Thermal
:borrar olja.
Begreppet dryg ironi är inget som klingar bekant eller? Eller är det du som är ironisk nu? Nu blev jag förvirrad på riktigt.RF_Racing skrev:Den sänder bara på en sladd o så massor blaj..
Begreppet dryg ironi är inget som klingar bekant eller? Eller är det du som är ironisk nu? Nu blev jag förvirrad på riktigt.RF_Racing skrev:Den sänder bara på en sladd o så massor blaj..
RF_Racing skrev:Den sänder bara på en sladd ( vilket jag sade förut då jag sade att man inte använder hela kabeln till nätverksanslutningen)
Sen går det 8 bit på en byte, en bit är en nolla eller etta ( dvs ström eller inte ström) sen om det är färg på en smiley osv fungerar så att den blir större... kanske bahöver 10 byte på en smiley, som förklarar hur den ser ut osv... sen går allt i låt säga 100 000 b/s
seyou skrev:Någon som vet om det går att få partiklar att uppnå högre hastighet än ljuset? Det skulle ju isåfall få hela den moderna fysiken i gungning, eller är jag ute och cyklar nu?
Zee skrev:Så snabbt?! 100 000 b/s???? Kanske i framtiden isf, menar du?
Thermal skrev:Begreppet dryg ironi är inget som klingar bekant eller? Eller är det du som är ironisk nu? Nu blev jag förvirrad på riktigt.
RF_Racing skrev:Jag har sökt omkring men hittar inget om surround ljud på en optik utgång.. Kan du förklara bättre så vore det intressant! Vad menar du med "råa" signaler? Den måste alltså skicka ut 5 (6) signaler samtidigt
Men att det är signaler som kodas om i förstärkaren.. det förstog jag nog
Dee_cati skrev:
Jag tvivlar på att du förstod det, förlåt om jag är taskig, men du är så rolig!
Det är ju för fan till och med DTS på ps2:an! Fatta, DTS!
RF_Racing skrev:Du är faan inte skarp...
100 000 b/s = 100kb/s... vi har 24 kb/s och MÅNGA har 100 000b/s nu...
Zee skrev:Nej jag har precis börjat lära mig hur det funkar. Har fullt upp med min forskning som handlar om högpresterande paralelldatorer, switchar och routrar med optiska rekonfigurerbara interconnectnätverk som används för data- och telekommunikation samt avancerad signalbehandling för nästa generations JAS-39 Gripen-attackradar och kart-radar.
Tack för hjälpen iaf. Du verkar kunna en held del om ämnet. Men som sagt, jag är inte skarp...
RF_Racing skrev:...
På en vanlig sterio kommer en hågtalares ljud från varsina separata ingångar i förstärkaren, där man plugar in separata ström vågor (liknelse med pulserna som är 1or dvs höjder) därför kommer olika ljud till olika högtalare pga olika källor... men med samma källa, dvs optiken som bara kan skicka 1or ( höjder) så måste den alltså skicka ljud till låt säga 2 högtalare samtidigt... hur gör den det då?
RF_Racing skrev:"Energimätningen kan ersättas av en bestämning av partiklens hastighet. Det finns många metoder att bestämma hastighet, t.ex. genom löptids- eller jonisationsmätning. Precisionen i en tidsbestämningen är numera en bråkdel av en nanosekund, medan jonisations-mätningar kan utföras med en precision på några få procent. Som andra metoder för hastighetsbestämning utnyttjas Cerenkovljus eller övergångsstrålning. Den förra metoden bygger på att partiklar kan röra sig snabbare än ljuset i ett transparent medium varvid en vågfront av ljus utsändes med en karakteristisk öppningsvinkel. Övergångsstrålning är en effekt med utsändning av relativt energetiska fotoner när extremt snabba partiklar passerar gränsytor med olika dielektricitetskonstant. Partikel-identifieringen kan vara ganska enkel att åstadkomma för partiklar som är väl åtskilda i tid och rum, men är extremt krävande i täta partikelflöden."
Alltså de kan det. Jag kan söka efter fler bra sidor om du inte vill söka?
Zee skrev:Nej jag har precis börjat lära mig hur det funkar. Har fullt upp med min forskning som handlar om högpresterande paralelldatorer, switchar och routrar med optiska rekonfigurerbara interconnectnätverk som används för data- och telekommunikation samt avancerad signalbehandling för nästa generations JAS-39 Gripen-attackradar och kart-radar.
Tack för hjälpen iaf. Du verkar kunna en held del om ämnet. Men som sagt, jag är inte skarp...
Dee_cati skrev:Förlåt, var tvungen IGEN!
Du, inte för att vara taskig men om jag vore du så skulle jag bara lägga ner och erkänna att du inte har en aning om det du snackar om. Visst, för en utomstående kanske det låter som att du har nåt rätt i det du säger men inte för dem som kan lite om det. Jag har läst optoelektronik och frekvensteknik mm och jag skulle inte ens våga gå ut med de påståenden du gör.
Men du är rolig iaf, en bra egenskap
seyou skrev:Jag köper inte det. Det är ju som att säga : Min katt är snabbare än en snabb bil, men detta förutsätter att den kan springa ifrån ett flygplan.
RF_Racing skrev:Vad var det som var fel...?
Dee_cati skrev:Vi kör den enkla vägen, vad var det som var rätt? Nämen helt seriöst så tycker jag det känns meningslöst att börja undervisa på SH och jag kom bara in på ett bananskal i denna tråd men tyckte det var så skoj så jag tvungen att uttrycka min glädje
RF_Racing skrev:Jag gjorde en rättelse på mig själv högre upp...
seyou skrev:Men då måste väll dom där partiklarna röra sig fortare än ljuset i alla ämnen?
Nu är inte optoelektronik mitt ämne, men i inlägg 51 hävdar du att det bara kan sändas ettor i en optisk ledare. Där har du ju ett fel till att börja med.RF_Racing skrev:Nämn 1 sak som var fel...
RF_Racing skrev:På en vanlig sterio kommer en hågtalares ljud från varsina separata ingångar i förstärkaren, där man plugar in separata ström vågor (liknelse med pulserna som är 1or dvs höjder) därför kommer olika ljud till olika högtalare pga olika källor... men med samma källa, dvs optiken som bara kan skicka 1or ( höjder) så måste den alltså skicka ljud till låt säga 2 högtalare samtidigt... hur gör den det då?
Thermal skrev:Nu är inte optoelektronik mitt ämne, men i inlägg 51 hävdar du att det bara kan sändas ettor i en optisk ledare. Där har du ju ett fel till att börja med.
RF_Racing skrev:Nej, det är antagligen så att de partiklarna har lägre massa än ljuset och därför inte påverkas lika hårt.. men det är bara en gissning från mig.
Och de kanske bara funkar i ett ämne, dvs det det går fortare i... alltså fiskar simmar inte så snabbt i glas...
Vet du ens skillnaden mellan en analog och en digtal signal?RF_Racing skrev:Det var juh elektroniskt? och den sände juh bara pulser? jag FRÅGADE om den kunde sända typ "vågor" men fick svaret nej... (jag antar att det är vågor den sänder i om det där nu var fel?) så därför sade jag det.
RF_Racing skrev:Jag vet inte om du driver med mig nu men nej jag kan tydligen inte mycket... då ingen ens förstår mina frågor... får fråga vad du menar med optiken och telekomunikationen?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|