Zarrell
Stunter Wannabe
Har ni missat att den varit uppe förut! Här är den Drz450.
Nice! Men ser ju nästan precis ut som RM-Zan eller?
Har ni missat att den varit uppe förut! Här är den Drz450.
Finns DR-Z450 verkligen att köpa någonstans?Har ni missat att den varit uppe förut! Här är den Drz450.
Finns DR-Z450 verkligen att köpa någonstans?
Om man ber snällt...![]()
satans svårstartade chokelösa förgasarmoddade DRZ![]()
edelbrock utan choke är ingen hit när det är kallt![]()
man får väll köpa en burk startgas![]()
Köp en primerpump till skoter och borra fast i inuget på toppen eller förgasaren långt fram,, Då ska du få se på lättstartad,., Kolla på duells! Billiga (tror jag)
Hur e det med den?? E reggad ? vikt och hk??
//Håkan
okidoki hittade från 2-300:- men hur montera denna![]()
http://www.jofrab.se/commercePortal/default.asp?msg=
slangar en till bensinslangen och den andra till insuget alt gasaren för att få in bensin![]()
Ja precis. Endera ett T-kors på soppaslangen,,funkar säkert med stort typ plast spolarmunstycke kors,brukar finnas på bildelsförs. Men det borde även gå att göra snorenkelt, På dom flesta gasare är det ju en avtappningsskruv i botten av flotörhuset med en slang på!! Är ju bara att dra den slangen till primern och öppna på skruven.. Obs limma fast skruven i öppet läge med silicone då!! Sprutröret som du sätter endera i gasaren långt fram eller i utsticket på toppen kan du gärna bprra snett in framot ventilerna,,,Sick inte in röret i kanalen det behövs inte men borra så snett du kan och limma fast röret met jb Weld eller plasticpaddings tanktät. Försök få tag i så litet rör som är möjligt gärna bara med 1mm hål högst!! Du kan ta en vanlig m5 bult kort, som du borrar med 1mm borr rakt igenom och gänga i insuget.. ! Men endast Jb weld räcker,, Borra då minst 1mm för stort hål för att limmet/röret ska sitta bra![]()
Obs om du borrar i insuget ställ ventilerna i stängt läge och sopa in skithuspapper i insuget!! Och sug ut papperet med dammsugare sedan, det gör jag vid portning av mynning på platts,,,No problems
tack för en perfekt beskrivning![]()
Du kan skruva i en orginal nippel på Drz an! - P/N 13685-29F00 OEM Suzuki Vacuum Port Nipple![]()
Här borrade jag in en bult m6 och gängade i toppen , bulten kapar man skallen av bara. I mitt fall har jag borrat 3mm hål igenom bulten för jag tar ut tryck till blowoffventilen när jag kör turbo. Igenspacklad på bilden!! Bilderna visar min senaste portning som visat sig grymmaste av min portningar hitintills!!
Men prova först vacumhålet verkar ju enkelt![]()
grymtskulle det vara ide att fixa lite med DRZ toppen även fast man kör med orginalkammar
i övrigt yoshi helsystem, edelbrock40 gasare samt filter och öppnad luftburk
Nu har man blivit en stolt ägare av en DRZ400SM -05. Invigde den med 20 mil på e4an i några plusgrader och sol. Skulle behöva hitta en manual eller dyl. på nätet, har en på franska
600mil och behöver väl servas lite nu, det enda jag kan klura ut är att jag tror man ska byta tändstift?
![]()
Bilder kommer senare![]()
Ja helt klart!! Den toppen verkar svara bra på portning!! Bara av att jag portade upp gasaren till 42mm och en liten bit in i insuget topp gav oherrans svar! Så jag kan tänka mig vad som skulle hända med riktig plastportad topp med ventilsäte/ventiler modd Sätter man då dessutom i högsta möjliga komförhållande så kan man även flytta insugskammen några grader bakåt i rotationssrik och på så sätt få ut några kus till ev kan ge så pass som närmare 2kusar extra bara med kammvridning!! Inte illa pinkatSå Jag skulle rek större gasare och höj komp till hellst över 13-1 13,5 -1 vore bäst. Detta skulle kunna ge ca Portning mod värst ca 8-10%,,komphöj bero på sm eller E modell På sm skulle det ge oherrarns bra bottendrag upp till 7000v ungefär där börjar den mojna av om man inte flyttar kammen eller sätter i vässkam, Tokhögt komp gör dom lite trögare i tokvarv! Med 42mm gasare så drar den klart bättre från ca 6700v-slutvarv 10000v . Endast större gasare från 39mm -42mm ger i detta fall ca 2kusar på topp,,minimal eller ingen förlust före.
8hk är ingen fara att locka fram så enkelt på e mod .. På s mod ska man inte ta upp gasaren mer än max till 40mm om man nu inte byter kam till E modellens eller trimK
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |