Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Hojjta till i ett pm om du behöver låna bara. Om du köper köp direkt av Trailtech! Har varit en del serier med för starka magneter ute som bränner statorn.

Jag kollade upp vad det skulle kosta att lämna in hojen för ett byte och det skulle landa på en tusenlapp ungefär. Känns inte så farligt med tanke på allt krångel med specialverktyg m.m.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Lite bilder. Bricka för "PAIR Valven", 3x3 mod efter, 3x3 mod innan, förgasare rensad.

Bifogat

• Burk.jpg
    Burk.jpg
    36.6 KB · Visningar: 110
  • Burk2.jpg
    Burk2.jpg
    46.1 KB · Visningar: 124
  • Bricka.jpg
    Bricka.jpg
    53.3 KB · Visningar: 114
  • Förgasare.jpg
    Förgasare.jpg
    71.6 KB · Visningar: 136

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Jag skulle vilja ha en vit kortare framskärm JJ vad kör du med för framskärm den är kort och snygg! Ska det gå "lätt" att gasa upp den i 3an med 3x3, jetkit, slipon?

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Suzuki RF900R -96
Ska shimsa om nyhojen lite då ventilspelet var utanför specs på båda avgasventilerna. 9,48 mm har jag läst att shimsen ska vara i diameter (glömde mäta innan jag skruvade ihop allt igen), är det en annan storlek än 9,5 mm? Jag förstår att 9,48 inte är samma som 9,5 såklart, men tänkte ifall man brukade kalla 9,48mm-shims för 9,5 av enkelhetens skull eller så. Lelles har nämligen 9,5mm-shims ( http://www.lellesmc.se/lelles/katal...arts/065-067 2012 vaxelspakar skruv shims.pdf ) vilket Suzukihandlaren i trakten inte hade (utan seg och kostsam beställning).

Edit: Ringde Lelles och fick svaret att 9,5mm-shimsen ÄR 9,48 mm, 3 st shims på väg hem till brevlådan! :)

Last edited:

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Något grövre rostfri krök beställd! Ni andra där ute hur går det med hojarna inget skruvande bara körande som gäller?

Var hittar man lämplig gummihatt att sätta på förgasaren samt airbooten vid borttagning utav avgasreningen, upptäckte idag att mina jag tagit hem från jobbet hade spruckit efter några mils körning...

Last edited:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
vad ligger ?matchvikten på en drz ?

Åkte förbi en sån fet våg som finns lite här och där bredvid motorvägarna och liknande och den stannade på 125kg.
Sen hur exakt den är vet jag ej :)

Nån som kört lite längre sträcka non stop förresten? Körde 40 mil i helgen med endast två tankpauser och hade fan ont i röven 2-3 dagar efteråt :p

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Suzuki RF900R -96
Satt och läste igenom denna tråd (vad gör man inte när man har tråkigt) och fann detta:
Jajjemen, det är bladmått som gäller för att mäta spelet. Den viktigaste momentdragningen är kamöverfallen, men ofta är det för trångt för att komma åt med momentnyckel. Jag brukar dra lite lätt på känn.
Hur hårt ska man dra kamöverfallsbultarna? Jag har inte använt momentnyckel när jag dragit dem, utan dragit ganska hårt. Jag har inget problem med bultarna, men tänkte ifall det kan skada ifall jag dragit alltför hårt, och hur mycket måste man ta i för att göra det? Gängorna är ju fortfarande hela så det är inget problem på det viset.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln