andersbrink
hasenfrasen
Panos skrev:vad är det för kit du säljer är det andersbrink a la special
Well... 150 spänn för munstyckena och 50 spänn för hålsågen, en nätt liten förtjänst på 1250 kronor!
Panos skrev:vad är det för kit du säljer är det andersbrink a la special
andersbrink skrev:Well... 150 spänn för munstyckena och 50 spänn för hålsågen, en nätt liten förtjänst på 1250 kronor!
Anders R skrev:Skippa dynojet och KN-filtret men köp Slip/bolt-on. Ombestyckning med vanliga munstycken a 20:- samt att orginalluftfiltren räcker en bra bit upp i effektregistren. Billigare och lika bra. Exakt vilka munstycken och hur stort lufthål beror på vilken årsmodell på B12:an.
andersbrink skrev:Upp med framhjulet på en 2x4 bräda och ställ den sen på sidostödet. Nu lutar den mer än väl för att oljan inte ska rinna ut.
Elgasen skrev:Vilket är förnuftigast att satsa på mellan starkare fjädrar eller en gixxxerkoppling när man bara har 2" modden? (ska väl passa rakt av har jag för mig)
Pris för dessa olika moddar?
En fjäder bör räcka för mina behov gott och väl. Jag fick kramp i vänsterhanden efter allt slirande med orginalkopplingen på hjulaftonkortegen i Lidköping... 400pix... per fjäder eller för alla? går det köpa en enda fjäder av Marklund? om man sätter i en starkare fjäder... blir det inte snett och konstigt då?andersbrink skrev:Om du köper starkare fjädar (400 pix från Marklund),
Panos skrev:Hur mycket får man ut om man bänkar B12:an med dynojet, kn-filter och slipon
Elgasen skrev:om man sätter i en starkare fjäder... blir det inte snett och konstigt då?
Anders R skrev:Det är egentligen inte en fjäder utan en böjd bricka typ (sk diaphragm spring) de sitter utanför varandra och då blir det inte snett.
Elgasen skrev:Vad kostar en sådan där bricka då? 400pix nämnde Brink, men va det för alla eller för en?
Elgasen skrev:Vad kostar en sådan där bricka då? 400pix nämnde Brink, men va det för alla eller för en?
B-400 skrev:Vi kanske ska köpa en sats ihop!!!???
Banditmannen skrev:Jag köpte två diafragmafjädrar av MC Express i Altersbruk (Erik Marklunds firma) och de kostade 170 pix ungefär inklusive frakt.
Ska bara använda en av fjädrarna så jag sålde den andra till Hellbilly här på forumet och han är nöjd efter installationen.
andersbrink skrev:Om du köper starkare fjädar.
Jag e på! Kan skicka pengar på rotmos.Bandit1200N skrev:Har precis varit och hämtat mina fjädrar (brickor) till kopplingen.Försökte först att köpa direkt av motospeed men man var tvungen att gå genom återförsäljare så det tog lite längre tid.Fjädrarna är av märket Barnett och för 2st gick det på 400:-.Jag behöver troligen bara den ena så är det någon som är intresserad så är det bara att höra av sig.
Elgasen skrev:de kan vi göra, beställ du som kan sådant så skickar jag pengar över konto till dig när du skall skicka en till mig, jag har en 98:a... men det borde väl vara samma till alla B12r? vi kan ta det över pm kanske... kontakta mig
Bandit1200N skrev:Fjädrarna är av märket Barnett och för 2st gick det på 400:-
Är det någon direkt skillnad mellan dessa förutom priset?Banditmannen skrev:Jag köpte två diafragmafjädrar av MC Express i Altersbruk (Erik Marklunds firma) och de kostade 170 pix ungefär inklusive frakt.
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari