Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
DJ steg 2 Kitt

Har ett Dynojett steg 2 (3x3 mod på s-sm)kitt till salu som är anndvänt i ca 250mil. Är kompleterat med keintech förlängdbränsleskruv, 4st rostfria flotörhusskruvar, Us-model 135 PilotAirJet & ett 25 PilotJet. Dom här delarna kostar ca 12-1300kr med frakt & Tullavgifter att ta hem från Usa idag. Ger en Bra skillnad mot orginal tillsammans med borttaget PAIR-valv & trottelsolenoidbegränsaren. PMa bud om någon är intresserad.
 

Bifogat

  • 011 (2).JPG
    011 (2).JPG
    84.1 KB · Visningar: 107
Last edited:

nausea

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki DRZ400 SM
men du sparade säkert 16 spänn på att inte byta :D

har aldrig bytt på några tidigare hojar.. handla mer om att jag inte visste vart man får tag i dem, så jag tänkte det var lugnt en gång...

kan det ha med den att göra då? är det bara att byta o-ring nu då eller är något paj?:va
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Inget är paj under förutsättning att inte massor av olja runnit ut. Vid oljeläckage räcker några matskedar olja för söla ner rejält. Lite osäker om det rinner ut från olja från ramen när du byter O-ringar (tror ej det).

Vad kör ni med för dreving på SM modellen. Orginal är 15/41. Jag hade tänkt prova med 15/43 eller 14/41 för att få bättre acc och smidigare stadskörning.
Jag vill inte gå längre för att slippa högt varvtal på landsväg.
 
Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Jag kör med 16/41, tycker ändå att den varvar högt på vägen!

(182kmh vid 10000rpm med 16/41)
 
Last edited:

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Tjena! Johan!!
Åk ut idag vettja o prova nya däcken!! i nysnö!;)
Hade gött o hör av dig om luskat om kammarna sen!!? =)
//Jocke
 

kåbran

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
Oslo
Hoj
DRZ 400E LV REGGAD!
NY HOJ! DRZ400E 02 Lv reggad! (andra regler i Norge) Inga blinkers, ingen hastighets mätare, batteri eller elstart! (sånnt är bara för pussies anyhow :) 118kg torr! I just kick it!
Jag är jätte nöjd, enduro för landsväg med långa service intervaller! Kan det bli bättre?
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
NY HOJ! DRZ400E 02 Lv reggad! (andra regler i Norge) Inga blinkers, ingen hastighets mätare, batteri eller elstart! (sånnt är bara för pussies anyhow :) 118kg torr! I just kick it!
Jag är jätte nöjd, enduro för landsväg med långa service intervaller! Kan det bli bättre?

Grattis! :)
 

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Haha det tycker du, men de sitter ju på KTM'n inte DR-Z:an:rolleyes:

Ja ska kolla på kammar till dig!

Japp jag mena ju KTM:en hehe isdäck ditt svein!:D skojj!
Höres Johan!
Hade fint..:D hoj

NY HOJ! DRZ400E 02 Lv reggad! (andra regler i Norge) Inga blinkers, ingen hastighets mätare, batteri eller elstart! (sånnt är bara för pussies anyhow :) 118kg torr! I just kick it!
Jag är jätte nöjd, enduro för landsväg med långa service intervaller! Kan det bli bättre?

Grattis till ett bra hoj val!!:yoparty
 
Last edited:

kåbran

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
Oslo
Hoj
DRZ 400E LV REGGAD!
Tackar!:)
Vurderar att skaffa vinterdäck som passar för både asfalt och snö. Har ett par trelleborg dubb liggande, men vet sen tidigare att dom känns något "hala" på asfalt:D
Nån som vet om några bra däck?
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
NY HOJ! DRZ400E 02 Lv reggad! (andra regler i Norge) Inga blinkers, ingen hastighets mätare, batteri eller elstart! (sånnt är bara för pussies anyhow :) 118kg torr! I just kick it!
Jag är jätte nöjd, enduro för landsväg med långa service intervaller! Kan det bli bättre?

tänk va kul om det gick att LV-regga en 400E även i sverige...
Grattis!
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Ni som har köpt Edge baklampor, har ni köpt dom ifrån wheelingcyclesupply? (verkligen fel tid att köpa nu när dollarn är så hög) Men men

Sedan skall jag skaffa en motard framstänka också. Söker en som mest går rätt fram och inte är så böjd neråt i framkant.

Ufo stänka
DSCN1199.jpg

Acerbis SUPERMOTO FRONT FENDER
more%20pics%20070.jpg

more%20pics%20066.jpg

Polisport SM front Fender
129542728-L.jpg


Denna kanske kan vara något:
http://www.acerbis.com/p149_universal/2072681.html

Bilder på supermoto evo här: http://www.maleman876.com/pics/drz/

Länkar till framstänkor
http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=439944&highlight=supermoto+evo+front+fender
 
Last edited:

kåbran

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
Oslo
Hoj
DRZ 400E LV REGGAD!
Hallå allesammans!
Vurderar att skaffa athena 440 cylinder till hojen! Är det någon som har erfaring med enn sånn? Jag har ju en e modell så jag ska behålla avgas orginal och luft burken är redan moddad. Blir det stor skillnad?
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Hallå allesammans!
Vurderar att skaffa athena 440 cylinder till hojen! Är det någon som har erfaring med enn sånn? Jag har ju en e modell så jag ska behålla avgas orginal och luft burken är redan moddad. Blir det stor skillnad?

Ska tydligen funka kalasbra! Bara 36cc mer än orginal inte mycket men grejen är den att ventilerna flödar bättre när du flyttar ut cylinderväggen ifrån dom. Man kan behöva gå ner ett knäpp i huvudmunstycke med BigBore låter skumt men motorn suger mer bränsle-luftblandning än med std. borr.
 

kåbran

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
Oslo
Hoj
DRZ 400E LV REGGAD!
Tack Jparacing och JJ! Det där visste jag inte om! Kan jag hoppas på en effekt ökning på 10%? Vad är skillnaden på KN filter och twin air? Det är vel twin air som gäller om man kör offroad? Hur många mil ska en cylinder köras in?
Tackar för svar!
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Tack Jparacing och JJ! Det där visste jag inte om! Kan jag hoppas på en effekt ökning på 10%? Vad är skillnaden på KN filter och twin air? Det är vel twin air som gäller om man kör offroad? Hur många mil ska en cylinder köras in?
Tackar för svar!

Ja ungerfär:tummenupp
(ca:40bhp = 100Literhästar på hjulet i en urkorkad E + 10% = ca:44bhp)

KN filterna är bommulsfilter och Twin air är skumgummifilter, mitt råd är att du bara kör Twin air för skogsåka/grusåka!

Jag körde lungt med min i ca:50mil
 
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top