Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

Hultz

Medlem
Gick med
23 Jul 2008
Ort
kolsva
Hoj
HusaBerg 650,hypermotard 1100s
hej !

någon som vill sälja eller vet någon som har en typ 07 drz att sälja . gärna påkostad med helsystem osv
pris ide 25-30

daniel //
 

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Har i princip bestämt mig för att köpa en drz400 och det lutar åt s-modellen eftersom grusåka är det jag vill åt först och främst. Självklart så vill jag åka gocartbana också så jag undrar vad som krävs för att s-modellen ska funka bra som motard.
 

S.Karlsson

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2012
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha YZF-R125 -08 Suzuki Dr-z 400 -00
Tjena! Har troligtvis en drz 400E -00 till salu . Importerad av någon ägare innan mig så de är tyvärr ingen elstart men alltid lättstartad. Enduro reg men avställd. Säljes nu om jag får ett högt bud annars väntar jag.
 

AxelDRZ

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2013
Ort
Gotland
Hoj
DRZ 400 S 05'
Hej!

Jag är ny på forumet och har haft min DRZ 400 S 05' sen januari .





Jag undrar om supermotardfälgarna från DRZ 400 SM passar DRZ 400 S :)? Jag har suttit och googlat som tusan men utan resultat!
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Snart vår! Någon som moddat något under vintern? Axel sm fälgarna passar men man måste köra s bromsskiva bak och sm skiva med ok adapter fram om du inte kör s skivan fram oxå så klart.
 

freij

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Drz 400sm, hva 125
Hur mycket soppa drar era drz-or ungefär?

Om det är någon som är ute efter en lågsadel eller ett slipon till org kröken så är det bara pma :tummenupp
 

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
ATV
Är det någon som ska sälja, främst en SM då jag kör i stan till och från jobb. Har tänkt mig runt 25 max,(men helst en 5a mindre som alltid =) )... visuellt skick är mindre viktigt så länge det är skött maskinellt. dra ett mail då för snabbast respons: fredrikwts(snabelA)gmail.com
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Min DRZ:a med FCR39 och 434-kit ligger på strax över halvlitern per mil vid "inspirerad" körning på väg till och från jobbet.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Snart vår! Någon som moddat något under vintern? Axel sm fälgarna passar men man måste köra s bromsskiva bak och sm skiva med ok adapter fram om du inte kör s skivan fram oxå så klart.

Det har blivit alldeles för lite pyssel med hojen i vinter, men lillgrabben har äntligen fått en alldeles egen Suzuki.. Nu ska han bara växa till sig lite så att han når ner till marken...

2013-04-15 22.57.56.jpg
 

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Då vart man med en Drz400sm med endurokit.
Behöver en sidopanel bak höger om ngn har en över
 

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Kompisen är ute efter en DRZ 400 till ett bra pris. Har ni någon att sälja så hör gärna av er omgående! Gärna någon från -05 och nyare och enduro, men hör av er med vad ni har.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Kompisen är ute efter en DRZ 400 till ett bra pris. Har ni någon att sälja så hör gärna av er omgående! Gärna någon från -05 och nyare och enduro, men hör av er med vad ni har.

Funderar på att ta en paus från mc-åkandet i sommar då det helt enkelt inte finns tid med ungar, fruar, hundar och hus. Om din polare kan tänka sig en SM är min till salu. http://www.sporthoj.com/annonser/?id=70563

Jag kommer troligtvis inte att lägga ut den på blocket då jag inte orkar med alla dårar som brukar höra av sig. Om det inte är någon från Sporthoj som är intresserad får DRZ:an vila i garaget tills nästa år.
 

IggaN

Medlem
Gick med
30 May 2011
Ort
Malmö
Hoj
KTM 640 LC4 -06
Skulle ni rekommendera DRZ 400 SM som supermotard till A2 körkort (max 35kw) till en som nyligen tagit kortet och vill ha en supermotard till att busa med? Eller finns det bättre alternativ tycker ni?
 

AxelDRZ

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2013
Ort
Gotland
Hoj
DRZ 400 S 05'
Det lutar åt att jag skall i början på Augusti åka på campingsemester med två vänner till Norge. Tror ni DRZ:an pallar trycket i sällskap med en XR650R och en Dominator 650? Det blir nästan 300 mil, 98% landsväg.

I utrustningsväg till motorcykeln har jag köpt Michelin Sirac-däck, Safari bräsnletank på 17 liter och drevat den 15/41.

Har ni några bra-att-tänka-på-tips inför en sådan resa? Eller ett par bra packväskar som passar bra på en DRZ?

Tacksam för svar och tankegångar :).
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tjena.

Jag undrar om någon kan reda ut lite frågetecken jag har gällande olika modeller DRZ och huruvida de går att landsvägsregga eller ej? Jag har för mig att jag hört att vissa modeller endast går att E-regga, men det var rätt länge sedan och jag minns inte riktigt hur säker den infon var.

Så - hur ligger det alltså till? Vilka modeller är/går att landsvägsregga och vilka går ej? Vad skiljer de olika modellerna åt?

Jag är lite sugen på att köra lite grus och skog framöver och vill ha en maskin som inte behöver rivas varje vecka och tycker att DRZ verkar vara ett gångbart alternativ. Dock måste den gå att köra på landsvägar då jag definitivt inte orkar kludda med släp varje gång man ska ta sig ut och åka. Dessutom kanske man skulle kunna komplettera med en uppsättning motardfälgar och även åka lite asfalt emellanåt.

Är det någon här som har ett passande ex till salu så tar jag även gärna emot förslag.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Tjena.

Jag undrar om någon kan reda ut lite frågetecken jag har gällande olika modeller DRZ och huruvida de går att landsvägsregga eller ej? Jag har för mig att jag hört att vissa modeller endast går att E-regga, men det var rätt länge sedan och jag minns inte riktigt hur säker den infon var.

Så - hur ligger det alltså till? Vilka modeller är/går att landsvägsregga och vilka går ej? Vad skiljer de olika modellerna åt?

Jag är lite sugen på att köra lite grus och skog framöver och vill ha en maskin som inte behöver rivas varje vecka och tycker att DRZ verkar vara ett gångbart alternativ. Dock måste den gå att köra på landsvägar då jag definitivt inte orkar kludda med släp varje gång man ska ta sig ut och åka. Dessutom kanske man skulle kunna komplettera med en uppsättning motardfälgar och även åka lite asfalt emellanåt.

Är det någon här som har ett passande ex till salu så tar jag även gärna emot förslag.

DRZ 400 SM/S = LV-reggade
DRZ 400 E = E-reggad

E-modellen är i princip helt omöjlig att lv-regga. Det ska finnas ett fåtal, men de har först reggats utomlands och sedan importerats till sverige. Tack vare EU-regler har de då kunnat bli lv-reggade. Det är dock inte möjligt att bygga om en E som finns i landet för att kunna reggas.

Det du letar efter är alltså en S och inget annat.

Om det är grusväg och skogsvägar du tänker köra på borde den funka utmärkt. Är det brötenduro över stock och sten är den i klumpigaste laget.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
DRZ 400 SM/S = LV-reggade
DRZ 400 E = E-reggad

E-modellen är i princip helt omöjlig att lv-regga. Det ska finnas ett fåtal, men de har först reggats utomlands och sedan importerats till sverige. Tack vare EU-regler har de då kunnat bli lv-reggade. Det är dock inte möjligt att bygga om en E som finns i landet för att kunna reggas.

Det du letar efter är alltså en S och inget annat.

Om det är grusväg och skogsvägar du tänker köra på borde den funka utmärkt. Är det brötenduro över stock och sten är den i klumpigaste laget.

Tackar för det.
Är alla SM/S utrustade med gathjul, eller finns det varianter med offroadhjul också? Eller får man helt enkelt fixa det i efterhand?
 

Hultz

Medlem
Gick med
23 Jul 2008
Ort
kolsva
Hoj
HusaBerg 650,hypermotard 1100s
tja !

har nyligen införskaffat mig 06 med 434 kit/kammar/fcr41 fugge . är det någon som har ett system liggandes till drz ? pm/skriv vad ni har :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top