Problemet med att ha en ännu högre 5:a lär bli att motorn inte riktigt orkar. Femman är ju redan lite som en överväxel. Jag hade tidigare 16/38 drevning på min sm och det funkade bra ända till man skulle lägga i 5:an. Hoppet mellan 4:an och 5:an blev för stort.
Det bästa vore nog isf att byta utväxling även i 4:an. Eller helst bara lägga till en växel om det nu är möjligt.
Jag ser för mig typ orginal S drevning, med utgångs punkt.... Så det går att köra skog och landsväg. 16/38 är ju rätt hög utväxling, men spelar kanske inte så stor roll på en sm.
Jag har begränsad kunnskap om växellådor, men om det räcker med att bara byta två drev, så är det helt klart en intressant mod! Jag tror att å lägga in en till växel är svårt, om man inte har stor kunnskap, och mycket tid. Vet att lelles sålde 6 växel kit til Honda mt/mb 5 dock