Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Nice

Mmm jävligt snyggt har det blivit!:yoparty
ska också dit me nå snygga svarta brickor sen..
Mvh Jocke

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Hej allihopa, har precis beställt en DRZ 400 SM 07a:tummenupp . Undrar om det är någon som känner till bra krashpuckor som passar att sätta på och även slipon rör som låter gött, eller andra coola saker som passar.

Kan knappt vänta på att få köra den. Leverans är väl om en till två veckor :yoparty

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Honda Crf450xm-2005
:D
Hej allihopa, har precis beställt en DRZ 400 SM 07a:tummenupp . Undrar om det är någon som känner till bra krashpuckor som passar att sätta på och även slipon rör som låter gött, eller andra coola saker som passar.

Kan knappt vänta på att få köra den. Leverans är väl om en till två veckor :yoparty

Beställ ett helsystem från Yoshimura på ebay istället så blir du av med moppekröken:D

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Jag borrade 6 st.8mm hål runt utblåset och nu låter den lite råare utan att väcka grannarna på morgonen när man drar till jobbet. Får bli ett helrör + nålar när jag får råd. Här är lite bilder på modden:

Ändkonan är punktad på tre ställen som man får slipa bort, men först borrade jag tre hål för att kunna popnita tillbaka den
P5140172.jpg
.

Här är dom 6 8mm hålen som är enkla att återställa med att svetsa eller popnita en täckbricka om man vill ha tyst på den igen.
P5140174.jpg

Här är det popnitat och klart.
P5140176.jpg

Nä, nu ska jag fortsätta med att göra färdig en swingarms dekal i coreldraw som skall sitta på hojen. Sen skall jag försöka göra ett dekalkit som passar alla drz400.

Ha det gött! Peter:yoparty

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Typiskt:( , fick reda på idag att dom två 07orna som fanns kvar blivit beställda dagen innan jag beställde min, så det hade inte hunnit registreras i systemet:huvet . Därför blir det ingen ny 07a utan det får bli en 06a istället.

DRZ 400 SM 06 70 mil säljes för 39.900 have it

hör av er till stefan_edman@hotmail.com

La till dig på msn. Är ganska interesserad, skulle du kunna skicka lite bilder möjligtvis?

Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Här kommer några nya bilder på min Z:a!

Bifogat

• PIC00165+sh.JPG
    PIC00165+sh.JPG
    118.5 KB · Visningar: 162
  • PIC00170+sh.JPG
    PIC00170+sh.JPG
    139.5 KB · Visningar: 205
  • PIC00172+sh.JPG
    PIC00172+sh.JPG
    115.8 KB · Visningar: 166
  • PIC00174+sh.JPG
    PIC00174+sh.JPG
    125.8 KB · Visningar: 131
  • PIC00178+sh.JPG
    PIC00178+sh.JPG
    110.4 KB · Visningar: 197

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
WOOT!, Testade min nya drza idag! Fy fan vad härlig den är. Hur lätt och smidig som helst. Inga problem att köra på bakhjulet. Stoppies och burnouts är ju bus enkla med den! Jag blev förvånad hur stabil och fin den är på stoppies, jätte lätt att balansera när man rullar, och burnouts var också lätta, behöver inte gasa som en galning för det ska börja spinna. Fan va gött, älskar den redan :yoparty

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
WOOT!, Testade min nya drza idag! Fy fan vad härlig den är. Hur lätt och smidig som helst. Inga problem att köra på bakhjulet. Stoppies och burnouts är ju bus enkla med den! Jag blev förvånad hur stabil och fin den är på stoppies, jätte lätt att balansera när man rullar, och burnouts var också lätta, behöver inte gasa som en galning för det ska börja spinna. Fan va gött, älskar den redan :yoparty

Kul att höra:), det verkar blivit en heldel Z:eek:r nu när dom inte tas in i Sverige längre:tummenner

Ride2Wheels

Ride2wheels
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
DR-Z 400 s -04 tidigare: GSXR 1000,ZX9R,GSXR 750
Gräsklipparen är död.

Yipiii äntligen har jag tagit död på gräsklipparsoundet.. fick mitt leovince slipon idag.. monterade genast dit 98db insatsen 94 lät för lite tyckte jag.. nu låter det som det ska..:D

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Yipiii äntligen har jag tagit död på gräsklipparsoundet.. fick mitt leovince slipon idag.. monterade genast dit 98db insatsen 94 lät för lite tyckte jag.. nu låter det som det ska..:D

Har också funderat på ett sådant för att få bättre ljud. :) Vad fick du ge för det och var införskaffade du detta?

M.V.H Peter

Ride2Wheels

Ride2wheels
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
DR-Z 400 s -04 tidigare: GSXR 1000,ZX9R,GSXR 750
Har också funderat på ett sådant för att få bättre ljud. :) Vad fick du ge för det och var införskaffade du detta?

M.V.H Peter

provade först via touringbutiken men dom kunde inte leverera så jag avbeställde och köpte via tyskland hyffsat snabb leverans ca: 1 vecka gick på ca 3500 inkl frakt till dörren köpte min mikuni tm36 där också. Adressen: http://supermoto-umbauten.de/

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...