bandit-tomsa skrev:Nytt blås på b12 an
Evert skrev:Mycket vackert måste jag säga!
Vad är det för blås?
bandit-tomsa skrev:
bandit-tomsa skrev:Nytt blås på b12 an
andersbrink skrev:Får vi höra det på Lördag vid Ingarvets industriområde, dvs racet som The Raggers anordnar? För du ska väl prova på iaf? Jag tänkte hälsa på och rasta den blå/vita turbomoppen lite.
bandit-tomsa skrev:Jag skall inte åka på ingarvet, vill gärna ta mig till Lelle på tisdag.
Elgasen skrev:Någon som har testat hojar likn Banditen? Är dessa bättre eller sämre? (exempelvis XJR1300 osv)
Jag har testat en hel del olika hojar.Elgasen skrev:Någon som har testat hojar likn Banditen? Är dessa bättre eller sämre? (exempelvis XJR1300 osv)
Banditmannen skrev:Summerat kan jag väl säga att jag tyckte inte alls illa om någon av
ovanstående hojar men jag kör fortfarande Bandit.
/Anders
Elgasen skrev:Speedtripple -05 verkar som en rolig skapelse, fast jag tror den blir bra mycket dyrare i driftkostnad än min kära Bandit.
Banditmannen skrev:S3:an var skitkul som bushoj men lite väl extrem för vardagligt fisåka. Jag kör ju Banditen som semestertouringhoj också och det vete tusan om jag skulle palla med S3:an. Sen att Banditen är lite av ett lok de få gånger jag kör bana kan jag leva med.
Apropå driftskostnader på S3:an vet jag inte om den omfattas av Triumphs märkesförsäkring. Har för mig att den hamnar i närheten av Daytonorna i pris men jag vet inte säkert.
Men nu är ju detta en Bandittråd och jag har en Banditfråga:
Jag kör ju en 99:a och jag har fått små sprickor i bakkåporna, en på varje sida, precis där stagen till GIVI-fästet kryper in. Stagen tar inte i själva kåporna men jag är lur på att en tungt lastad väska och ojämn väg i för hög fart kan ha påfrestat kåporna på nåt vis så att de börjat spricka. Sprickorna siter i underkant och precis under passagerarhandtegaen där det finns en liten fördjupning i plasten. Är det nån annan där ute som upplevt nåt liknande och kan ge mig förslag på hur fanken man ska stoppa utbredningen av sprickorna och även laga de som redan finns där?
Banditmannen skrev:Jag har testat en hel del olika hojar.
Här kommer några av dem (VÄLDIGT kortfattat):
- Fazern tyckte jag om. Jämfört med Banditen kändes den tajtare och
smidigare. Däremot saknade den en hel del av Banditens vrid.
- Hornet 900 är väl ungefär samma som ovan men med ännu mer avsaknad av
vrid.
- Honda X-11 var brutal! Där fanns det både vrid och varv så det räcker till.
dock aningen tung och hur ser den ut egentligen?!?
- Monster 1000 har en mycket sportigare körställning och dessutom v-twin.
Också rätt tajt och fin i fjädringen.
- Yamaha MT-01 var en udda skapelse. Ser rätt OK ut i mina ögon och var riktigt kul på kurvig väg.
Däremot slutar motorn dra vid 4500 rpm och vibrationerna gör att normal körning blir jobbig. Också v-twin.
- Z-1000 påminner en hel del om Fazern. Pigg och smidig men risigt vrid.
Behöver varvas en hel del för att få ut effekten.
- Speed Triple var en rolig hoj. Bra knuff i motorn och smidig så det räcker
och blir över. Väldigt kort hjulbas gör den lite nervös över gupp och väldigt
lätt framtill...
Summerat kan jag väl säga att jag tyckte inte alls illa om någon av
ovanstående hojar men jag kör fortfarande Bandit.
/Anders
Det enda jag kan tänka mig är att jag lastat väskan för tungt men eftersom stagen till väskan inte vidrör kåporna blir jag lite konfunderad... Jag får montera av väskan och kåporna och se vad fanken som pågår.Bandit1200 skrev:Hmm...verkar mysko. Men bästa sättet att stoppa sprickor är väl att borra ett litet hål precis där sprickan slutar. Sedan är det väl bara att plasta fr insidan och spackla på utsidan. Lackningen kanske man ska lämna bort om man inte är halvproffs själv.
X-11:an gick som ett troll men jag tycker faktiskt den är ganska ful. Lite för fet överallt. Visserligen ger den ett rätt brutalt intryck men inget i min smak. Jag tror den passar bra till lite större förare, det var jäkligt rymligt på förarplatsen.Bandit1200 skrev:Ja, X-11:an är kanske alternativet till Banditen. Men inte är den såå ful.
B-400 skrev:Vart får ni tag på era munstycken? tänker närmast på lågfart ex 35.
Även huvudmunstycke med ,5 storlekar, ex 123,5 127,5
Ring några stycken men ingen har
andersbrink skrev:Enklast är att åka till en firma med Dynobänk - de har uppsättningar med munstycken där man oftast kör med utbytesprincipen - dvs du lämnar dina kvar i deras sortimentask medans du tar en annan storlek ur samma sortimentlåda. Kräver förmodligen att du kör upp med den i bänken och får det utprovat. Med fem uppsättningar huvudmunstycken plus lågfartsmunstycken är det nog hugget som stucket vilket som blir billigast.
Banditmannen skrev:Jag har testat en hel del olika hojar.
Här kommer några av dem (VÄLDIGT kortfattat):
- Fazern tyckte jag om. Jämfört med Banditen kändes den tajtare och
smidigare. Däremot saknade den en hel del av Banditens vrid.
- Hornet 900 är väl ungefär samma som ovan men med ännu mer avsaknad av
vrid.
- Honda X-11 var brutal! Där fanns det både vrid och varv så det räcker till.
dock aningen tung och hur ser den ut egentligen?!?
- Monster 1000 har en mycket sportigare körställning och dessutom v-twin.
Också rätt tajt och fin i fjädringen.
- Yamaha MT-01 var en udda skapelse. Ser rätt OK ut i mina ögon och var riktigt kul på kurvig väg.
Däremot slutar motorn dra vid 4500 rpm och vibrationerna gör att normal körning blir jobbig. Också v-twin.
- Z-1000 påminner en hel del om Fazern. Pigg och smidig men risigt vrid.
Behöver varvas en hel del för att få ut effekten.
- Speed Triple var en rolig hoj. Bra knuff i motorn och smidig så det räcker
och blir över. Väldigt kort hjulbas gör den lite nervös över gupp och väldigt
lätt framtill...
Summerat kan jag väl säga att jag tyckte inte alls illa om någon av
ovanstående hojar men jag kör fortfarande Bandit.
/Anders
Vilken toppfart den har vet jag faktiskt inte. Jag hade upp den i 230-240 nånting på mätaren men då höll jag på att blåsa av. Skulle tro att den gör upp mot 260 på mätaren om man kurar ihop sig och håller fast för kung, drottning, alla kungabarnen och fosterland. Jag pressade den väl inte heller speciellt hårt i några kurvor men det kändes som om den var aningen styvare än Banditen, dock kändes den snäppet tyngre. Körställningen är mer "sportig" med högre placerade fotpinnar och ganska långt fram till styret. Det är ju ett as till tank som man ska nå över... För mig är det för framåtlutat, ryggen pallar inte några längre sträckor på det viset. Pratade med en av säljarna och han tyckte körställningen var perfekt men då var han ca 10 cm längre än jag, alltså ca 185.Bandit1200 skrev:För att återgå lite till X-11:an.
Jag vet att det inte är populärt att prata om toppfart här på forumet, men det skiter jag i. Vet du vad X-11:an toppar? Det börjar dra ihop sig till ett ev
köp och jag tycker det är svårt att hitta relevant info om just den hojen.
Vet du var man kan hitta lite matnyttigt att läsa om den? Hur var den i kurvorna om du jämför med Banditen? För att få min Bandit körbar i kurvorna har jag i pricip fått styva upp allt som går. Hur är körställningen på X-11:an?
På Banditen tycker jag att man sitter i det närmaste optimalt, möjligen lite för
upprätt för maximal kontroll i kurvorna men å andra sidan tillräckligt upprätt för att inte behöva rollator efter någa mil i sadeln.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |