Suzuki Bandit 1200-tråden

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Bandit1200 skrev:
Sant.

Jag köpte Sigmas 800:a. Men går det att lita på den? Jag mätte upp 10 varv med framhjulet idag och fick 18.5 meter. Knappade in 1850 på cykeldatorn. När Banditmätaren visar 160 så visar cykeldatorn knappt 140. Kan det vara så illa? (Banditen är neddrevad fr 15 till 14 kugg fram)
Kan nog stämma ganska bra... Då du har drevat visar den förmycket. Och hastighetsmätarna brukar ju vara lite glädjemätare redan orginal... :D
Så det låter troligt.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Bandit1200 skrev:
Sant.

Jag köpte Sigmas 800:a. Men går det att lita på den? Jag mätte upp 10 varv med framhjulet idag och fick 18.5 meter. Knappade in 1850 på cykeldatorn. När Banditmätaren visar 160 så visar cykeldatorn knappt 140. Kan det vara så illa? (Banditen är neddrevad fr 15 till 14 kugg fram)

Inte helt orimligt. Går man på felvisningstrådar på utländska forum verkar gen2 visa mellan 6-8 % för lite orginal. Dock verkar trippmätaren stämma bra. Ihop med din "felvisning" på ca 7 % : 140 * 1,08 * 1,07 = 161. Om du vill koppla ur orginalmätaren sitter ett kopplingsblock bakom vänster sidokåpa som bara är att ta isär. Du kan följa kablaget från givaren på drevkåpan uppåt. Min mätare fick fnatt och la av helt pga för mycket regn och fukt i just det blocket. 5-56 i blocket återställde funktionen.

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Är det ingen som har ett Slip-on till b12 -98 liggande, skicket spelar ingen roll, bara det inte är helt platt.

Hör av er!

//Fredrik

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Kawa ZX12r
Fredde Meck skrev:
Är det ingen som har ett Slip-on till b12 -98 liggande, skicket spelar ingen roll, bara det inte är helt platt.

Hör av er!

//Fredrik[/QUOTE

Du köper ett helt nytt Viper för 1500:- på Addemoto i Lomma utanför Malmö.

www.addemoto.se

Jag kör med ett själv tillsammans med kn-filter och dynojet, funkar skitbra.
Ljudet är kanon. Hållbarheten vet jag inget om, jag har bara kört 300 mil med det.

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Öhlins

Fick tillbaka hojen i går efter Öhlins modifieringarna. :tummenupp

Vilken skilnad :Bugar :Bugar :Bugar

Trodde inte det var möjligt med en sådan skilnad. Nu e ja gla! :tuttar
Beggad Öhlins styrdämpare är inköpt och ska monteras också. Ska fixa till fästen bara.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jugge_c skrev:
Fick tillbaka hojen i går efter Öhlins modifieringarna. :tummenupp

Vilken skilnad :Bugar :Bugar :Bugar

Trodde inte det var möjligt med en sådan skilnad. Nu e ja gla! :tuttar
Beggad Öhlins styrdämpare är inköpt och ska monteras också. Ska fixa till fästen bara.

Min styrdämpare har jag satt fast i vänstra gaffelbenet och är indragen under tanken mellan ramverket och fäst i det mittre tändspolefästet där jag borrat ett 8 mm hål. Väldigt osynligt!

Full Rulle

Med Lem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Honda CB 1300 -04
Fredde Meck skrev:

Hör av er!

//Fredrik

Har ett Viper slipon med mellanrör om intresse finns.Gott muller.

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Hur mycket får man ut om man bänkar B12:an med dynojet, kn-filter och slipon :confused: :)

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Panos skrev:
Hur mycket får man ut om man bänkar B12:an med dynojet, kn-filter och slipon :confused: :)

Skippa dynojet och KN-filtret men köp Slip/bolt-on. Ombestyckning med vanliga munstycken a 20:- samt att orginalluftfiltren räcker en bra bit upp i effektregistren. Billigare och lika bra. Exakt vilka munstycken och hur stort lufthål beror på vilken årsmodell på B12:an.

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Anders R skrev:
Ombestyckning med vanliga munstycken a 20:- samt att

Mina munstycken (orginal) va lite dyrare, typ 50kr styck. Det kanske beror på vart man köper dessa...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Panos skrev:

Dynojet och K&N. Ungefär som att ställa sig upp i kyrkan och säga att man dyrkar Satan och Djävulen. :D

Köp mitt kit istället för samma pris som ett Dynojetkit och K&N filter, du får en 50 mm hålsåg, 4 huvudmunstycken och 4 lågfartsmunstycken för 1495 kronor. Du får samtidigt mer hästar med mitt kit än med Dynojet+K&N.

Ljuddämpare kan du köpa vad som helst - allt är bättre än Suzukis originalljuddämpare.

Elgasen

Gick med
28 Jan 2004
Hoj
andersbrink skrev:
allt är bättre än Suzukis originalljuddämpare.
Beror på vad syftet med ljuddämparen är... tyst blir hojen iaf med orginalen... men hur skoj är det? :va

Bandit1200N

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200 N
2" Modden på Banditen

Efter att ha läst om hur man trollar fram lite extra pulver ur en B12 -98 så satte en glad amatör igång. :hihi
Efter montage av Bos/slipon större hål i luftburken och huvudmunstycke till 128 blev det snurr på maskinen. :banana
Vid fullgastestet för att kolla att den inte går för magert märkte jag att den började slira på kopplingen, det gjorde den inte innan modden.
Så nu är ett fjädertkit beställt.Fortsättning följer när kopplingen är fixad.
/Patrik

Elgasen

Gick med
28 Jan 2004
Hoj
Bandit1200N skrev:
Vid fullgastestet för att kolla att den inte går för magert märkte jag att den började slira på kopplingen, det gjorde den inte innan modden.
Så nu är ett fjädertkit beställt.Fortsättning följer när kopplingen är fixad.
/Patrik

Samma problem här... måste man tömma oljan för att byta fjäderkit på banditmotorn? (Jag är en användare, ingen administratör)
Pris?
Men min går magert på lågvarv, skall höja nålen 2 snäpp.
(bluddrar och cpar sig när man ger gas, kommer jag över typ 4krpm utan att den bluddrar så sticker den bra sedan, något annat som kan vara fel? fungerade bra när det va varmt ute)

Har nu 132.5 i högfart samt 35 i lågfart, borde haft kvar min 37.5 i lågfart, men höjer nålen istället.

Last edited:

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
andersbrink skrev:
Dynojet och K&N. Ungefär som att ställa sig upp i kyrkan och säga att man dyrkar Satan och Djävulen. :D

Köp mitt kit istället för samma pris som ett Dynojetkit och K&N filter, du får en 50 mm hålsåg, 4 huvudmunstycken och 4 lågfartsmunstycken för 1495 kronor. Du får samtidigt mer hästar med mitt kit än med Dynojet+K&N.

Ljuddämpare kan du köpa vad som helst - allt är bättre än Suzukis originalljuddämpare.

vad är det för kit du säljer :va är det andersbrink a la special :yoparty
:)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Elgasen skrev:
Samma problem här... måste man tömma oljan för att byta fjäderkit på banditmotorn?

Upp med framhjulet på en 2x4 bräda och ställ den sen på sidostödet. Nu lutar den mer än väl för att oljan inte ska rinna ut.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning