Suzuki Bandit 1200-tråden

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Såld

Ja då va Banditen såld.De är med en liten tår ja ser den åka iväg.
Haft mycke kul me den.
Vill tacka alla här för tips o råd som finns här i tråden.:tummenupp

MVH Stellan
 

Newbornkano

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Trosa
Hoj
GSX 1400 -03
gärna så den lilla flyscreen'en kommer i linje med eller t o m nedanför tanklinjen

ja den ska ner oavsett. den ligger bara ovanpå på bilden.
Vill få till funktionen på den oxå eftersom jag ska fästa KOSO-mätaren i den.
Så troligen hamnar den lägre men med högre vinkel... måste bara fixa nya stag till infästningen....
 

krille dill

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Ort
Årsta
Hoj
ER6F -10
Hej...

Farsans Bandit skulle behöva en stor service...
Vilken firma i Sthlm skulle ni vända er till?? (eller närförort)
fri lånehoj är en bonus.. ;-)

//Krille
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
Dags för service..

Vet att det har snackats mycket om luftburksmod etc hit och dit.. Är detta något som också bör göras på 06:Ans årsmodell? Sitter ett leovince slipon på just nu, men annars helt original i motor.. Något annat jag har tänkt att göra för att få lite trevligare karaktär och att den blir lite rappare är att gå ner en kugg fram.. Någon som har erfarenhet av detta? Är det bättre att gå upp i kugg bak?
 

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Någon Bandit från Växjö som ska med till Anderstorp imorgon sömdag 1 maj och kolla på mc-tävlingar?
Tänkte kanske haka på några från SMC Blekinge. Åker från Preem Kalmarrondellen runt 09.00.
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Vet att det har snackats mycket om luftburksmod etc hit och dit.. Är detta något som också bör göras på 06:Ans årsmodell? Sitter ett leovince slipon på just nu, men annars helt original i motor.. Något annat jag har tänkt att göra för att få lite trevligare karaktär och att den blir lite rappare är att gå ner en kugg fram.. Någon som har erfarenhet av detta? Är det bättre att gå upp i kugg bak?

Du bör sätta filter rakt på knasarna för bästa flöde, K&N har lite olika varianter av dessa, då tar du helt sonika bort "luftboxen".
Sedan sätta i större munstycken och andra nålar i förgasarna, finns även +5graders tändnings mod, allt detta ska ge med slipon mellan 110-120hk.
Holeshot har ett sådant kit som de säljer och kallas "Stage 2+".

http://www.holeshot.com/ <-- Surfa in och kolla på Bandit 600/1200, mycket nöje:tummenupp
 

Newbornkano

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Trosa
Hoj
GSX 1400 -03
projekt åt helvete.

mitt projekt gick åt helvete....
vid start så gick packaningar och en massa skit i motorn så den läcker olja som ett såll... tappade sugen rejält.

Finns det intresse av att köpa delar?

finns utöver allt som sitter på en bandit:
hugger, undertray, belly pan, rostfritt kylarskydd, rödeloxerade detaljer (skruv, lock mm)
inbyggda blinkers bak, twin headlights, nya röda fotpinnar, backspeglar från nccr,
nya växelstag, sving och ram pulverlackade i svart, kåpor och tank hobbylackade men tank i bra skick.
inlägg i ram av rostfritt stål, med banditlogga på, helt nytt rostfritt slipon+mellanrör med banditlogga på strappen.
Koso-mätare. rostfri skruv för ca 3500 kr från Pro-Bolt.
Allt nytt på hojen har suttit på plats under ca 20 km. thats it.

/Mattias
 

Bifogat

  • bandit 7.jpg
    bandit 7.jpg
    115 KB · Visningar: 102

Bandit-gpz

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Karlsborg
Hoj
suzuki bandit 1200-97 + kawasaki gpz900-85
Nu har man rivit kopplingen igen, konstaterat att lamellerna är Bandit 1200, men jag har inga "diafragma fjädrar", utan 5 st vanliga tryckfjädrar. Englands import för länge sedan, alla svenska ägare har inte ändrat lr bytt koppling. Hur ska man få veta vad som sitter i? Fjädrarna är 19,6 ut. 14,6 in. 42,5 långa. Bandit-97 1200N Tacksam för tips.
 

Newbornkano

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Trosa
Hoj
GSX 1400 -03
hejsan alla banditlovers..

har fått flera förfrågningar på delar till hojen.

Inväntar dock om jag får hela hojen såld. Återkommer annars
så kan ni önska olika delar.

mvh/Mattias
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Vid ca 140km/h får jag vibrationer i cykeln. Känns som det är motorn som genererar detta. Går jag högre försvinner vibrationerna. Någon Banditägare som känner igen det här?
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
Vid ca 140km/h får jag vibrationer i cykeln. Känns som det är motorn som genererar detta. Går jag högre försvinner vibrationerna. Någon Banditägare som känner igen det här?

jag känner igen det här, fast för mig kommer det vid ca 117 och försvinner vid ca 130.. kanske har jag ett annat drev än du? Dvs din är lägre utväxlad..
 
Last edited:

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Tjena.
Har du originaldämpare? Jag bytte min och fick lite mer vibrationer kring vissa hastigheter märkte jag.
 

hjc

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2010
Ort
Fredrikstad
Hoj
2002, Suzuki GSF 1200S
Bandit 1200 er kjent for vibrasjoner rundt 4000 rpm - kan det være det? Tror ikke en kan gjøre noe med det. Mottar gjerne tips. Løsningen er å kjøre fortere :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top