Då går Drz;an i graven????
http://www.supermoto-central.com/in...et-legal-2009-crf-and-rmz&catid=4:news-racing
http://www.supermoto-central.com/in...et-legal-2009-crf-and-rmz&catid=4:news-racing
Jag hoppas att det kommer en ny Dr-z till EU marknaden snart, anledningen till att de ej säljs nu är väl att förgasar motorerna ej klarar miljökraven och kubik kåta nordbor.
Vad jag skulle vilja se är en DR-Z500+SM
-Borrning 100mm slaglängd 62-70mm
-Insprutning med ca:42+mm spjällhus
-6 välar
-Orginal effekt på ca:50-60+BHP![]()
Fagher skrev:Vad skiljer sej på s och e modellerna?
Enduromodellerna finns som lv reggade va?
Det finns ju redan,Husaberg 570 heter denJag hoppas att det kommer en ny Dr-z till EU marknaden snart, anledningen till att de ej säljs nu är väl att förgasar motorerna ej klarar miljökraven och kubik kåta nordbor.
Vad jag skulle vilja se är en DR-Z500+SM
-Borrning 100mm slaglängd 62-70mm
-Insprutning med ca:42+mm spjällhus
-6 välar
-Orginal effekt på ca:50-60+BHP![]()
Jag hoppas att det kommer en ny Dr-z till EU marknaden snart, anledningen till att de ej säljs nu är väl att förgasar motorerna ej klarar miljökraven och kubik kåta nordbor.
Vad jag skulle vilja se är en DR-Z500+SM
-Borrning 100mm slaglängd 62-70mm
-Insprutning med ca:42+mm spjällhus
-6 välar
-Orginal effekt på ca:50-60+BHP![]()
Få nog bli en Drz.
Vill ha en lagom endoruhoj och leka med när man inte kan köra med andra hojen + att det ger en bra fysisk träning.
Kollade först på en 250 2t eller crf 450. Men kom sen på att de skulle vara kul med en gat reggad hoj så att man kan köra lite längre med den också.
Då verka drz vara perfekt.
Vad är det för service intervaller på s versionen?
Funkar den att köra med i rena enduros slingor?
Någon som vet eller har testat att lv regga en e reggad drz?
Hört att det kan vara svårt eftersom man behöver endel intyg?
Ny DRZ i garaget. Den andra blev stulenDenna gång fick man tag i en hoj utrustan med Yoshi helsystem, Yoshi kammar och Yoshi ECU klart mastigare botten än orginal..
Har några frågor inför vintermeket:
* Några ekrar "glappar" lite om man rycker i dem. När och hur spänner man dom för säkrast resultat?
* Hur kollar / justerar man tomgången? Är inte van vid att inte ha varvräknare. Hojen har dött några gånger på tomgång, en gång rullandes med kopplingen, två gånger vid rödljus.
Vetetusan vad det kan vara för problem, men tänkte kolla att inte tomgången är för låg först. Några andra tips på vad det kan vara?
* Jag är ganska säker på att förgasaren inte är bytt, men hur kollar jag säkrast att jag verkligen har original förgasarn? (Tänkt fixa 3x3 mod mm.)
* Har tänkt fixa bort solenoid/pair valve, har läst guiden på TT, finns det mer att läsa någonstans, några erfarenheter om detta osv.?
* Ska byta bromsvätska, har en flaska jag använde några månader sedan till förra hojen som har stått tillförsluten i en fryspåse i ett garage där det gärna regnar in och blir fuktigt om det regnar ordentligt.. Är det någon fara med att använda samma olja eller bör jag köpa ny?
edit:
* Finns någon riktigt detaljerad beskrivning på hur man mäter upp ventilspelet? Är väldigt försiktig vad gäller o peta i motorn. KTMen var det bara o låssa kåporna o pilla med bladmått, shims känns litet mer omständigt.![]()
Pust.. Det var nog allt jag undrade över.. Ser fram emot våren med DRZan, körde sista svängen runt isfläckar idag och nu står hon tvättad och redo för våren (efter lite fix).
![]()
Spänn de ekrar som är lösa. Dra inte allt för hårt bara, då det kan skeva fälgen. Skiftnyckel brukar funka bra om man inte har specialnyckel.
Tomgången ställs med en "plastkran/skruv" som sitter under förgasaren. Om du inte får bukt med den ojämna tomgången så kan det behövas skruvas lite på lufskruven också.
Här har du allt du behöver veta om drz:an vad det gäller mek. http://www.xmission.com/~bcarlile/drzmanual.html
ska testa ge mig på ekrarna senare då. har manualen, men tycker inte den är tydlig nog vad gäller ventilspelet.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |