Kan rekomendera alla som inte tagit bort dom än att göra det. Gjorde det idag på min som är helt orginal för övrigt, klippte rosa kabeln med. Blev en väldig skillnad på gasresponsen! Gasreser på 1an och på 2an med av och på med gasen. Förut fick man rycka i styret t.o.m. på 1an.
Kan man hitta dom sakerna i den lilla boken som man fick vid köpet?
Jo, jag är helt förvirrad när det kommer till sånt här, men det lät onekligen intressant att prova. Så, en lite utförligare beskrivning vore sött så jag inte pillar bort fel saker och det hela slutar i katastrof
Kan man hitta dom sakerna i den lilla boken som man fick vid köpet?
Jo, jag är helt förvirrad när det kommer till sånt här, men det lät onekligen intressant att prova. Så, en lite utförligare beskrivning vore sött så jag inte pillar bort fel saker och det hela slutar i katastrof
Hur fungerar det att ta ut en DRZ 400 SM i endurospåret/enklare crosskörning? Har den kortare fjädringsväg än S-modellen?
Har läst att man kan sätta dit crosshjul från en RM250 med lite modifikationer. Går det även att använda en annan bromsskiva så man inte riskerar att slå i den stora orginalskivan? Använder man isf org. bromsok eller byter man det också?
Finns det andra skillnader på SM och S-modellen som gör att man bör välja S istället för motarden? Tror att det är enklare att få tag på crossfälgar till SM istället för att få tag på motardfälgar till en S......
Kommer mestadels att köra offroad med hojen men vill även ha motardkitt för att kunna köra på gocartbana och vanligt landsvägsbus.
Nu är fälgarna stripade + nya ventilhattar!
Snygg
Vart hittar man dekalerna till fälgarna, orginaltillbehör?
Ett par bilder på min, har inte hänt så mycket det senaste året mer än nya däck igen!
Snygg
Vart hittar man dekalerna till fälgarna, orginaltillbehör?
Ett par bilder på min, har inte hänt så mycket det senaste året mer än nya däck igen!
Mycket läcker!
Stripsen köpte jag på Micro biltillbehör, exel märkena sitter orginal på fälgarna.
Är det suzuki tillbehörs speglar som sitter på din hoj? Skall nämligen byta på min frampå och har kollat på dessa som kostar strax under 200:-st.
Mycket läcker!
Stripsen köpte jag på Micro biltillbehör, exel märkena sitter orginal på fälgarna.
Är det suzuki tillbehörs speglar som sitter på din hoj? Skall nämligen byta på min frampå och har kollat på dessa som kostar strax under 200:-st.
Snygg hoj! Tänkte också ev. skaffa röda fälgstripes. Vilken bredd har du använt? Var köper man drz dekaler till svingen?
Mycket läcker!
Japp, dom är det!
Nu har jag provåkt hojen ordentligt med tm-40förgasaren. Innan har jag inte tyckt den större förgasaren har varit så bra eftersom av- och påslag blir ganska ryckigt och då blir det svårt att hålla sig på balanspunkten. Men fördelarna är många fler så jag behåller den på. Det är mycket bra gassvar nu och hojen orkar dra starkt även på 5:an. Jag har 15/38 (motsvarar 16/41) och hojen går att rycka upp i 3:an i 60km/h utan hjälp av kopplingen, vilket var omöjligt med vakum36:an. Jag har aldrig kört en drz med fcr-förgasare, men jag kan starkt rekomendera en tm40 för den som inte vill lägga 5000kr på en fcr.
Angående den där råsa sladden som tydligen ska ge mer effekt i 2:an och 3:an, funkar detta? Vad jag lyckats hitta på nätet ska detta inte ge någon som helst effekt. Det enda sättet är att köpa ett G-pack (tre-mod). Stämmer detta?
Stripsen är 6mm bred och DR-Z dekalen är beställd på dekaltrim.nu.
Har slängt på ytterligare dekaler som jag fått gratis från en lokal tryckare (bra med såna kompisar) SHOWA , DUNLOP:
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|