Suzuki Bandit 1200-tråden

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Hej alla, igår var jag och hämtade min nya hoj :) En -96a med bara 2300mil på mätarn.

Se så fin den är nyputsad idag i tvätthallen på jobbet.
Om det är någon som vet vad jag kan få tag i den lilla rökfärgade rutan som jag sett på vissa så vore jag väldigt glad.

banditsexmindre.jpg

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Evert skrev:
Efter en närmre titt verkar det som att pluggen till luften (blå) sitter kvar. Den där det inte sitter någon plugg på (röd) rinner det ut en stor mängd bensin. Vad är denna slang till? :va

Drällputteskyddet för bensintanken. Spiller du med bensinen vid tanklocket under tankningen dräneras bensinen ut via den slangen.

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
steffo skrev:
Hej alla, igår var jag och hämtade min nya hoj :) En -96a med bara 2300mil på mätarn.

Om det är någon som vet vad jag kan få tag i den lilla rökfärgade rutan som jag sett på vissa så vore jag väldigt glad.

Du kan få min "S" kåpa med tillbehör mot din lampa!

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
andersbrink skrev:
Drällputteskyddet för bensintanken. Spiller du med bensinen vid tanklocket under tankningen dräneras bensinen ut via den slangen.

Okej, tack! Märkligt att det rinner ut bensin i stort sett varje gång man stannar bara.. Vad kan det vara för fel när det gör så? :va

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Evert skrev:
Okej, tack! Märkligt att det rinner ut bensin i stort sett varje gång man stannar bara.. Vad kan det vara för fel när det gör så? :va

Röret går från tanklocket igenom tanken och mynnar på tankens undersida, ett ständigt skvalande från drällputteskyddet skulle kunna tyda på läckage in i röret...hur äre med rostläget i tanken ?

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
B 12 skrev:
Röret går från tanklocket igenom tanken och mynnar på tankens undersida, ett ständigt skvalande från drällputteskyddet skulle kunna tyda på läckage in i röret...hur äre med rostläget i tanken ?

Vad jag kunde se så såg det inte rostigt ut där inne... Dock inte så lätt att se... :7peta Tanken har iofs stått i det närmaste tom i ca tre år... Kan något ha hänt under denna tid? :va Jaja, får väl ta och ringa till handlaren och se vad han säger, kanske det får bli ytterligare en garanti-reparation... :huvet

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Evert skrev:
Vad jag kunde se så såg det inte rostigt ut där inne... Dock inte så lätt att se... :7peta Tanken har iofs stått i det närmaste tom i ca tre år... Kan något ha hänt under denna tid? :va Jaja, får väl ta och ringa till handlaren och se vad han säger, kanske det får bli ytterligare en garanti-reparation... :huvet

Visst är det svårt att kolla rost i tanken, tex lysa med ficklampa (görs väl egentligen bäst offseason när man har tid att tömma tanken ordentligt) en vink om rostläget får man dock om man dränerar gasarna (dränskruven under flottörhusen) visar sej snart om brun (finfördelad rost) sörja följer med soppan ut...
men men jag bara spekulerar, bäst är väl att lossa tanken och kolla...eller ännu bättre låt handlaren krångla med det (eftersom du har garanti kvar)

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
steffo skrev:

Om det är någon som vet vad jag kan få tag i den lilla rökfärgade rutan som jag sett på vissa så vore jag väldigt glad

Grattis till ett fint ex, den som stod på Lingvalls lr?

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Fredde Meck skrev:
Ragge, testa att ta bort locket helt som vi snackade om i veckan, läge för det innan du byter till 125! (tänkte surfa lite på dina resultat innan jag börjar med carbon-burken)

FYI : hämtade en svart 98:a i karlstad i dag! :yoparty
Vilken :huvet
Glömde bort att testa......... :rolleyes:
Nåja. Får bli någon annan gång.

Bytte till 125 munstycken och sänkte nålarna ett snäpp. +2 hk
Slängde i Jeppes kammar när vi ändå höll på också :D +9 hk :yoparty
Nu har jag 126 hk på slangen.

Bifogar bild på Übermeister......... :Bugar
Matte Bohlin himself.

Vad är extra på din Bandit?? Carbon burk? Något mer??

Mvh Jugge
Edit: Minnesluckor... :rolleyes: Ny bild.

Bifogat

• DSC01068.JPG
    DSC01068.JPG
    53.9 KB · Visningar: 240
  • DSC01069.JPG
    DSC01069.JPG
    94.1 KB · Visningar: 182
Last edited:

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
B 12 skrev:
Grattis till ett fint ex, den som stod på Lingvalls lr?

Tackar! Nej den blev såld så jag fick tag i en annan, I finare skick också.. :)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jugge_c skrev:
Slängde i Jeppes kammar när vi ändå höll på också :D +9 hk

...är man ut på söndagstur med inlines & stavar så ringer nån jämra Matte och frågar "hur ska gsxr-kammar sitta på en B12'a?" å man flåsar å stönar medans man med risk för liv & hälsa navigerar kring barnvagnar, sten och vägsand flåsar fram det magiska "pust, stön, 104, uhm, phew, snörvel, 103, stön, pust".

Kul att kammarna gjorde så pass mycket, normalt brukar det bli runt 7 hästar extra.

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
andersbrink skrev:
.å man flåsar å stönar medans man med risk för liv & hälsa navigerar kring barnvagnar, sten och vägsand flåsar fram det magiska "pust, stön, 104, uhm, phew, snörvel, 103, stön, pust".
QUOTE]
:rofl
He he. Matte sa att du lät lite ansträngd :hihi
Tack för hjälpen.

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Jugge_c skrev:
Vad är extra på din Bandit?? Carbon burk? Något mer??
überorginal!

Upptäckte när jag kom hem att instrumentbelysningen var paj (nej, ingen trasig lampa)
Det var en kabel vid en förgrening INNE i kabelmattan som hade rostat av!

Jaja, det är fixat nu. :tummenupp

Ska försöka fixa besiktningstid nu, den har varit avställd sen -02.

engel

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Hoj
xr600r motard/enduro
wheeleis

hallo alla lyckliga banditägare!!!!!!!!!!

var ute å provade lite wheelis igår men får inte upp den på 3ans vxl är det nån som lyckas som har lyckats med det?????elle går det hur bra som helst och det e bara jag som e talanglös :kocko isåfall så är det bara å träna vidare :yoparty

för det e ju lite mycket varv på motorn när man kopplar upp den på 2ans vxl i 80kmh,vore lite roligare om man fick upp den då 3ans vxl elle :yoparty

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Kawa ZX12r
Liten miniträff för Banditer idag?

Lindströms i Malmö (ny Suzuki-återförsäljare, tidigare haft BMW) har besök av Suzuki. Alla modeller finns tillgängliga för provkörning idag.
Tänker själv åka dit en sväng i eftermiddag och vara där en stund mellan 15.30-16.30.

Skulle ju vara kul om det stod ett gäng Banditer utanför till beskådning så att alla andra besökare får se riktiga motorcykar för en gångs skull. Och så kanske vi kunde bekanta oss lite med varandra och kanske prata om lite körningar/träffar i sommar. Kanske en regelbunden Bandit-körning på fasta tider 1 gång i vecka eller var 14:e dag.

Själv ska jag testa GSX1400:an, förhoppningsvis bara för att konstatera att Banditerna är bäst :yoparty

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
engel skrev:
för det e ju lite mycket varv på motorn när man kopplar upp den på 2ans vxl i 80kmh,vore lite roligare om man fick upp den då 3ans vxl elle :yoparty

80 på tvåans växel? Uhm... vad hade du för hoj tidigare? 80 är ju knappt tomgång på tvåan. :D

Lixom, Banditen gör ju minst 95 på ettan och runt 140 på tvåan och trean runt 180 (beroende på hur man plågar den med utväxling etc).

engel

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Hoj
xr600r motard/enduro
andersbrink skrev:
80 på tvåans växel? Uhm... vad hade du för hoj tidigare? 80 är ju knappt tomgång på tvåan. :D

Lixom, Banditen gör ju minst 95 på ettan och runt 140 på tvåan och trean runt 180 (beroende på hur man plågar den med utväxling etc).

ja ha :( de e de bara å träna vidare :yoparty

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Kawa ZX12r
Banditägarna i Mö med omnejd lös med sin frånvaro. De enda Banditerna som var på Lindströms idag var min och Lindströms provhoj. Ja ja, kanske vi kan göra ett nytt försök i morgon vi halv fem - femtiden vid Mobilia. Jag tar i alla fall en sväng dit efter jobbet i morgon.

Provade som sagt GSX1400:an idag och det är jag väldigt glad för. KAn bara konstatera att BANDIT RULES. GSX:en var förvånansvärt trött tycker jag, det enda som imponerade var bromsarna, t o m bakbromsen var det riktigt bra bett i, det kan man ju inte säga om Banditens precis.

Summa kardemumma så är jag VÄLDIGT nöjd med min Bandit och ännu nöjdare efter GSX-turen idag.

Då är det väl bara Fazern som ev kan hägra i framtiden, eller?

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Bandit1200 skrev:
Då är det väl bara Fazern som ev kan hägra i framtiden, eller?
B-KING :yoparty
B-KING2_1000.jpg

Jag trodde det skulle vara bättre fart i GSX1400 än i Banditen... :va

Fazer... jag skulle hellre ta en XJR1300 i så fall.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha