Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Tackar för det.
Är alla SM/S utrustade med gathjul, eller finns det varianter med offroadhjul också? Eller får man helt enkelt fixa det i efterhand?

SM har 17"-hjul som är enbart är till för gatåka. S har 21" fram och 18" bak vilket är mer anpassat för offroad, men du kan utan problem använda dem även på gatan. Det som spelar roll är främst vilka däck du väljer.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Funderar på att sälja min pga tidsbrist, är nån sugen innan den kommer ut på blocket så dra ett PM eller skriv här :)

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Hej.
Har en drz400sm -06.
När man monterar av bakdäcket så är det för brett och fastnar mellan skruvarna till chain guiden och fästet till bromsoket. Det är 150/70 dimension.
Någon som har samma problem ? Är d för brett bakdäck eller vad är d som är problemet ?
Måste ta bort skruvarna till chain guiden helt när jag ska ha väck däcket. Verkar helt fel att det skulle vara konstruerat så.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hej.
Har en drz400sm -06.
När man monterar av bakdäcket så är det för brett och fastnar mellan skruvarna till chain guiden och fästet till bromsoket. Det är 150/70 dimension.
Någon som har samma problem ? Är d för brett bakdäck eller vad är d som är problemet ?
Måste ta bort skruvarna till chain guiden helt när jag ska ha väck däcket. Verkar helt fel att det skulle vara konstruerat så.

Kolla som snabbast in här för annat å såg va du skrev.... Så där är det me flertalet motarder... Har samma på mina Ktm:er.. Bort me bromsoket... Inte lossa slangen...

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Någon som kör med sin drz/sm på bana?
Har ni gjort något extra med fjädring eller liknande för det ?

freij

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
Drz 400sm, hva 125
Tjena!

Dags för däcks byte nu till våren!
Någon som har tips på några?

Kör mestadels gata, men någon lite grustur en gång i månaden eller liknande.
Kan tänka mig att offra grepp för längre hållbarhet på däckena!
Har just nu Maxxis Goldspeed väldigt nöjd med dem! förutom att dem tog slut så fort!

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Hoj hoj

Undrar om någon har ett par överslag till styret?
De skall passa DRZ med 22mm styre.
Skicka mig ett PM i så fall!

Mvh//NH

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Tjena. Kollade blocket nu o letar lite drz sm, inte en enda hittar man. Är folk grymt nöjda med dessa? Likaså crf450 sm. Vart hittar man? Lite småsugen och är nyfiken på pris osv

//Panos

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
vad kör du för framskärm och system på denna ? ser ju riktigt bra ut :)
Acerbis supermoto som den främre anknäbben är bortkapad på. Mrd/Ssw headder och midpipe med egenbyggd titan ljuddämpare med 60mm core(byggd av en R1-00 std ljuddämpare)

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Håller precis på att installera en Fcr39 förgasare på min Drz400sm-06.
Får inte ihop det hela eftersom fcr:en är smalare än orginal mikuni förgasaren (i.e när man sätter ihop det hela så räcker det inte hela vägen från cylinder till luftburk utan det saknas en knapp cm).
Har läste lite på nätet (där meningarna går isär) att man kan prova att montera förgasaren på luftburken först och sedan dra den framåt och montera fast anslutningen till cylindern
Ska testa detta imorgon plus värma anslutningen till luftburken lite så den flexar mer.

Har någon koll på detta ??
Undrar även om jag måste skaffa en anslutning till luftburk för drz400e ? Är den längre ?)

Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Vad för hojj kommer fcren ifrån? Eller är den ny? Du har bytt till e- modellens insugsgummi? S och sm modellen har annan gummislang mellan luftburken och förgasaren mot vad e-modellen med fcr har. Där för byter man airbellen på förgasaren mot en från sudco. Har du köpt en bastard fcr som airbellen inte går att byta på sitter du i klistret och får en dålig installation. All tänkbar info om detta finns i denna tråd.

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Ett tipps är att justera accpump och sätta i korrekta munstycken och nål direkt så du ev. slipper mecka ur förgasaren direkt igen då det är så jäkla besvärligt

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Hittar inte mobilnumret till killen tyvärr. Vet bara att den kommer från en Drz400 men inte om d var en e,s eller sm.
Har inte bytt till e-modellens insugsgummi. Man kan köpa bara själva insugsgummit för e modellen eller måste man byta airboxen också ?
Airbellen går att ta bort. Hittar bara en airbell på sudco för drz400 (021-216) och den är för samtliga
modeller e,s,sm. Borde ju sitta rätt airbell på redan då tycker jag.

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ett tipps är att justera accpump och sätta i korrekta munstycken och nål direkt så du ev. slipper mecka ur förgasaren direkt igen då det är så jäkla besvärligt

Sitter ett JD-kit i vilket jag hoppas räcker.
Killen jag köpte av sa att han hade 3x3 moddad luftburk och ngt powerbomb system.
Jag har 3x3 och ett akrasystem så d borde vara typ samma.

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Med insugsgummi menar jag mellan toppen och förgasaren. Man byter inte luftburk eller gummit mellersta luftburk och förgasaren. Kan du lägga upp en bild på den?

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ja, det har jag bytt. Köpte det, ny klämma och vacuumport nipple.

frc39.jpg

Bor inte vid garaget så jag har svårt att bild på den som den sitter men den bifogade är från blocket annonsen där jag köpte den.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln