Jo, när man tänker efter verkar det ju som en trolig analys men det var rätt kul att känna känslan av att hojen kändes mycket lättare. Det var ju inget jag hade väntat mig, direkt.Anders R skrev:Var det 20 - 25 hästar till så kan väl det vara en hyfsad jämförelse. 245 kg kontra 120 hästar förr eller? Faktor 1 till 2 ungefär. Njut nu av inkörningen och ännu mer när du kan vrida på.
Banditmannen skrev:Jäklar vad den skjuter på vid 6000rpm nu!
Jag är 1,97 lång och tycker det är ett jävla oväsen. Jag har alltid öronproppar.Anders R skrev:Beror på hur lång du är om du kommer ner i skydd eller inte. Jag har lång överkropp och är ca 1,84. Jag har ett Givi förutom orginalet och ett annat på en gen2 och det skyddar bättre mot vind men inte helt. Tyst och tyst beror väl på. På längre färder kör man ändå med öronproppar men inte på 3 mila pendlingarn till jobbet.
Faktiskt lättade den lite då jag drog på häromdan men eftersom jag ännu inte vill varva ut max släppte jag av precis då. Jag har fortfarande några mil kvar innan jag vill kalla den inkörd men sen kan jag testa mer.andersbrink skrev:Den bör vara så pass vass att den med originaldrevningen höjer framhjulet på tvåan bara genom att ge gas från 2000 varv och vid 7000 klättrar framhjulet lugnt och städat om man sitter rakt upp i sadeln?
Lajf skrev:Jag är 1,97 lång och tycker det är ett jävla oväsen. Jag har alltid öronproppar.
TomTen6 skrev:Vart kan man köpa progresiva framfjädrar?
Bandit1200 skrev:... minns jag så fel? Visst var det ett par stycken här i tråden som var intr av att byta sin S-kåpa mot N-lamphus och blinkers.
Har intresset svalnat? Om ngn ff är intresserad så hör av er.
Fredde Meck är nog intresserad.. Det ser dock ut som om du har den nyare modellen?? Fredde har en svart -98.Bandit1200 skrev:... minns jag så fel? Visst var det ett par stycken här i tråden som var intr av att byta sin S-kåpa mot N-lamphus och blinkers.
Har intresset svalnat? Om ngn ff är intresserad så hör av er.
Servicemanual till Bandit! (-95 -01 ,pdf ca 51mb)Elgasen skrev:Någon som monterat ett sådant här larm på sin Bandit?
Det skulle vara bra att ha ett sådant, men jag är tveksam om jag klarar koppla rätt... Det skulle vara betydligt lättare om det fanns en banditbeskrivning med kabelfärger m.m.
Fredde Meck skrev:Jag ska beställa ett lite senare , blir vinter-pul!
//Fredde
Köper du ett till mej så kanske jag kan montera om några veckor!Elgasen skrev:Jag väntar med spänning på resultatet med din montering, servicemanual har jag redan.
ABS:en finns inte med, men resten av din hoj är nog samma som UK-versionen.Yodax skrev:Vilket elschema är det till en -97 1200 med ABS i den manualen?
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |