Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Är det någon som vet vad man kan använda på plasten efter tvätt som inte mattar den utan gör att det glänser. Hittade något som var till för plast på motorcyklar men det blev bara värre slängde skiten åt h******:mad:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Är det någon som vet vad man kan använda på plasten efter tvätt som inte mattar den utan gör att det glänser. Hittade något som var till för plast på motorcyklar men det blev bara värre slängde skiten åt h******:mad:

Låt den vara, allt såntdär torkar bara ut plasten med tiden.

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
OK, då låter jag bli det. Gjorde burkmodden som jag sett en del göra på thumpertalk. Det blev en cocacola zero för den matchade färgerna på hojen, blev riktigt nöjd.:)

P5280188.jpg

Ha de gött i värmen!

M.V.H Peter

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
OK, då låter jag bli det. Gjorde burkmodden som jag sett en del göra på thumpertalk. Det blev en cocacola zero för den matchade färgerna på hojen, blev riktigt nöjd.:)

P5280188.jpg

Ha de gött i värmen!

M.V.H Peter

Ha ha fan vad kul. Passade burkens diameter, skar du bara upp den och tryckte på den eller har du fäst den på något annat sätt?

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Ha ha fan vad kul. Passade burkens diameter, skar du bara upp den och tryckte på den eller har du fäst den på något annat sätt?

Skar bort toppen och botten med en fin mattkniv sedan klippte jag upp den i bakkanten och samtidigt tog jag bort ca: 2-3 cm på diametern. Sen klippte jag med en vanlig sax över och underkant så dom blev jämna efter mattkniven.
Sen tog jag en tunn dubbelhäftande tejp och satte på den i över o underkant och smackade dit den.

Det finns ju många olika burkar att välja på så sätt igång! Ta gärna en bild och visa hur det blev, är alltid roligt att se vad andra gjort.

M.V.H Peter:)

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Skar bort toppen och botten med en fin mattkniv sedan klippte jag upp den i bakkanten och samtidigt tog jag bort ca: 2-3 cm på diametern. Sen klippte jag med en vanlig sax över och underkant så dom blev jämna efter mattkniven.
Sen tog jag en tunn dubbelhäftande tejp och satte på den i över o underkant och smackade dit den.

Det finns ju många olika burkar att välja på så sätt igång! Ta gärna en bild och visa hur det blev, är alltid roligt att se vad andra gjort.

Hmmm Min DRZ är bara svart o grå för tillfället, ska nog ta en ölburk för skojs skull, kanske en svart guinness burk :D

rg Henke

rg Henke
Gick med
26 Dec 2005
Hoj
Drz 400 -05 Gpr trimmad
hejsan har fått problem med min drz får inte upp tryck i frambormsen hade loss broms slangen sedan fick jag inget tryck har luftat o grejat men händer inget :näsblod

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
hejsan har fått problem med min drz får inte upp tryck i frambormsen hade loss broms slangen sedan fick jag inget tryck har luftat o grejat men händer inget :näsblod

har du verkligen luftat rätt? tills det bara kommer bromsvätska ur nippeln?

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj

Satte på en Heiniken burk tills vidare:tummenupp . Matchar inte direkt men ser förjävla kul ut :D
Lägger upp en bild imorgon :tungan

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Slänger upp ett par bilder.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    217.6 KB · Visningar: 180
  • 2.JPG
    2.JPG
    231.9 KB · Visningar: 183

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Mycket läcker hoj, gillar färgen då den sticker ut lite mer än dom svarta hojarna. Men vad är det för dämpare du har? Ser ut som en ombyggd orginal burk med en FMF bomb som främre rör?

M.V.H Peter

Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Mucket läcker hoj, gillar färgen då den sticker ut lite mer än dom svarta hojarna. Men vad är det för dämpare du har? Ser ut som en ombyggd orginal burk med en FMF bomb som främre rör?

M.V.H Peter

Japp moddad orginal med fmf powerbomb, Kn filter öppnad luftburk å dynojet steg 2. Borttagen trottelbegränsning å avgasreningstjafs.

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Hade varit intressant att se vad du har gjort med dämparen. Dynojet steg2 kitet, kan man installera det själv som JD kitet eller måste man lämna in hojen?

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Hade varit intressant att se vad du har gjort med dämparen. Dynojet steg2 kitet, kan man installera det själv som JD kitet eller måste man lämna in hojen?

Kan ta några närmare bilder i veckan. Har en insats så den blir std. Utan= 2 av 3 bafflar borta! För at få fmf röret att passa får man svarva en rörshims som e 41mm inv. 44mmutv. 30mm lång.Fmf röret e 41 utv. org. 38mm. Sitter en grafitshims i muffen orginal som e 38- 44 som man får peta ur. Dynokittet är gördesjälv med instruktioner. Följer me trottelfjäder som är anpassad, de gör det inte i JD kittet.

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Var får man tag i dynojetkittet? (på min hoj skall det sitta en MIKUNI BSR36)
Ser fram emot bilderna.:tummenupp

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
TT har kitt, BSR36:an sitter på alla S&SM och även nyare E också!

Jocke här på SH kör en ganska lustig kombination för tillfället,
-FCR39:a
-moddad lufburk
-E packningar
- +lite annat
Och standard system, men den verkar gå ganska bra endå.

Det blir spännande att se hur den går med RS2 röret sen.

Jocke, hoppas du vart nöjd så länge!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...