Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Ser ut att va helt rätt. Kolla dock va det är för munstycken i. Och att accpumpen inte sprutar mer änn 1sek och precis missar trotteln, timmingen är viktigt där. Dra fast förgasaren i luftburk sidan först och brotta i den framåt kanske med hjälp av en kompis. Med den där äldre fcr modellen måste du byta till e- modellens gaswirar
 

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Ok. Jag provar att brottas lite.
Tack för hjälpen! :tummenupp
Beställer vajrar idag.
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Vet inte vad JD annvänder sig av för munstycken, men nålen bör vara röd eller blå om det är ett JD kit. Annars är the hotspot/ EMN nål clip 3 från topp, 45 lågfart och 155 till 160 i högfart . En annan grej att tänka på är att direkt sätta dit en förlängd bränsleskruv då orginalskruven är omöjlig att justera med förgasaren på plats. Blänsleskruven finjusterar man in lågfartskretsen med.
 
Last edited:

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Spelar d ngn roll vilken årsmodell gaswire från emodellen ?
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Oj det vet jag inte. Men alla e- årsmodeller har ju slantstyle fcr. Jag själv köpte ju oxå e- vajar för typ 6 år sen så jag kommer inte ihåg från vilken jag köpte. Men jag köpte suzuki orginal. Kan kolla imorgon om jag kan se någon oem# på dom.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Inte mycket att säga, en DRZ bara går å går...
Tips kika på mce.se om du bor i stor Stockholm. I kalendern finns några guld ägg.
Kul gäng, å många DRZ finns det...
 

jolken

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2014
Ort
Umeå
Hoj
DRZ 400e
Hej!
Har nyligen införskaffat en DRZ 400E och har en fråga.
Vad är det för slang som är strypt med buntband?
Vad har den för funktion? Återcirkulation av något slag?

4t9ftf.jpg


Tack på förhand!
 

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Fått dit min fcr39 nu. Gamla modellen (ej mx).
Problemet är att trottelreglaget inte fjädrar tillbaka när jag monterat gasvajrarna.
Det funkar med vajrarna ända tills jag monterar gashandtaget.
Känns som om fjädern är för vek/mjuk faktiskt.
Kan man spänna den eller ska man beställa en ny ?
 
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Returwiren mäste få va lite slak annars hänger det sig. Smörj även wirarna ordentligt
 

jolken

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2014
Ort
Umeå
Hoj
DRZ 400e
Har en annan fråga.
Jag har problem med att min DRZ400e går för lågt på tomgången.
Kör jag med choken ligger den bra på tomgången, men när motorn är varm och jag trycker in choken så går den ner i varv så pass att den stannar efter en kort stund.
Prövade igår att ställa tomgångsskruven, men då varvade den för mkt och efter gaspådrag så hänger vartalet kvar en stund innan det sjunker.

Vet inte om den slangen som var avstrypt (tidigare bif bild) kan ha något med detta att göra.
Har iaf tagit bort buntbandet nu och ska testa någon kväll om det gjort någon skillnad.

Vad är det för storlek på munstyckena som sitter i original?


Uppdatering*

Var och skruvade i går kväll.
Efter att rengjort förgasaren och plockat bort buntbandet kan jag konstatera att cykeln får för lite soppa. Går ej på tomgång och smäller vid gasavslag.

Finns det något enkelt sätt att justera skruven under förgasaren?
Eller måste man plocka ur förgasaren varje gång man ska justera skruven. Räcker det kanske med att lossa förgasaren och vrida den åt sidan för att komma åt?

Finns det någon originalinställning på hur många varv skruven skall skruvas från botten?

Tack på förhand!
//MVH
 
Last edited:

Hultz

Medlem
Gick med
23 Jul 2008
Ort
kolsva
Hoj
HusaBerg 650,hypermotard 1100s
hej !

har en drz till salu, det är jparacings gamla
ligger under säljes
pm vid frågor :yoparty
 
Last edited:

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Jaha då kom det obehagliga årliga brevet med inbetalningen till försäkringen. 1935:-/år Suzukis märkes försäkring 5 mil utanför tokholm borde ge lite bättre rabatt eller?
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Hej!

Jag går i tankarna på en DRZ400SM, men velar. Därför vänder jag mig hit, för att någon av er ev. kunde räta ut några frågetecken.

Det jag är mest nyfiken/orolig över är fjädringen. Vad jag har fått ut från att googla är att den är lite mjuk om man väger över 70kg. Både fram och bak. Hur omständigt och dyrt är det att fixa till den, och vad kan man göra?

Kraften i en DRZ400 är jag inte så orolig över, om man kör på "måste"-moddarna; 3x3, krök+dämpare samt förgasare.

Det jag använder min nuvarande hoj till är att pendla till jobbet, samt dra ut på bulten och liknande vägar på helgerna.
Hur bra marscherar motorn i ~100/110km/h? Funkar det att ligga i den hastigheten i nån timma i sträck?

Många funderingar :)
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Jag säger inte att jag ska göra det, men det är alltid intressant att veta - ifall det nu skulle bli nödvändigt.
 

AxelDRZ

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2013
Ort
Gotland
Hoj
DRZ 400 S 05'
Jag drog på Norge-resa med min drz. 20 mil motorväg i sträck. Körde 324 mil allt som allt. Har man klok drevning så går det bra. Sen så pendlar jag på 80-väg till jobbet. Funkar kanon det också.
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Ja, det verkar ju faktiskt gå helt ok att dra några mil på motorväg med en DRZ. Drevar man om så lär det ju inte vara några problem alls, vad jag har läst mig till. Jag använder min nuvarande hoj 90% fram och tillbaka till jobbet (stadskörning i stort sett), och sen några rundor på slingerbulten och liknande vägar på helger. Letar efter den perfekta dual sport-hojen, där man kan köra lite trails också genom att byta fälgar och däck. Valet står mellan BMW G650Xmoto och en DRZ.

Jag vill kunna dra iväg en 50-100 mils resa en helg också. Därav min fundering kring motorväg. Xmoton är inga som helst problem där, men att hitta och få ett par 21/18" fälgar att passa den är en kostsam historia.

KTM 690 är på tok för dyr i tokholm för mig utan garage och under 30 år :)
 

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Letar efter motardfälgar till drz400sm
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top