Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
såld

Då får drzan glädja sin nya ägare i Göteborg.
Själv blev man Xr650 ägare:tummenupp
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
satans svårstartade chokelösa förgasarmoddade DRZ :mad:

edelbrock utan choke är ingen hit när det är kallt :gnissla
man får väll köpa en burk startgas :tungan
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
satans svårstartade chokelösa förgasarmoddade DRZ :mad:

edelbrock utan choke är ingen hit när det är kallt :gnissla
man får väll köpa en burk startgas :tungan

Köp en primerpump till skoter och borra fast i inuget på toppen eller förgasaren långt fram,, Då ska du få se på lättstartad,., Kolla på duells! Billiga (tror jag)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
okidoki hittade från 2-300:- men hur montera denna:va
http://www.jofrab.se/commercePortal/default.asp?msg=

slangar en till bensinslangen och den andra till insuget alt gasaren för att få in bensin:confused:

Ja precis. Endera ett T-kors på soppaslangen,,funkar säkert med stort typ plast spolarmunstycke kors,brukar finnas på bildelsförs. Men det borde även gå att göra snorenkelt, På dom flesta gasare är det ju en avtappningsskruv i botten av flotörhuset med en slang på!! Är ju bara att dra den slangen till primern och öppna på skruven.. Obs limma fast skruven i öppet läge med silicone då!! Sprutröret som du sätter endera i gasaren långt fram eller i utsticket på toppen kan du gärna bprra snett in framot ventilerna,,,Sick inte in röret i kanalen det behövs inte men borra så snett du kan och limma fast röret met jb Weld eller plasticpaddings tanktät. Försök få tag i så litet rör som är möjligt gärna bara med 1mm hål högst!! Du kan ta en vanlig m5 bult kort, som du borrar med 1mm borr rakt igenom och gänga i insuget.. ! Men endast Jb weld räcker,, Borra då minst 1mm för stort hål för att limmet/röret ska sitta bra:tummenupp
Obs om du borrar i insuget ställ ventilerna i stängt läge och sopa in skithuspapper i insuget!! Och sug ut papperet med dammsugare sedan, det gör jag vid portning av mynning på platts,,,No problems
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Ja precis. Endera ett T-kors på soppaslangen,,funkar säkert med stort typ plast spolarmunstycke kors,brukar finnas på bildelsförs. Men det borde även gå att göra snorenkelt, På dom flesta gasare är det ju en avtappningsskruv i botten av flotörhuset med en slang på!! Är ju bara att dra den slangen till primern och öppna på skruven.. Obs limma fast skruven i öppet läge med silicone då!! Sprutröret som du sätter endera i gasaren långt fram eller i utsticket på toppen kan du gärna bprra snett in framot ventilerna,,,Sick inte in röret i kanalen det behövs inte men borra så snett du kan och limma fast röret met jb Weld eller plasticpaddings tanktät. Försök få tag i så litet rör som är möjligt gärna bara med 1mm hål högst!! Du kan ta en vanlig m5 bult kort, som du borrar med 1mm borr rakt igenom och gänga i insuget.. ! Men endast Jb weld räcker,, Borra då minst 1mm för stort hål för att limmet/röret ska sitta bra:tummenupp
Obs om du borrar i insuget ställ ventilerna i stängt läge och sopa in skithuspapper i insuget!! Och sug ut papperet med dammsugare sedan, det gör jag vid portning av mynning på platts,,,No problems

tack för en perfekt beskrivning :Bugar
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
tack för en perfekt beskrivning :Bugar

Du kan skruva i en orginal nippel på Drz an! - P/N 13685-29F00 OEM Suzuki Vacuum Port Nipple
attachment.php
 
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Suzuki also have a street legal RM-Z 450 on their stand at the EICMA. Price will be around 8000 euro. (only available in European countries)
 

Bifogat

  • rmz.jpg
    rmz.jpg
    145.6 KB · Visningar: 24,000

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Här borrade jag in en bult m6 och gängade i toppen , bulten kapar man skallen av bara. I mitt fall har jag borrat 3mm hål igenom bulten för jag tar ut tryck till blowoffventilen när jag kör turbo. Igenspacklad på bilden!! Bilderna visar min senaste portning som visat sig grymmaste av min portningar hitintills!!

Men prova först vacumhålet verkar ju enkelt:tummenupp
 

Bifogat

  • xr 650 turbo bollsta 121.jpg
    xr 650 turbo bollsta 121.jpg
    100.3 KB · Visningar: 106
  • xr 650 turbo bollsta 186.jpg
    xr 650 turbo bollsta 186.jpg
    40.8 KB · Visningar: 118

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Här borrade jag in en bult m6 och gängade i toppen , bulten kapar man skallen av bara. I mitt fall har jag borrat 3mm hål igenom bulten för jag tar ut tryck till blowoffventilen när jag kör turbo. Igenspacklad på bilden!! Bilderna visar min senaste portning som visat sig grymmaste av min portningar hitintills!!

Men prova först vacumhålet verkar ju enkelt:tummenupp

grymt :tummenupp skulle det vara ide att fixa lite med DRZ toppen även fast man kör med orginalkammar :confused: i övrigt yoshi helsystem, edelbrock40 gasare samt filter och öppnad luftburk
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
grymt :tummenupp skulle det vara ide att fixa lite med DRZ toppen även fast man kör med orginalkammar :confused: i övrigt yoshi helsystem, edelbrock40 gasare samt filter och öppnad luftburk

Ja helt klart!! Den toppen verkar svara bra på portning!! Bara av att jag portade upp gasaren till 42mm och en liten bit in i insuget topp gav oherrans svar! Så jag kan tänka mig vad som skulle hända med riktig plastportad topp med ventilsäte/ventiler modd Sätter man då dessutom i högsta möjliga komförhållande så kan man även flytta insugskammen några grader bakåt i rotationssrik och på så sätt få ut några kus till ev kan ge så pass som närmare 2kusar extra bara med kammvridning!! Inte illa pinkat:tummenupp Så Jag skulle rek större gasare och höj komp till hellst över 13-1 13,5 -1 vore bäst. Detta skulle kunna ge ca Portning mod värst ca 8-10%,,komphöj bero på sm eller E modell På sm skulle det ge oherrarns bra bottendrag upp till 7000v ungefär där börjar den mojna av om man inte flyttar kammen eller sätter i vässkam, Tokhögt komp gör dom lite trögare i tokvarv! Med 42mm gasare så drar den klart bättre från ca 6700v-slutvarv 10000v . Endast större gasare från 39mm -42mm ger i detta fall ca 2kusar på topp,,minimal eller ingen förlust före.
8hk är ingen fara att locka fram så enkelt på e mod .. På s mod ska man inte ta upp gasaren mer än max till 40mm om man nu inte byter kam till E modellens eller trimK
 

nausea

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki DRZ400 SM
Nu har man blivit en stolt ägare av en DRZ400SM -05. Invigde den med 20 mil på e4an i några plusgrader och sol :näsblod. Skulle behöva hitta en manual eller dyl. på nätet, har en på franska :huvet 600mil och behöver väl servas lite nu, det enda jag kan klura ut är att jag tror man ska byta tändstift?:va

Bilder kommer senare:arsele
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Nu har man blivit en stolt ägare av en DRZ400SM -05. Invigde den med 20 mil på e4an i några plusgrader och sol :näsblod. Skulle behöva hitta en manual eller dyl. på nätet, har en på franska :huvet 600mil och behöver väl servas lite nu, det enda jag kan klura ut är att jag tror man ska byta tändstift?:va

Bilder kommer senare:arsele

Det första man gör vid köp av ny/beg maskin är att kolla ventilspelet! Byta olja o filter,,Tändstift håller 6000mil... Därimot byter jag stift på alla masiner till denso iridium 225kr men då har man det bästa och dom går faktist märkbart bättre på dom:tummenupp
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Ja helt klart!! Den toppen verkar svara bra på portning!! Bara av att jag portade upp gasaren till 42mm och en liten bit in i insuget topp gav oherrans svar! Så jag kan tänka mig vad som skulle hända med riktig plastportad topp med ventilsäte/ventiler modd Sätter man då dessutom i högsta möjliga komförhållande så kan man även flytta insugskammen några grader bakåt i rotationssrik och på så sätt få ut några kus till ev kan ge så pass som närmare 2kusar extra bara med kammvridning!! Inte illa pinkat:tummenupp Så Jag skulle rek större gasare och höj komp till hellst över 13-1 13,5 -1 vore bäst. Detta skulle kunna ge ca Portning mod värst ca 8-10%,,komphöj bero på sm eller E modell På sm skulle det ge oherrarns bra bottendrag upp till 7000v ungefär där börjar den mojna av om man inte flyttar kammen eller sätter i vässkam, Tokhögt komp gör dom lite trögare i tokvarv! Med 42mm gasare så drar den klart bättre från ca 6700v-slutvarv 10000v . Endast större gasare från 39mm -42mm ger i detta fall ca 2kusar på topp,,minimal eller ingen förlust före.
8hk är ingen fara att locka fram så enkelt på e mod .. På s mod ska man inte ta upp gasaren mer än max till 40mm om man nu inte byter kam till E modellens eller trimK

Orginal toppen klarar 55bhp utan portning i Eddie's snåla bänk! (470cc)
Med 400cc når man ca 45bhp om man vill ha körbarheten kvar!
Min 434 ska ligga på ca 52bhp i Eddie's bänk utan portad topp!
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top