ett första intryck...
Så har jag äntligen fått hem min Suzuki Bandit 1200 -00…mums…!
Efter ungefär 50mil i sadeln [varav kanske 45 mil med passagerare] så kan jag inte uttala mig mer än om ett första intryck, men jag gillar den iaf.
Ställer mig lite frågande till frontkåpan, den är ju inte snyggare än en naken modell utan kåpa och inte lär det vara stor skillnad i den vindavvisande funktionen heller. Det blåser och lever om rejält när man kommer upp i fart eftersom man sitter som man gör [bekvämt och upprätt] Det var en miss att inte ta med sig hörselproppar...minst sagt…
Ett stort plus till motorn som jag tycker var mycket smidig och stark, både kul och praktisk. Rejält grisig när den var kall iofs, men det är väl därför Gud bestyckade Bandit med choke.
Får ta tag i det där med 2” mod och bolt-on i sommar när skolan tar paus och jag kan åka hem till farsans garage och meka lite. Även om motorn var trevlig som sådan så har jag svårt att se mig själv bli ledsen av några hästar till, lite mesigt låter den ju original dessutom…
För övrigt så tycker jag inte att det verkar vara en dum idé att dreva ner den lite heller, inte ofta man ligger i 200+…inte gör jag det iaf, särskilt inte när det blåser som det gör med Banditen.
Kul att vara ägare till en Bandit iaf!