Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Tack för spelet..

Såklart att det ska vara minst 42mm Dom varvar ju hutlöst. ex dinli 450 som lev 48 bromsade hk org med öppet system har org 42mm gasare!!

Nehejdu! Dom 2 som jag känner som har Dinli 450 har då Mikuni Bsr36or orginal. Och dom 48hk som utlovas är nog inte riktigt sanna.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Nehejdu! Dom 2 som jag känner som har Dinli 450 har då Mikuni Bsr36or orginal. Och dom 48hk som utlovas är nog inte riktigt sanna.
Vilken årgång kan det ha varit?
Dom jag sett och kört 05 a har 42mm mikuni vakumskifuggar (går 3st här i byn) och dom har garanterat 48hk bakhjulen med annat filter och slipon.. Körde i kapp med polaris predator en 08 eller 09a sprillan ny dom har ju ktm 525 motor och den fick däng!! Dinli 450 05a har den bästa topp jag någonsin sett vrålstora ventiler och bra kanaler standard...
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Vilken årgång kan det ha varit?
Dom jag sett och kört 05 a har 42mm mikuni vakumskitfuggar (går 3st här i byn) och dom har garanterat 48hk bakhjulen med annat filter och slipon.. Körde i kapp med polaris predator en 08 eller 09a sprillan ny dom har ju ktm 525 motor och den fick däng!! Dinli 450 05a har den bästa topp jag någonsin sett vrålstora ventiler och bra kanaler standard...

05-06 or. Du kan ju ha rätt om storleken det jag ville ha fram va att det va bsr vakumskräpfuggar! Trodde du mena att det satt riktiga fcrer eller tm gasare. Sorry! Att jag är tveksam till dom 48 Hk är att jag själv Har haft en Suka Ltz400 som har 40Hk på utgående axel ( samma motor som Drz 400 s-sm som har 33-34BHP på slangen org.) Har hört att en quad tappar mer än en mc från utgående till drivhjul. Alltså kanske min ltz hadde 30Bhp på drivhjulen å jag blev då aldrig avhängd av Dinlisarna nån gång. Nu är ju Ltz på 169kg torrvikt mot dinli på 225kg torr! Tunga taiwaneser! Dom smälter väl ner vad dom får tag i haha!
bikepics-522626-full.jpg
Saknar den faktiskt.
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Ja det kan hända att den räknas som 39mm det var ju faktist innerringen...Märkiligt att den inte fanns upptagen på microfishen hos ava mc? Jag lyckades ju hitta den gasaren på sprängskis i usa???? (får nog ringa annan firma) Men varför har E mod värsta största prylarna? är inte detta en enduro? verkar ju som minst ena kammen är värre på E insug? vad är då s mod eu moppe:D :va :va

japp E modellen är värre både kammar och förgasare :yoparty

S = eu moppe :finger

fast den e rätt tam orginal tur man har helsystem, fugge, moddad luftburk samt lite starkdrevad lättad på all onödig vikt :yoparty
 

Toya

Med Lem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Aprilia Touno V4
Hej alla DRZ freekar jag är sugen att köpa en lite frågor
1.Skall man välja en speciell årsmodell ?
2.Jag har haft två yamaha tt 600 -84 och en ttr 600 -98 lite för tunga och trötta vad är skillnad mot dessaa dom var värdelösa att åka längre sträckor än 2 mil på landsväg hur är denna?
3.Hur långa är serviceintervallerna
4.Hur är den på landvägen
5.Kan denna vara ngt har legat ganska länge på blocket http://www.blocket.se/vi/17821595.htm?ca=11_s eller den här
http://www.blocket.se/vi/18053061.htm?ca=11_s
6.Vanliga fel
 
Last edited:

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Gävle
Hoj
XR650R
Drz450??

Va in på suzuki här istan och snubblade över lite nyheter... hon sa att det gick att beställa delar till Drz450-08:confused:
Hem och googlade lite och hittade lite info från staterna att den finns som enduro men inte landsvägshoj... här är en bild på skönheten...


nån som sitter på mer info tex när den kan landa i sverige som offroad:yoparty
 

Bifogat

  • DRZ450.jpg
    DRZ450.jpg
    58.2 KB · Visningar: 2,386

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Om modellen 2008 i USA är samma förgasarmodell som 2007 fanns i EU.
Då kommer den tyvärr inte mer till EU eftersom den ej klarar EURO III avgaskrav.
Modellen måste uppdateras med bl.a insprutning och trevägs katalysator för att klara EURO III.
 

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Gävle
Hoj
XR650R
Om modellen 2008 i USA är samma förgasarmodell som 2007 fanns i EU.
Då kommer den tyvärr inte mer till EU eftersom den ej klarar EURO III avgaskrav.
Modellen måste uppdateras med bl.a insprutning och trevägs katalysator för att klara EURO III.

Visst e det så men dom har ju allt klart på RMZ450 med kehnin insprut som dessutom e batterilöst....:tummenupp
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Hej alla DRZ freekar jag är sugen att köpa en lite frågor
1.Skall man välja en speciell årsmodell ?
2.Jag har haft två yamaha tt 600 -84 och en ttr 600 -98 lite för tunga och trötta vad är skillnad mot dessaa dom var värdelösa att åka längre sträckor än 2 mil på landsväg hur är denna?
3.Hur långa är serviceintervallerna
4.Hur är den på landvägen
5.Kan denna vara ngt har legat ganska länge på blocket http://www.blocket.se/vi/17821595.htm?ca=11_s eller den här
http://www.blocket.se/vi/18053061.htm?ca=11_s
6.Vanliga fel

Det finns en DRZ 400 SM t.ex 2005 som är mer landsvägsanpassad motard med 17 tum framhjul
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Hej alla DRZ freekar jag är sugen att köpa en lite frågor
1.Skall man välja en speciell årsmodell ?
2.Jag har haft två yamaha tt 600 -84 och en ttr 600 -98 lite för tunga och trötta vad är skillnad mot dessaa dom var värdelösa att åka längre sträckor än 2 mil på landsväg hur är denna?
3.Hur långa är serviceintervallerna
4.Hur är den på landvägen
5.Kan denna vara ngt har legat ganska länge på blocket http://www.blocket.se/vi/17821595.htm?ca=11_s eller den här
http://www.blocket.se/vi/18053061.htm?ca=11_s
6.Vanliga fel

Dom hojarna du hittade på blocket är E-modeller och går som enduro eller cross, ej landsvägs reggade. Det du skall titta efter är antingen S eller SM modeller.

M.V.H Peter
 

Toya

Med Lem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Aprilia Touno V4
Dom hojarna du hittade på blocket är E-modeller och går som enduro eller cross, ej landsvägs reggade. Det du skall titta efter är antingen S eller SM modeller.

M.V.H Peter
Är det därför dom är så billiga ? Är dom inte reggade elller går det inte att göra det ?
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jaha, då införskaffades även en Sucka DR-Z 400E till samlingen som tidigare bara bestod av en Husaberg FS 650E.

Fråga 1: Är det som man är van vid att ställa ventiler, dvs av med tank och plast, hitta ett par ventilkåpor som ska skruvas av och sedan fram med skjutmåttet, eller ???

Har ju aldrig påstått att jag är ödmjuk så en klibba åkte även på svingen....
 

Bifogat

  • IMG_0149.jpg
    IMG_0149.jpg
    96.1 KB · Visningar: 125

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Off topic sista förvaret för dinli.. Dili 450 har helt enkelt den vassaste toppen av alla 450 i hela världen standard. Dock måste dom ställas in rätt i luftväg och utblåst och inbestyckas rätt!! Inte många som har gjort det tyvär.. 48-50 hk standard rätt inställd ..Har sett flera bänkpapper och framförallt tunat in en..Men nu blir den på över 100hk Med turbo!!:tummenupp
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Off topic sista förvaret för dinli.. Dili 450 har helt enkelt den vassaste toppen av alla 450 i hela världen standard. Dock måste dom ställas in rätt i luftväg och utblåst och inbestyckas rätt!! Inte många som har gjort det tyvär.. 48-50 hk standard rätt inställd ..Har sett flera bänkpapper och framförallt tunat in en..Men nu blir den på över 100hk Med turbo!!:tummenupp

Dinli har onekligen den största topp jag sett på en enstånka! Men ett varningens finger för kvalitetsproblem! Arbetspolarens 05a har inte annat än krånglat( kamkedjesträckaren gav vika redan efter 350 mil! Men det enda som hände va att kammarna vart felkuggade och motorn starta inte komplös alltså. Han påstod att det va så djupt förbränningsrum & lågt kammlyft att ventilerna aldrig kunde krocka med kolven. I samma veva mättes ventilspelet = noll spel på en insugsventil. Tog lång tid innan han fick igång den igen pga att ÅF hadde problem med att leverera schims. När han äntligen hadde fått ihop den igen och bara skulle byta oljan så satt gängorna kvar på oljepluggen när han skulle dra lös den( kan ioförsig varit hans eget fel). Listan på andra fel kan göras hur lång som helst bla. Plastbussningar i a-armarna = glappa efter 150 mil( Japsarna har nållagerbussningar), Avgassystem som vibrerade sönder i svetsskarvar, tanklockspackning som inte tål bensin = vittrade sönder ner i tanken med följdfel, dåliga hjulaxellager( ska väl inte behöva bytas redan efter 400mil asfaltskörning), helt osmord ifrån fabrik = vajrar som tjärvar & går av, sliter bara ena bakdäcket( verkar vara ramsne) , Avsaknad av fjädring(stum) ioförsig bra vid snabba kurvor. Bultar som går av osv. osv. osv. Jag skulle då aldrig betala 60-70 tusen för en ny sådan!
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Nu har jag provkört moddarna på 01ans dr400E det vart någr!!

1 Bort med gnistsläckaren i dämparen för den satt kvar.
2..Bort med org L-filter dit med kn och tokperforead burk Borrad tills man inte känner skillnad mellan lock borta och kåpa där (det blir några 20 tal hål på ca 28mm runt om burken och kåpan....
3 Portad förgasare från org 39mm till 42,2mm .
4 Det som är bland det viktigaste för gassvaret,, portat axpumpsmunstycke ca 30% större pisstråle + oringsmodd på armen som pumpar dvs man sätter en liten oring mellan den axeln och närmaste stopp som far ifrån armen vid gaspådra ger ca 30% mer tryck i axpumpen.

Ja hur den går? Kan bara säga det att den går som en yz 450 eller känns ta mej fan som en crf 450 (inbilling) Svarar på gasen som en anfetaminstinn huggorm och drar så fort upp i varv så det tog ett tag att vänja sig växla fortare slog annars i varvstoppet 1,2,3 (drevning 13-50!!) Drar något fruktat bra från 6000v till stopp och inte märkbart sämmre innan trotts toalettstolsfugge:D Snacka om att den vart lätt att weela med!! Går upp på varenda växel lätt ,,skulle vara intresant att prova den med snabbare drevning!!

Bestyckningen vart ca 10% större i låg-F och mellan-F munstyckena och nålen nästan hissad max ..Högfarten nu 168 ,,men det känns som den faktist ska ha större? Ska prova 175 i morgon.. Stenöjd iaf Ska bli roligt att höra vad kompisaren säger när han får igen den! Upplevs som 10hk men kan inte vara mer än ca 4-6hk gissar jag??????
 
Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top