RF_Racing skrev:

Du får gärna svara på inlägg #80 och förtydliga inlägg #81.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Inte för att vara elak, men du kanske skulle hålla dig till att duscha med två tjejer istället?

Skomakare bliv vid din läst är ett gammalt fint utryck som passar in här.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Zee skrev:
Nätverken är baserade på optik. Optisk fiberteknik med upp till 80 våglängder per fiber samt mikromekaniska optoelektroniska crossbars som förser nätverken med rekonfigurerbarhet (adaptivitet).

Telekommunikation är en av de applikationer jag har använt för att visa hur man kan få mer dynamik, prestande samt effektivitet när trafikkaraktäristiken visar på symmetriska/asymmetriska tendenser.

Mer info här -> Länk 1 och här -> Länk 2

Men detta med internet, bits and bytes, ettor och nollor är ngt nytt för mig så jag tackar för förklaringarna.

Visst hade det varit genitaliskt om PS2:an hade kunnat skicka ettor och nollor snabbare än det "behövs" så att man kunde skicka flera ljudkanaler efter varandra, segmenterat, i ett.. låt oss kalla det för seriellt kommunikationsätt. Då skulle man kunna ha en digital avkodare i förstärkaren som förstår vilka paket som tillhör vilken ljudkanal som ett paket ska spela upp ljud för. Då skulle man kunna omvandla denna digitala information till analog via D/A-omvandlare kanske. Och då skulle man kunna koppla in 6 högtalare till sin förstärkare som hade haft varsin isolerad informationkanal indirekt via PS2:an. Fan vad coolt det hade vatt!

Nåväl, kanske detta kommer att finnas i framtiden? Vad tror du som kan detta lite bättre?

Jag är osäker på om du driver med mig :va Men är det inte så som du förklarade det? Det var det jag inte trodde det var men nån sade att det var så...?

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
RF_Racing skrev:

Och varför är den långsammare i vatten?

Edit: Läste länken

Last edited:

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Solid snake skrev:
För att den inte är optisk? :va

:rofl

RF_Racing skrev:
Det var inte vatten det var frågan om utan jag tog det som exempel... Se länken ovan!

Menar du fisken :S för att den inte orkar lika snabbt.. viktigt?

Men den har ändå mindre motstånd. Ta en bil med en effekt som är 5 gånger större än ett annat strömlinjeformat fordon och det effektklenare fordonet borde åka ifrån bilen med seglet.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
RF_Racing skrev:
Jag är osäker på om du driver med mig :va

Är det ens möjligt att vara osäker på den saken? :rofl

Ja, harrejävlar jag kommer dö av skratt, pissa på mig och bli vräkt av grannarna ikväll.:lol

Fortsätt.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
seyou skrev:
:rofl

Men den har ändå mindre motstånd. Ta en bil med en effekt som är 5 gånger större än ett annat strömlinjeformat fordon och det effektklenare fordonet borde åka ifrån bilen med seglet.

Om en bil har en front på 100kvadratmeter , har 10 hk och kommer upp i 10km/h på land och en bil med 0,01kvadratmeters frånt har 1hk och kommer upp i 9km/h så är det juh möjligt för den lilla bilen att köra ifrån den med mer motstånd under tex en storm / under vatten eller dyl.

Zee skrev:
Är det ens möjligt att vara osäker på den saken? :rofl

Ja, harrejävlar jag kommer dö av skratt, pissa på mig och bli vräkt av grannarna ikväll.:lol

Fortsätt.

Du verkade verkligen inte förstå att det fanns 100 000 b/s... Som du nämnde innan trodde jag inte att det var men nån här sade att det var så... hur är det nu då?

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
RF_Racing skrev:
Om en bil har en front på 100kvadratmeter , har 10 hk och kommer upp i 10km/h på land och en bil med 0,01kvadratmeters frånt har 1hk och kommer upp i 9km/h så är det juh möjligt för den lilla bilen att köra ifrån den med mer motstånd under tex en storm / under vatten eller dyl.

Jösses del 3.

100 m2? Ganska stor bil, eh? :skrattaåt :klappar

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
RF_Racing skrev:
Gå o lägg dig, har inte du skola imorgon?

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
RF_Racing skrev:
Du verkade verkligen inte förstå att det fanns 100 000 b/s... Som du nämnde innan trodde jag inte att det var men nån här sade att det var så... hur är det nu då?

8 bit = 1 byte

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
RF_Racing skrev:
Du förstår verkligen inte ironi va?

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
RF_Racing skrev:
Men är du korkad på något sätt?

Ja, lite. Jag är inte vidare skarp.. :lol :tummenupp

Nej, du ska ha ett stort tack för årets bästa tråd hitentills. Den ligger redan där uppe med Brassarstråden och Gurra Surras trådar.

5 av 5 optiska fiskar i betyg.

255946564
255946564
255946564
255946564
255946564

Last edited:

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
RF_Racing skrev:

Och hur får du ihop: 1*5 = 10 :va

Men det kanske har något att göra med optiskt radioaktivt avfall som skapar blått ljus.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati