Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Tjena!
Johan jo fan den går märkbart bättre men man känner att hela kittet stryps en aning med org systemet! men snart blir mer flås o sång i maskinen:tummenupp
Är nästan uppe i 80mil nu..:)
MVH Jocke
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Tjena!
Johan jo fan den går märkbart bättre men man känner att hela kittet stryps en aning med org systemet! men snart blir mer flås o sång i maskinen:tummenupp
Är nästan uppe i 80mil nu..:)
MVH Jocke

Ja, det ska vi nog ordna. med tanke på allt småfix den har fått extra, bör den bli ganska rapp i gången!

Dock så tror jag vi ska prova med ett större huvudmunstycke.
(När RS2 röret sitter där)

Kull att du satsar på din motor!
 

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Ja, det ska vi nog ordna. med tanke på allt småfix den har fått extra, bör den bli ganska rapp i gången!

Dock så tror jag vi ska prova med ett större huvudmunstycke.
(När RS2 röret sitter där)

Kull att du satsar på din motor!

Ja precis jag menar det!:tummenupp
Ah jag har också tänkt på det! ett större munstycke.
Självklart motor i första hand:D
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Hmm nu var strypningen isatt i hojen. Lite tråkigt men den går faktiskt inte så mycket sämre. Det ska tydligen sänka den till 23kw eftersom drzan är såpass lätt, finns tydligen krav på effekt/hästkrafter per kilo också :näsblod :rolleyes: Jag vet dock inte, den går nästan som den gjorde innan bara aningen svårare att dra upp på bakhjulet och man saknar lite lite extra power men det e ingen stor skillnad, bättre att ha den såhär så slipper man strul med försäkringsbolaget om nåt händer.

Kul, här ser man folk som byter förgasare, öppnar luftburken och trimmar etc. så kommer jag och pillar med min så den får mindre bensin o power istället :D :gnissla

Ska i alla fall byta avgasrör, fan vad tråkigt den låter orginal :) , Blir nog ett sånt här:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/00-07-Suzuki-DRZ400-E-Two-Brothers-M7-CF-s-o-exhaust_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ35596QQihZ010QQitemZ200210226690QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

Sen ska jag nog byta till öppet luftfilter också så småningom och kanske sätta bakbroms på styret :yoparty :D
 
Last edited:

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
Drz400sm

Har Suzuki slutat ny producera hojen?!?!?

Hittar den inte på deras hemsida
 

asiL

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki DRZ400 SM -07
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)
 

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)

GRATTIS!!!!!!!:)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)
Grattis! Hur var det att krypköra med Zan?
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)


Härligt, ut o ha skoj med hojen nu :yoparty :D



Grattis! Hur var det att krypköra med Zan?

Tror det är ganska lätt, testade lite själv hemma och det var tusen gånger lättare än med ER6an på körskolan.
 

asiL

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki DRZ400 SM -07
Tack för alla gratulationer! :D


Grattis! Hur var det att krypköra med Zan?
Jag tycker det går riktigt enkelt att krypköra med drz:an :)
Har dock inget å jämföra med, men kan tänka mig att motarder över lag är lite enklare att manövrera än andra hojar.
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Vad skall man satsa på, ett JD kitt eller ett dyno steg2 kitt?
När man kollar på forumet på TT så verkar alla köra på JD kittet. Om man nu satsar på ett JD kitt är det något mer man behöver? Det finns ju tydligen någon förlängd bränsleskruv.
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)


Vilket kort körde du upp för?
Vad jag har fattat (inte mycket ioförsig) så får man inte köra upp för tung och man får inte köra drzan på mellankort.
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Vilket kort körde du upp för?
Vad jag har fattat (inte mycket ioförsig) så får man inte köra upp för tung och man får inte köra drzan på mellankort.

Drz funkar inte som tung hoj då den måste vara över typ 750cc. Mellanhoj är den utmärkt till då den är över 375cc och max 25kW, Dock måste man nog som Zarell sa, strypa mer eftersom den väger såpass lite, och kravet är 0,16kW/kg
 

asiL

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki DRZ400 SM -07
Vilket kort körde du upp för?
Vad jag har fattat (inte mycket ioförsig) så får man inte köra upp för tung och man får inte köra drzan på mellankort.

Körde upp för A begränsad. Köpte en stypning med intyg från MC-kompaniet(kostade 1500kr). På intyget står det 23kW. Sen är det bara att åka till besiktningen med hojen och visa intyget :)
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Vad skall man satsa på, ett JD kitt eller ett dyno steg2 kitt?
När man kollar på forumet på TT så verkar alla köra på JD kittet. Om man nu satsar på ett JD kitt är det något mer man behöver? Det finns ju tydligen någon förlängd bränsleskruv.
Tjena! Förlängde skruven har man så man slipper ta bort förgasaren vid justering, de e ju great! Jobbigt att ta bort den. Är nog en smaksak vilket kitt man väljer. Ska försöka få tid att ta lite bilder på dämparen å lägga upp vilken da som helst. Körigt nu!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top