Nästan exakt 180cm. Jag har Large på SH-Tröjan vilket är perfekt. Får plats med mcjacka och skydd under men kan fortfarande ha den som vanlig tröja utan att den blir för stor
Ok bra tack!!
DU har blivit jävligt duktig måste jag säga
Mvh Jocke
Nästan exakt 180cm. Jag har Large på SH-Tröjan vilket är perfekt. Får plats med mcjacka och skydd under men kan fortfarande ha den som vanlig tröja utan att den blir för stor
Inga problem . He he tackOk bra tack!!
DU har blivit jävligt duktig måste jag säga
Mvh Jocke
Jo men med insatsen försvinner effektvinsten (enligt dom på tt forumet)
Nu va den nya framskärmen på plats, ursäkta kvaliten på korten.
Tänkte höra med er kunniga om det är någon skillnad mellan en DRZ och en LTZ:ans motorer?
Är lite sugen på en ltz nu om man säljer 625:an så man kan ta med ungen och åka en sväng, och drz motor verkar jhu riktigt vettig om man vill köra mycke och skruva lite. Eller inget alls typ.
När har man servicarna på motorn och vad görs.
MVH Johan
Tänkte höra med er kunniga om det är någon skillnad mellan en DRZ och en LTZ:ans motorer?
Är lite sugen på en ltz nu om man säljer 625:an så man kan ta med ungen och åka en sväng, och drz motor verkar jhu riktigt vettig om man vill köra mycke och skruva lite. Eller inget alls typ.
När har man servicarna på motorn och vad görs.
MVH Johan
Japp samma kammar, förgasare, komp osv. som drz s-sm. Men med typ Drz e grovlek på grenrör å e-modell ljuddämpare. 226gram tyngre svänghjul än Drzan och naturligtvis en backväxel nedanför 1an som har ett lågt varvstopp så man bara kan backa sakta. Ingen avgasrening eller trottelbegränsning på 2an-3an som Drzan. Har haft en LTZ 03a under dom 2 åren jag hadde den böt jag olja å filter en gång krångla aldrig! 600mils intervall på oljeservise enligt bok på Drz s-sm 2400mil första ventilkoll. Borde ju va samma på LTZan. Men dom flesta byter olja å kollar ventilspelet oftare än så.
Jparacing: du bör jhu veta hur motorerna är i service. Håller din med 434 kittet utan prob eller?
Hur servar du den nu?
FörJ*vla läcker är den iaf!
Hmm på tal om servicear, Min DRZa har gått 1450mil och servades senast vid runt 700mil. Jag har inte bytt olja sen dess, däremot fyllt på en jävla massa, antar att det är bättre med för mycket olja än för lite i eftersom den körs väldigt mycket i "vertikalt läge" Hojen är dessutom strypt till 23kw så den borde hålla lite längre än era trimmade...dock kör jag den ganska hårt så jag vet inte. Skulle lämnat in den på service innan sportlovet men hann inte innan jag stack på skidresa, sen dess har jag inte hunnit/brytt mig om att ta tag i det.
Behöver jag oroa mig för att motorn ska gå åt helvete? Tycker ju den borde tåla lite stryk
Hmm på tal om servicear, Min DRZa har gått 1450mil och servades senast vid runt 700mil. Jag har inte bytt olja sen dess, däremot fyllt på en jävla massa, antar att det är bättre med för mycket olja än för lite i eftersom den körs väldigt mycket i "vertikalt läge" Hojen är dessutom strypt till 23kw så den borde hålla lite längre än era trimmade...dock kör jag den ganska hårt så jag vet inte. Skulle lämnat in den på service innan sportlovet men hann inte innan jag stack på skidresa, sen dess har jag inte hunnit/brytt mig om att ta tag i det.
Behöver jag oroa mig för att motorn ska gå åt helvete? Tycker ju den borde tåla lite stryk
Du ligger inte på + sidan hos motorn iaf om jag säger så, med dessa olje intervaller!
Du borde byta olja ofta ist om du åker och trickar mest.
Att du får fylla på olja, måste bero på körningen eller?
Ja den slukar väldigt mycket olja, jag förstår inte för den läcker ingenstans som jag kommer ihåg att min 125a brukade göra. Kommer det ut med avgaserna eller? (newbiefråga jag vet...)
Vad gör dom på servicen mer än att byta olja, luftfilter och kolla ventilerna? För jag skulle ju kunna göra ett oljebyte själv och tvätta/byta luftfiltret över helgen ifall jag inte hinner lämna in den på service i veckan.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |