B-400
RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
andersbrink skrev:De enda originallameller man ska undvika vid dragracing är de som sitter i ZX12'orna. Barnett och Vesrah funkar inte speciellt bra för dragracing när man ska slira sig ur starten - de hugger, drar och vibrerar i slirläge när man varvar upp lite. B12'ans koppling är dock på vippen att kunna kallas sopig, men byter man originalfjädrarna till Barnett-fjädrar funkar det upp till ca 225 hästar på bakhjulet.
Jag har 1st Barnett fjäder.
Jodå, det fanns kvar på lamellerna, boken säger 2,9-3,1.
dom är tjockast innerst, 3,05 och ca 2,95 dom längst ut,
Kan tilllägga att dom 4 yttersta stål skivorna är punktvis blålöpta, och lite skeva...får in 0,10-0,15 bladmått under.
Åtgärd?, förebyggande åtgärd?
Ingen som har stålskivor liggandes? Gärna inte blålöpta
Kan även tilläga att kopplingkorgen`s "fingrar" har något knappt kännbara jack vid lamellerna som även är värre längre ut (ungefär där stålringen löper runt)
Ska slippa slätt!