Suzuki Bandit 1200-tråden

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Yodax skrev:
Jugge_c:

Vad är det för blinkers du har är det typ Arrow modellen?

Funderar på att köpa sånna men jag har läst att blinkrelät kan gå sönder
av LED blinkers. Någon som vet om det är så eller är det bara att köpa?
Det är blinkers från "All Right". Dom kostar ofantliga 495:-/par. Kvalitén är inte bra! När man ska dra åt muttern så följer den gängade delen med ur blinkershuset... :näsblod Jag har inte dragit för hårt... Inte ens fjäderbrickan som ska låsa muttern komprimeras..... Det följer med motstånd till dessa blinkers, men dessa gör ingen skilnad.......... Det blinkar lika fort för det. :3freak
Rekomenderar dem inte!
Det enda possitiva är att de ser bra ut.. :rolleyes:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jugge_c skrev:
Det är blinkers från "All Right". Dom kostar ofantliga 495:-/par. Kvalitén är inte bra! När man ska dra åt muttern så följer den gängade delen med ur blinkershuset... :näsblod Jag har inte dragit för hårt... Inte ens fjäderbrickan som ska låsa muttern komprimeras..... Det följer med motstånd till dessa blinkers, men dessa gör ingen skilnad.......... Det blinkar lika fort för det. :3freak
Rekomenderar dem inte!
Det enda possitiva är att de ser bra ut.. :rolleyes:
Kopplade du de rätt och använde rätt motstånd?

Nordman

Gick med
19 Mar 2003
Hoj
HanneZ skrev:
Kopplade du de rätt och använde rätt motstånd?
Motstånden följde med blinkersarna. De var försedda med hon/han kontakter. Så jag förmodar att man monterat ihop kontakterna korrekt samt vänt motståndet rätt på fabriken??? (omöjligt att montera fel i alla fall).
Jag kanske ska vända på dem och kolla i alla fall.. :huvet
Jag brydde mig inte om att prova det. Så jag sket helt enkelt i att montera motstånden, och jag som har lött ihop allt så fint....... :huvet :huvet :huvet

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Motstånd kan vändas hur som helst.

Va motstånden speciellt till din hoj? För det beror som sagt på hur mkt effekt det var i orginalblinkarna. Det finns en stickytråd i mek-forumet för hur man räknar ut hur mkt motstånd man skall kompensera med.

Nordman

Gick med
19 Mar 2003
Hoj
HanneZ skrev:
Motstånd kan vändas hur som helst.

Va motstånden speciellt till din hoj? För det beror som sagt på hur mkt effekt det var i orginalblinkarna. Det finns en stickytråd i mek-forumet för hur man räknar ut hur mkt motstånd man skall kompensera med.
:va
Får nog kolla in den tråden... Tack för hjälpen..

//Jugge

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Jugge_c skrev:
..i alla fall utseendemässigt. Till vintern kommer mera trim :yoparty

Nå, vad tycks??
Öhlins styrdämpare är monterad. Röven är bortkapad lite, samt nya blinkers och nytt bakljus.

Ris och ros mottages tacksamt :tungan

Edit: Bättre bilder.. + en orginalbild på hojen.. :lol
Snyggt jobb med Banditen, helsystemet är ju vackert som en kurvig väg på sommaren...

Fråga Hur kapade Du arslet på hojen, jag ska fixa till min, hur fick Du snittet så jämnt???

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Jugge_c skrev:
..i alla fall utseendemässigt. Till vintern kommer mera trim :yoparty

Nå, vad tycks??
Ris och ros mottages tacksamt :tungan
Riktigt läckert :yoparty
Jag är grymt avis på dina fjädringskomponenter. :tungan
Om jag hade varit dig hade jag dock slängt på ett crossstyre samt lite roligare backspeglar.

edit: bakdäcket får du fixa till, du har slitet på fel ställe, bakdäcket skall se ut som mitt. :fatta! :D

Bifogat

• DSC01218.JPG
    DSC01218.JPG
    92.6 KB · Visningar: 217
Last edited:

Nordman

Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Goose skrev:
Snyggt jobb med Banditen, helsystemet är ju vackert som en kurvig väg på sommaren...

Fråga Hur kapade Du arslet på hojen, jag ska fixa till min, hur fick Du snittet så jämnt???
Tackar. :)
Jag använde mig av en Dremel.. Kapade av skiten på frihand och tog sedan sliptrissa och jämnade till kanterna.. Ser orginal ut.. :tungan
Du kan ju komma över någon dag så kan vi fixa till ditt arsle också om du vill. :tummenupp

Elgasen skrev:
Riktigt läckert
Jag är grymt avis på dina fjädringskomponenter.
Om jag hade varit dig hade jag dock slängt på ett crossstyre samt lite roligare backspeglar.

edit: bakdäcket får du fixa till, du har slitet på fel ställe, bakdäcket skall se ut som mitt.

Crosstyre har jag spanat in på MC Varuhuset för endast 198:- (tror jag det var) :yoparty
Backspeglar kommer det med. Allt har ju kostat en halv förmögenhet, så jag måste ta och hejda mej lite :huvet :rolleyes: Dock inga större pengar på styret, så jag ska försöka få till det i veckan kanske... :D

Bakdäcket bara blev så efter några repor på dragstrippen för några veckor sedan :va
Det kommer bli ännu plattare i helgen då jag ska köra SSH på Bike Weekend i Västerås. :banana

Viklund73

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Bandit 1200 Speedtriple 1050 07
Ett till!!!! Var och bänka igår 118hk och 118nm. Är det ungefär vad andra har?? 200 spänn kosta det + att det var med lambda, gaanska så rätt kurs... :tummenupp

Bifogat

• bandit9.JPG
    bandit9.JPG
    61 KB · Visningar: 152

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Jugge_c skrev:
Tackar. :)
Jag använde mig av en Dremel.. Kapade av skiten på frihand och tog sedan sliptrissa och jämnade till kanterna.. Ser orginal ut.. :tungan
Du kan ju komma över någon dag så kan vi fixa till ditt arsle också om du vill. :tummenupp

Crosstyre har jag spanat in på MC Varuhuset för endast 198:- (tror jag det var) :yoparty
Backspeglar kommer det med. Allt har ju kostat en halv förmögenhet, så jag måste ta och hejda mej lite :huvet :rolleyes: Dock inga större pengar på styret, så jag ska försöka få till det i veckan kanske... :D

Bakdäcket bara blev så efter några repor på dragstrippen för några veckor sedan :va
Det kommer bli ännu plattare i helgen då jag ska köra SSH på Bike Weekend i Västerås. :banana

Jugge, filmade Dig i Västerås,,,ska sätta ihop en snutt och skicka över

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Kawa ZX12r
Då får man väl ta adjö av Bandit-tråden. Men man kanske kan titta in som gäst då och då trots att man konverterat till Kawasakismen.

Bytte in min Bandit idag mot en ZX12R.
Lägger upp en bild så att ni alla kan tråka mig med fördelar med Banditen framför ZX12:an.

Bifogat

• Kawasaki  ZX12r.jpg
    Kawasaki ZX12r.jpg
    81.1 KB · Visningar: 136

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Bandit1200 skrev:
Då får man väl ta adjö av Bandit-tråden. Men man kanske kan titta in som gäst då och då trots att man konverterat till Kawasakismen.

Lägger upp en bild så att ni alla kan tråka mig med fördelar med Banditen framför ZX12:an.

Just Hoj,

Lycka till med Zx12´an

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Bandit1200 skrev:

Jag finns numera i forumet under sign KawaZX12r.

Lycka till, alla Banditer. Stort tack för hjälpen med alla råd o tips under min Bandit - tid.
Särskilt tack till Anders Brink som borde döpa om sig till Mr Bandit.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
KawaZX12r skrev:
Särskilt tack till Anders Brink som borde döpa om sig till Mr Bandit.

Trots att jag åker blå/vit blysläde på Bike Weekend? :D

Åkte hem och bestyckade om från 147.5 till 140. Nu slutade den bluddra vid 7000 varv för att istället börja spinna på fyrans växel! YES! Bättre lycka i morrn hoppas jag...

Lycka till med din nya blysläde - som trots hyffad effekt i puffran blir frånkörd av iaf min Bandit. :hihi

Apropå det, jag har inte ens startat min Bandit i år! :tomten

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
andersbrink skrev:
Ventilkåpans M8 hål går bra att använda för en vanlig M8x1.25 Banjobult, det behövs inte gängas om någonting - förrutom änd-muttrarna vid kamvippsaxlarna som måste gängas om.

Som tidigare sagt, här i Växjö går inte få tag på M8*1,25 Banjobult...
Minsta är 1/8".

Vart har du fått tag i dina?

Har inte gjort hålen än vid kammarna...

Och vad använder du för slangdimesion på dessa banjo?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras