Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Äntligen tillbaka!

Varnar för stora bilder, så blir ingen sur.

Har varit lite frånvarande, men ska fotta DRZan idag så oroa er inte!:tungan
Har monterat lite godsaker under tiden...

-FMF Powerbomb
-FMF Powercore 4 med "mufflerslider"
-3x3 mod dvs. borttagen snorkel samt större insugshål
-Galfer SS bromsslang fram
-Galfer 1805G(Street/Racing) belägg fram
-Zeta Racing Raisers +19mm

Självklart är föggen ombestyckad hos Racerepairs, som hålls igång av KamikazeKid här på forumet! De gjorde ett kanonjobb fort som bara den, bra jobbat än en gång.:tummenupp

Ahh gött. Tack:D(Ang. omdrevning)

Har ett nytt ProTaper 14T framdrev annars som bara ligger... har inte tänkt montera det innan strypningen åker, och det är ett tag tills dess...:rolleyes:

Som min ser ut just nu skulle jag behöva ett 16T framdrev istället för att kunna utnyttja mitt finfina låg-mellan register:yoparty

EDIT

Har varit ute och kleta på 4 av de 8 Excel dekalerna som jag fick med, kanske kletar på de andra på motsatt sida av fälgen så det blir symmetriskt och fint.:rolleyes:

Sedan blev det dags att fota skönheten, nemas problemas, så nu har jag några bilder som blev helt okej!

DSC01910E.jpg

DSC01926E.jpg

DSC01921E.jpg

DSC01915E.jpg

DSC01912E.jpg


Blev ganska stora bilder, även fast jag komprimerade och förminskade satan!:rolleyes:
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Stora bilder ftw. Låter det gött med powercore dämparen eller?
Skall du fixa miniblinkers och LED bakljus så du får en cleenare "röv" också? :)
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Varnar för stora bilder, så blir ingen sur.
---------
Har ett nytt ProTaper 14T framdrev annars som bara ligger... har inte tänkt montera det innan strypningen åker, och det är ett tag tills dess...:rolleyes:
--------
Sedan blev det dags att fota skönheten, nemas problemas, så nu har jag några bilder som blev helt okej!
Blev ganska stora bilder, även fast jag komprimerade och förminskade satan!:rolleyes:

Beställde ett framdrev till RMZ450 som skulle passat men det var fel årsmodell så skiten gick inte på. Tänkte skaffa ett nytt 14kugg som passar men nu efter att ha provkört hojen med gamla (15)framdrevet och nya bakdrevet känns det som det räcker, hojen toppar knappt 135kmh där den varvar som satan men den accar hur gött som helst och går med lite vilja upp på bakhjulet på alla växlar trots att den är strypt:D
----
Fina bilder och snyggt helsystem, vart får man tag på ett sådant :brynad
 
Last edited:

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Stora bilder ftw. Låter det gött med powercore dämparen eller?
Skall du fixa miniblinkers och LED bakljus så du får en cleenare "röv" också? :)

Det är ett öppet enduro helsystem, så det låter göööööööööööt!:yoparty

Ska ordna stjärten också, har dock inte bestämt vilken bakstänka+lampa det ska vara... självklart med miniblinkers runtom. Tipps?:va

Beställde ett framdrev till RMZ450 som skulle passat men det var fel årsmodell så skiten gick inte på. Tänkte skaffa ett nytt 14kugg som passar men nu efter att ha provkört hojen med gamla (15)framdrevet och nya bakdrevet känns det som det räcker, hojen toppar knappt 135kmh där den varvar som satan men den accar hur gött som helst och går med lite vilja upp på bakhjulet på alla växlar trots att den är strypt:D
----
Fina bilder och snyggt helsystem, vart får man tag på ett sådant :brynad

Ok, låter drevet ligga tills det är dags då:)
Helsystemet är inhandlat från BTO Sports och gick på 470USD + frakt, men eftersom det var mycket annat som inhandlades därifrån samtidigt blev frakten på det hela inte alls farlig, kring 200USD.:tummenupp

Orginal systemet ser ut som ett sugrör i jämförelse med FMF helsystemet!:D
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Nya helsystem från Yoshi.
 

Bifogat

  • drz_ovalcone_cyc.jpg
    drz_ovalcone_cyc.jpg
    100.9 KB · Visningar: 126
  • drz_tricone_cyc.jpg
    drz_tricone_cyc.jpg
    99.5 KB · Visningar: 122

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Last edited:

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Många kör ju med detta:

http://www.wheelingcyclesupply.com/shop?action=category&cat_id=72

Edge Tail Light Holder Kit/DRZ400SM/S

New supply of Edge Tail Light Holder Kits (Red and Smoke)

* Aluminum bracket
* Bike Specific DRZ400SM/S
* red or smoke lens
* Bolt-on install to sub-frame of the DRZ 400 SM,S models
* Kit now includes blinker stays at no charge!

Finns många sådana på ebay också

Tänkte om man kunde göra en moddad enduroläpp, fästerna är likadana som på SM/S modellerna.... kanske man kan komma billigare undan, desutom få grejerna på en gång.:tungan

Någon som gjort något liknande här?

Hitta en Fcr39-41(Står 40 i anonnsen, finns ju inte!) med gasvajrar och gashandtag för 2200kr Det är en slantbody ( ej MX) med tps och choke och borttagbar airbell. Perfekt gasare för Drzan! http://www.enduromx.com/dt/dtvd.asp...pes&Saljes=Saljes&Str=Förgasare&B=1&AB=101229 Passa på nu någon om den inte redan är såld, inte ofta det finns några till salu!

Är du säker på att det inte finns FCR40?
Det som man skulle behöva göra extra utöver den är isf, "airbox boot". klämma och bestycking - eller har jag fel?

Hur långt har ni kört i år med Zätorna samt kommer ni köra mer eller har ni redan ställt av för året?​

Jag har kört 360mil sedan jag köpte hojen i juni/juli och hoppas på någon mil till!:)
 
Last edited:

mickelin

Guest
Får jag vara med och leka här? Har inhandlat en DRZ 450 som ska motardas. Just nu plågar jag den i skogarna kring danmark/funbo. Hur rolig som helst!!!
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Är du säker på att det inte finns FCR40?
Det som man skulle behöva göra extra utöver den är isf, "airbox boot". klämma och bestycking - eller har jag fel?

Japp inga 40mm! Du behöver sudcos Fcr to s-sm airboot adapter( airbell), E-modellens insugsgummi + klamma, rätta bestyckningen och e-modellens gasvajrar om nu inte vajrar å handtaget som följer med funkar.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Nu är jag uppe i 519mil.
Jag fick hem hojen den 4 April. (men då låg snön fortfarande) har cyklat 2dagar till jobbet nu pga frost på morgonen!
Har åretrunt försäkring så jag kommer nog köra när det går och det inte är frost.
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Får jag vara med och leka här? Har inhandlat en DRZ 450 som ska motardas. Just nu plågar jag den i skogarna kring danmark/funbo. Hur rolig som helst!!!

En DRZ 450?
Antingen har du skrivit fel eller så sitter ett bigborekitt på, vilket av dem är det?:va

Japp inga 40mm! Du behöver sudcos Fcr to s-sm airboot adapter( airbell), E-modellens insugsgummi + klamma, rätta bestyckningen och e-modellens gasvajrar om nu inte vajrar å handtaget som följer med funkar.

Gött, iof så är alla dessa extra delar inte direkt jätte billiga... har dock inte hittat någon svensk sida som säljer dessa. Någon som vet en?

Tigermoto har, dock är min tyska inte på topp direkt...
http://www.gashand.de/drz400/drz400_fcr_vergaser.htm

ThumperTalks shop har ett färdigt kit för 4500kr inkl. frakt, dock kanske man åker på att tulla för drygt en tusenlapp.
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Har ni missat att den varit uppe förut! Här är den Drz450.
 

Bifogat

  • DRZ450.jpg
    DRZ450.jpg
    58.2 KB · Visningar: 16,847

mickelin

Guest
Där är den! Tack... Ibland har jag otur när jag tänker så budskapet blir dåligt framfört i skrift. Det är vanskligt med internet...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top