Fredde Meck
Ny medlem
Är det nå'n som har ett slipon till en B12 -98 till salu?
(vet att det finns ett annons forum, men här träffar jag rätt folk)
(vet att det finns ett annons forum, men här träffar jag rätt folk)
Goose skrev:Hur mycket extra pulver kan man räkna med att få ut om man Dynojetar Banditen, dvs en 1200 Bandit och vilken verkstad i Stockholm rekomenderar Ni för detta....har Ni ett pris på DJ så är det ännu bättre,,,Tack på förhand...Goose
ulf skrev:Rätt meningslöst med KN-filter om du inte öppnat luftburken. Släng i en R-kam på insuget och öppna luftburken med ett 2" hål så blir det genast lite roligare,för en billig penning.
B 12 skrev:Visst är det svårt att kolla rost i tanken, tex lysa med ficklampa (görs väl egentligen bäst offseason när man har tid att tömma tanken ordentligt) en vink om rostläget får man dock om man dränerar gasarna (dränskruven under flottörhusen) visar sej snart om brun (finfördelad rost) sörja följer med soppan ut...
men men jag bara spekulerar, bäst är väl att lossa tanken och kolla...eller ännu bättre låt handlaren krångla med det (eftersom du har garanti kvar)
Evert skrev:Tryckluft i slangen och håll för hålet vid tanklocket... Började ryka i tanken... Ny tank beställd på garantin!
ulf skrev:Rätt meningslöst med KN-filter om du inte öppnat luftburken. Släng i en R-kam på insuget och öppna luftburken med ett 2" hål så blir det genast lite roligare,för en billig penning.
Anders viklund skrev:Vad kostar en R kam och är det inte svårt att byta?
ulf skrev:Man river inte toppen,utan lyfter på ventilkåpan. Inget avancerat om du skruvat lita innan. Bästa budgettrimmet åtminstonde på den gamle B12an. Klart det blir trevligare medortning,planing, RS36or, båda kammarna och helsystem men då snackar vi helt andra pengar.
det låter lite fet-bestyckat, kolla med "jugge c", han vet nog.Elgasen skrev:När jag var ute och körde 20mil idag bluddrade min hoj vid gaspådrag.
Ofta var bluddret runt 4000rpm, men ibland även tidigare. Gick knappt att få den att rulla iväg vid start efter den varit avstängd i 3min...
Det konstiga var att den inte alltid bluddrade utan det kom och gick i perioder oavsett temp på motorn...
Jag utförde 2" modden med (132,5/35) innan denna säsong.
När jag var ute och åkte för 2 veckor sedan märkte jag dock inte att den bluddrade vid gaspådrag. Jag har ej pillat på hojen sedan dess, så jag är oskyldig!
Någon som vet vad orsaken till symtomet kan vara?
Det kanske var lite kallare för två veckor seadn?? Den går fetare när det blir varmare.Elgasen skrev:När jag var ute och körde 20mil idag bluddrade min hoj vid gaspådrag.
Ofta var bluddret runt 4000rpm, men ibland även tidigare. Gick knappt att få den att rulla iväg vid start efter den varit avstängd i 3min...
Det konstiga var att den inte alltid bluddrade utan det kom och gick i perioder oavsett temp på motorn...
Jag utförde 2" modden med (132,5/35) innan denna säsong.
När jag var ute och åkte för 2 veckor sedan märkte jag dock inte att den bluddrade vid gaspådrag. Jag har ej pillat på hojen sedan dess, så jag är oskyldig!
Någon som vet vad orsaken till symtomet kan vara?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|