Snart vår! Någon som moddat något under vintern? Axel sm fälgarna passar men man måste köra s bromsskiva bak och sm skiva med ok adapter fram om du inte kör s skivan fram oxå så klart.
Kompisen är ute efter en DRZ 400 till ett bra pris. Har ni någon att sälja så hör gärna av er omgående! Gärna någon från -05 och nyare och enduro, men hör av er med vad ni har.
Tjena.
Jag undrar om någon kan reda ut lite frågetecken jag har gällande olika modeller DRZ och huruvida de går att landsvägsregga eller ej? Jag har för mig att jag hört att vissa modeller endast går att E-regga, men det var rätt länge sedan och jag minns inte riktigt hur säker den infon var.
Så - hur ligger det alltså till? Vilka modeller är/går att landsvägsregga och vilka går ej? Vad skiljer de olika modellerna åt?
Jag är lite sugen på att köra lite grus och skog framöver och vill ha en maskin som inte behöver rivas varje vecka och tycker att DRZ verkar vara ett gångbart alternativ. Dock måste den gå att köra på landsvägar då jag definitivt inte orkar kludda med släp varje gång man ska ta sig ut och åka. Dessutom kanske man skulle kunna komplettera med en uppsättning motardfälgar och även åka lite asfalt emellanåt.
Är det någon här som har ett passande ex till salu så tar jag även gärna emot förslag.
DRZ 400 SM/S = LV-reggade
DRZ 400 E = E-reggad
E-modellen är i princip helt omöjlig att lv-regga. Det ska finnas ett fåtal, men de har först reggats utomlands och sedan importerats till sverige. Tack vare EU-regler har de då kunnat bli lv-reggade. Det är dock inte möjligt att bygga om en E som finns i landet för att kunna reggas.
Det du letar efter är alltså en S och inget annat.
Om det är grusväg och skogsvägar du tänker köra på borde den funka utmärkt. Är det brötenduro över stock och sten är den i klumpigaste laget.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |