Mr Lang skrev:2135321Kom du fram till något eller har du kört på som förut![]()
Tog ett snack med firman som bänkade den(auktoriserad suzuki och rätt många moddade B12
Mr Lang skrev:2135321Kom du fram till något eller har du kört på som förut![]()
Anders R skrev:2135570Tog ett snack med firman som bänkade den(auktoriserad suzuki och rätt många moddade B12r gen 2) och de hade inte riktigt samma åsikt som brinken så jag har inte gjort något.
Mr Lang skrev:2135928Ok, då kör jag på samma recept. Tacke tack
Edit: På bilden som jag fått av Banditen som jag är spekulant på så sitter det TOKICO 6-kolvsok fram. Är detta original på en Bandit -02![]()
All fakta som jag hittat så står det ju att det är 4-kolvsok. Inte ens på den nya uppgraderade 06:an sitter det annat än 4-kolvs.
Anders R skrev:2136218Gen 2 dvs 2001-2005 har 6 kolvsok Tokico. 2000 och före skall ha 4 kolvs Nissin ok men det är jag mer osäker på. 2006 åter 4 kolvsok och får nog räknas som gen3, helt annan sving, framgaffel, fram och bakbroms, säte, lyse mm
Mr Lang skrev:2137570Tack igen!
Detta börjar ju bli lite av en följetong![]()
Anders R: Där du beskriver hur man gör luftburksmodden så har du skrivit att man ska byta ut munstyckena av Keihintyp. Jag fattar inte riktigt. Det sitter ju mikuni-gasare på. Ska det ändå vara Keihin-munstycken. Jag tänkte nämligen beställa hem lite munstycken i förväg så att man kan sätta igång med att såga och skruva direkt man får hem cykeln![]()
Anders R skrev:2137916Bägge typerna stora runda och små runda munstycken används av Suzuki till mikuniförgasare men de små omnämns som "keihintyp" men används till mikuni också. De nedre på bilden skall det vara. Jag har provat med de andra och det blir skillnad åt "fel" håll så att säga.
Eastman skrev:2147090Är det några speceilla årsmodeller man ska titta efter / hålla sig ifrån?
Njäop! Finns doc 2 generationer 95- & 01-. Lite olika stuk men "The Same shit!", varför byta ett vinnande koncept! Dock finnes 97rna med ABS...koppling kan man få modda lite(sök i tråden)
Finns det några std. fel på banditerna?
Hållbara saker som tål bus!![]()
Är eg. en N jag är ute efter men tänkte försöka hitta "dubbellyse" ála Speed Triplen. Kan jag då likagärna köpa en S (om jag ändå ska byta lampor?). Är fästen och allt sådant samma? Var hittar jag i så fall lampor och vad kostar de?
Yepp, dock kanske S modellen saknar en liten kåpa som N har vid övre ramrören(gen 1). Lyse som fästes på gaffel(43mm).
Är det bara att byta ut styret mot ett crosstyre om man vill göra det? Går det t.o.m att montera i original-risers eller måste man köpa nytt? Var köper man det i såfall bäst och billigast?
Funkar me orginal raisers, i m cross styre, pass på så inte reglagen/sladdar/wirer osv blir för korta...22 mm styre.
Hur har ni gjort för att styva upp framgaffeln? Mer/tjockare olja? ISF hur mycket mer eller vilken olja?
Tryckt i 30 mm längre hylsor till förspänningen & sänkt gaffeln 25 mm i styrkronan, dock ej haft förmåga att testa sedan mod...
Var köper man höjningssats till att sätta bak?
Gör egen...sök i tråden!
Var hittar man krashpuckar?
Har Du tänkt o krascha? Hmm..![]()
Välkommen t Bandit träsket!! När blir de trim aka turbo?![]()
mr_rockster skrev:Finns det några std. fel på banditerna?
andersbrink skrev:2147225Enda svaga punkten är koppling som är i klenaste laget. Går det att koppla upp den på tvåan plus att lägga i friläget vid stillastående från ettan är kopplingen okej. Kostar ca 600+jobb att fixa (dvs byt enbart stålskivorna). Inga andra problem.
Mr Lang skrev:2147368Jag har mailat mc-xpress för att fråga dom om dom säljer den däringa Barnett-fjädrar eller vad den nu heter. Har inte fått nåt svar, så jag undrar om det är någon här som vet om dom har såna "fjädrar"? Hittar inga på deras hemsida... Eller nåt annat ställe att handla på?
Jag har ju ett micron bolton liggandes hemma under sängen. Munstycken är beställda och hålsåg ska införskaffasJag vill ju inte att kopplingen ska slira när man har släppt ut lite fler hästar i hagen...
Anders R skrev:2147384Skall inte behövas på en Gen2 förrän man kommer upp lite längre i hästkraftsantal än motsvarande stage1(ca 115 på bakhjulet). Jag har kört min 4500 mil med orginalkoppling och kanske 2500 av dem med trimmet på.
Mr Lang skrev:2147435Ok då kanske man ska vänta o se hur den blir med "trimmet", innan man byter. Fast du kanske inte använder kopplingen när du växlar![]()
Men är det något gjort med kopplingen på gen2 jämfört med gen1 om det nu funkar bättre med originalkopplingen på den förstnämnda...?
Anders R skrev:2147507Jo jag använder koppling i 999999 fall av 1000000.Andra lameller, Annan huvudcylinder, annan slavcylinder osv. Det skiljer även på lameller mellan 01-02 kontra 03-04. Sedan kanske de passar inbördes men det är olika bestnr på samtliga före 01 kontra efter 01, samt på 9 av 10 mellan 02 och 03.
Mr Lang skrev:2147585Ok, vad var det du hade för årsmodell på din hoj?
En annan fråga: Jag har än en gång en fråga angående luftburksmodden. Det står att man ska korta fjädern 25 mm? Innebär det att man ska knipsa av den? Jag har lite dålig koll på sånt där. Munstycken har jag bytt förut, men har aldrig gjort något annat ingrepp i mc-fuggar.
Anders R skrev:21495842001. Avbitartång och knipsa. När du skall lossa flottörhusets 4 små krysspårsskruvar rekomenderar jag en splitt ny philips 2 mejsel och kontrollera att vinkeln mellan mejsel och skruv är exakt. De där rackarns skruvarna har en tendens att sitta och då drar man runt krysspåret. ett tunt bågfilsblad behövs annars för att såga upp spår för platt mejsel osv. Byt dem till insex 4 *10 mm rostfritt. Var försiktig så oringen som sitter uptill under det svarta locket inte försvinner. En lång spetsig flacktång rekomenderas varmt när man skall stoppa tillbaka delarna ovanför nålen. Ta gärna hjälp av någon
Dessutom läs gärna på Blade's sida han har en hel del om var när och hur med bra bilder till 1200 gen2 meckning på det mesta se http://www.bladesbandit.com/techwork.htm
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |