surround med PS2an

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
RF_Racing skrev:
Läs även det jag ändrade.

Steven spielberg (stavning) tror jag har bevisat big bang. Men om du söker så VET jag att det finns någon bra förklaring...

Ok. Jag har bevisat att om man kliar sig i huvudet, fast det inte kliar, så har man förbrukat energi i onödan.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
RF_Racing skrev:

Steven spielberg (stavning) tror jag har bevisat big bang. Men om du söker så VET jag att det finns någon bra förklaring...
En fenomen som träder fram i princip alla dina inlägg är att du TROR, tror gör man i kyrkan. Hur trefligt det än har varit i afton är det dags att sova. Godnatt.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
seyou skrev:
Vi har kommit fram till att det är vetenskapligt omöjligt att få 5.1 ljud från ett Ps2, men likförbannat har det hänt. Sedan har vi satt hela den moderna fysiken i gungning och satt mig i bankrutt eftersom jag inte har råd med Tjets Supersystem.

Men asså det är detta jag menar... Jag FRÅGADE HUR det fungerade isåfall... Nån sade att det var pulser dvs ettor och nollor, nån sade att det går så snabbt så den delar upp informationen och skickar likt en brevbärare ut information till en, i detta fall högtalare i taget... Sen kom nån annan och sade att det INTE var så... Det jag ville veta var HUR det fungerade... Sen det där med ljuset ser du min rättelse tidigare... Det finns partiklar som är snabbare under vissa förhållanden, då de båda är i nån "vätska". Men i totalt vakum är ljus snabbast.

Solid snake

Guest
RF_Racing skrev:

Filmade han det?

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
turbonegro skrev:

NU däremot så skämtade jag...

seyou skrev:
Ok. Jag har bevisat att om man kliar sig i huvudet, fast det inte kliar, så har man förbrukat energi i onödan.

Man förbrukar inte energi, man omvandlar den.

Solid snake skrev:
Filmade han det?

Nej.. det fanns inte kameror på den tiden... endast svartvita stillbilder...

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
RF_Racing skrev:
Men asså det är detta jag menar... Jag FRÅGADE HUR det fungerade isåfall... Nån sade att det var pulser dvs ettor och nollor, nån sade att det går så snabbt så den delar upp informationen och skickar likt en brevbärare ut information till en, i detta fall högtalare i taget... Sen kom nån annan och sade att det INTE var så... Det jag ville veta var HUR det fungerade... Sen det där med ljuset ser du min rättelse tidigare... Det finns partiklar som är snabbare under vissa förhållanden, då de båda är i nån "vätska". Men i totalt vakum är ljus snabbast.

Och hur vet man att ljus är snabbast i totalt vakum, då det inte, under kända förhållanden, går att uppnå totalt vakum?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
RF_Racing skrev:
NU däremot så skämtade jag...

Man förbrukar inte energi, man omvandlar den.

Nej.. det fanns inte kameror på den tiden... endast svartvita stillbilder...

My bet. Man har omvandlat energi sin kemiska energi som finns lagrad i musklerna helt i onödan när man kunde göra något nyttigt av den istället. Kanske lösa problemet med världsfreden.

Och nu vet jag inte när Steven föddes, men om det endast fans svartvita stillbilder så borde det vara innan andra världskriget. Och isåfall så måste han vara född någon gång runt 1900-talets början för att ha vuxit upp och skaffat sig informationen om Big Bang-teorin.

Och jag betvivlar starkt, av någon outgrudlig anledning, att Steven Spielberg skulle vara ca 100 år. Men vad vet jag?

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
RF_Racing skrev:
Men varför kunde du inte svarat på det förut då när jag frågade om det var EXAKT så som du sade nu att det var? Istället för att vänta en timme och driva med mig?
Trodde redan du hade fått svar på din fråga... :confused:
Ledsen för det, min mening var inte att driva med dig... var borta från datorn och tittade på tv..

End of story, killar nu lägger vi ner denna tråd va?

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
seyou skrev:
My bet. Man har omvandlat energi sin kemiska energi som finns lagrad i musklerna helt i onödan när man kunde göra något nyttigt av den istället. Kanske lösa problemet med världsfreden.

Och nu vet jag inte när Steven föddes, men om det endast fans svartvita stillbilder så borde det vara innan andra världskriget. Och isåfall så måste han vara född någon gång runt 1900-talets början för att ha vuxit upp och skaffat sig informationen om Big Bang-teorin.

Och jag betvivlar starkt, av någon outgrudlig anledning, att Steven Spielberg skulle vara ca 100 år. Men vad vet jag?

Som sagt var jag försökte skoja till det där.. Men förklara gärna vad "kemisk energi" är...

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Fotrally skrev:
Trodde redan du hade fått svar på din fråga... :confused:
Ledsen för det, min mening var inte att driva med dig... var borta från datorn och tittade på tv..

End of story, killar nu lägger vi ner denna tråd va?

Hej, nej tydligen inte. Folk säger emot varrandra :va . Nån sade att det var 1or som skickades och nån (Zee?) sade att det inte var det. Sen sade du tror jag att informationen till högtalarna kom för sig och delades ut för sig (likt en brevbärare... osv) men nån annan (Zee?) sade att det inte var så... Så jag vet inte nu hur det är?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
RF_Racing skrev:
Som sagt var jag försökte skoja till det där.. Men förklara gärna vad "kemisk energi" är...

Jo, jag märkte det lite sent.

Kemisk energi är sådan energi som finns lagrad i tex bensin.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Tjet skrev:
Snabbare än ljuset i det aktuella mediet ja, men inte snabbare än ljuset i vakuum.

Om du läst det jag skrivit så rättade jag mig själv efter mitt första inlägg ang det och sedan endast sagt det!

seyou skrev:
Jo, jag märkte det lite sent.

Kemisk energi är sådan energi som finns lagrad i tex bensin.

Tackar.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
RF_Racing skrev:
Om du läst det jag skrivit så rättade jag mig själv efter mitt första inlägg ang det och sedan endast sagt det!

Nej, det har jag inte läst. Man får sålla lite i det du skriver, annars blir man bara snurrig i huvudet. :va

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Tjet skrev:
Nej, det har jag inte läst. Man får sålla lite i det du skriver, annars blir man bara snurrig i huvudet. :va

Jag försöker förklara mig vad jag menar för ca massor me folk samtidigt så du får ursäkta om något vart fel... Men om du "sållar" lite i det jag skriver så kanske du förstår vad jag menar?

seyou skrev:

Jag hoppas att du förstog att jag skämtade om det där med spielberg?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
RF_Racing skrev:
Jag försöker förklara mig vad jag menar för ca massor me folk samtidigt så du får ursäkta om något vart fel... Men om du "sållar" lite i det jag skriver så kanske du förstår vad jag menar?

Jag hoppas att du förstog att jag skämtade om det där med spielberg?

Ja, men det lät så kul så det har alltid en speciell plats i mitt hjärta.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati