Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Blev ett par gosaker till i vinter! Räknar med 46-47 Sae Bhp. Inte riktigt i din klass Jpa men blir typ 35% effekt ökning mot orginal 33-35 Sae Bhp.
 

Bifogat

  • 005 (2).JPG
    005 (2).JPG
    76.3 KB · Visningar: 96
  • 007 (2).JPG
    007 (2).JPG
    124.5 KB · Visningar: 104
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Däck (till sm)

Kommer behöva byta bakdäck någon gång denna säsong.
Utbudet verkar starkt begränsat när man kollar på samma dimension som orginaldäcket (140/70R17) har.

Om man går upp till 150/70R17 finns det däremot mycket större utbud.

Hur påverkar det bredare bakdäcket vägegenskaperna?
Hur skulle vägegenskaperna påverkas om man tex skulle ha däck som har mindre profil, 60 istället för 70? Mer snabbstyrt?

Ni som bytt däck, vad har ni bytt till?
Micheline pilot power 2 verkar som ett vettigt däck, som man kan få lite mer mil ur och som endå inte tullar på greppet för mycket.
 
Last edited:

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Blev ett par gosaker till i vinter! Räknar med 46-47 Sae Bhp. Inte riktigt i din klass Jpa men blir typ 35% effekt ökning mot orginal 33-35 Sae Bhp.

Fan för dig JJ trodde inte du hade moddat så här mycket under vintern big bore o kammar!!! fan nu vart jag avis!!:näsblod
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Kommer behöva byta bakdäck någon gång denna säsong.
Utbudet verkar starkt begränsat när man kollar på samma dimension som orginaldäcket (140/70R17) har.

Om man går upp till 150/70R17 finns det däremot mycket större utbud.

Hur påverkar det bredare bakdäcket vägegenskaperna?
Hur skulle vägegenskaperna påverkas om man tex skulle ha däck som har mindre profil, 60 istället för 70? Mer snabbstyrt?

Ni som bytt däck, vad har ni bytt till?
Micheline pilot power 2 verkar som ett vettigt däck, som man kan få lite mer mil ur och som endå inte tullar på greppet för mycket.

150/60-17 (lite lägre utväxling än STD)är optimalt på Dr-z:an, jag är inne på mitt andra Michelin Pilot Power och kan bara säga att jag är super nöjd!

Blev ett par gosaker till i vinter! Räknar med 46-47 Sae Bhp. Inte riktigt i din klass Jpa men blir typ 35% effekt ökning mot orginal 33-35 Sae Bhp.

Mycket roligt att se JJ, fler borde skrämma upp Z;orna:tummenupp
Vilka kammar har du skaffat?
Hur mycket har du borrat std cylindern? 440cc 94.5mm?
Själv hadde jag velat gjort steg 2 på min Z:a men det får vänta tills nästa vinter:mad:
Pm:a mig om du är sugen att testa Z:eek:rna mot varandra i vår!

Fan för dig JJ trodde inte du hade moddat så här mycket under vintern big bore o kammar!!! fan nu vart jag avis!!:näsblod

Jocke, du ska hålla dig på hjulen till att börja med:)
Sen kan vi trimma skiten ur din motor:krama
 
Last edited:

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
150/60-17 (lite lägre utväxling än STD)är optimalt på Dr-z:an, jag är inne på mitt andra Michelin Pilot Power och kan bara säga att jag är super nöjd!



Mycket roligt att se JJ, fler borde skrämma upp Z;orna:tummenupp
Vilka kammar har du skaffat?
Hur mycket har du borrat std cylindern? 440cc 94.5mm?
Själv hadde jag velat gjort steg 2 på min Z:a men det får vänta tills nästa vinter:mad:
Pm:a mig om du är sugen att testa Z:eek:rna mot varandra i vår!



Jocke, du ska hålla dig på hjulen till att börja med:)
Sen kan vi trimma skiten ur din motor:krama

ha ha ha!!:D Ja jo jag tänkte jag skulle göra det i sommar!! har du fått nå garage lr? isf kanske vi kan modda min hoj lite senare!! vart för jävla sugen nu när JJ hade tagit sig rejält i kragen!:tummenupp
 

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Gävle
Hoj
XR650R
Rm-z450 SM

Pratade med lokala handlaren idag verkar som att suzuki inte kommer att släppa den på svenska marknaden iår,kommer säkert till nästa år men svårt att få fram nåt om vikt och effekt men den bygger ju på crossen så den lär väl gå så det räcker antar jag....:yoparty

//Håkan
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Pratade med lokala handlaren idag verkar som att suzuki inte kommer att släppa den på svenska marknaden iår,kommer säkert till nästa år men svårt att få fram nåt om vikt och effekt men den bygger ju på crossen så den lär väl gå så det räcker antar jag....:yoparty

//Håkan

SURT:gnissla
Det är med all säkerhet crossmotorn men med en "fulstrypning" kanske för miljöintygen!:yoparty
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Mycket roligt att se JJ, fler borde skrämma upp Z;orna:tummenupp
Vilka kammar har du skaffat?
Hur mycket har du borrat std cylindern? 440cc 94.5mm?
Själv hadde jag velat gjort steg 2 på min Z:a men det får vänta tills nästa vinter:mad:
Pm:a mig om du är sugen att testa Z:eek:rna mot varandra i vår!
Har skaffat Hc steg 1 kammar! Hadde inte ekonomi att byta valvetrain till RHC så då blev de så. Hc steg 1 är ju bara något vassare än E-kammar så då funkar orginal i hållbarhet hur bra som helst. Hc steg 2 har gått ur produktion pga att orginal ventilerna inte håller för dom kammarna och Hotcams vill bara ha drop-in kammar i sitt utbud, för att undvika bekymmer med arga konsumenter. Har inte borrat orginalcyllen! Blev ett Cylinder Works-kitt ( samma tillverkare som Hotcams, Hotrods) Ser identisk ut som en orginalcylle utvändigt. 94borr med Wössner ceramic coated kolv å cometic gasket kitt. Du kommer piska mig med dina oändligt varvande RHC kammar! Du har väl 51-52 med toppig effekt va?Men Eddie på TT lovar 46-48 sae Bhp med min setup. 48 är då med sånt avgas som du har å 46 med orginal Us E-model system. Jag har väl nått mellanting system kan jag tro. Ssw 60 Bhp Drz485 http://www.youtube.com/watch?v=ODQD-sXJ0fw
 
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Föresten MC-mässa på Fottas i helgen med representanter från Suzuki på plats. Både Lördag söndag.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Har skaffat Hc steg 1 kammar! Hadde inte ekonomi att byta valvetrain till RHC så då blev de så. Hc steg 1 är ju bara något vassare än E-kammar så då funkar orginal i hållbarhet hur bra som helst. Hc steg 2 har gått ur produktion pga att orginal ventilerna inte håller för dom kammarna och Hotcams vill bara ha drop-in kammar i sitt utbud, för att undvika bekymmer med arga konsumenter. Har inte borrat orginalcyllen! Blev ett Cylinder Works-kitt ( samma tillverkare som Hotcams, Hotrods) Ser identisk ut som en orginalcylle utvändigt. 94borr med Wössner ceramic coated kolv å cometic gasket kitt. Du kommer piska mig med dina oändligt varvande RHC kammar! Du har väl 51-52 med toppig effekt va?Men Eddie på TT lovar 46-48 sae Bhp med min setup. 48 är då med sånt avgas som du har å 46 med orginal Us E-model system. Jag har väl nått mellanting system kan jag tro. Ssw 60 Bhp Drz485 http://www.youtube.com/watch?v=ODQD-sXJ0fw

Ok ok, ja vi får hoppas att ventilerna håller!
Det är med all säkerhet en borrad STD cylinder, wössner's 94.0mm kolvar sitter i Athena kitten:yoparty .

Har du 12.3:1 i komp också?

52BHP ska det vara med oportad topp.
RHC kammarna är inte speciellt toppiga, de drar bra över hela registret.
Hör av dig när du fått fart på Z:an, poängen är inte att jag ska visa att jag kör ifrån dig, utan att gasa för att det är kul:krama
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Ok ok, ja vi får hoppas att ventilerna håller!
Det är med all säkerhet en borrad STD cylinder, wössner's 94.0mm kolvar sitter i Athena kitten:yoparty .

Har du 12.3:1 i komp också?

52BHP ska det vara med oportad topp.
RHC kammarna är inte speciellt toppiga, de drar bra över hela registret.
Hör av dig när du fått fart på Z:an, poängen är inte att jag ska visa att jag kör ifrån dig, utan att gasa för att det är kul:krama

Ja jag får hålla koll på ventilspelet så det inte blir mindre snabbt! Då är det inte bra. Spelet med orginalkammarna låg på 0,20 båda in å 0,25 båda ut efter 520mil. med Hc kammarna fick jag 0,15 på in å 0,20 på ut. Japp E-packning blev det. 12,4 stod det att det skulle bli. Japp vi får ut å gasa nån gång ett gäng!
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Ja jag får hålla koll på ventilspelet så det inte blir mindre snabbt! Då är det inte bra. Spelet med orginalkammarna låg på 0,20 båda in å 0,25 båda ut efter 520mil. med Hc kammarna fick jag 0,15 på in å 0,20 på ut. Japp E-packning blev det. 12,4 stod det att det skulle bli. Japp vi får ut å gasa nån gång ett gäng!

Ja helt klart!
Ja åker med 0.25mm In / Ut , det är bättre med lite extra än för lite!
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hej! Funderar på att plocka ned hojen i molekyler och sätta ihop den igen, precis som grabbarna gör inför novemberkåsan :)

Det som ska göras är nedplockning, insmörjning av lager mm, lackera ramen, nytt drivpaket mm. Vilka har billigaste drivpaketen till drz? Köpte senast av lelles för ca 600kr inkl kedja, men hittar inte längre i deras katalog.

Det jag behöver lite hjälp med är att bestämma vilken färg jag ska lacka ramen i. Hade tänkt att lacka med hobbyspruta...vad ska jag ha för sorts färg, funkar enkomponenstfärg? Pulverlack är ju säkert det bästa men det blir lite svårt hemma i garaget.

Såhär ser hojen ut http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=169001&d=1161965137 fast med lite mer svart plast och med motardhjul.
 

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Tjena zarell!!
Tänkte höra vilken storlek du har på sporthoj tröjjan! och hur lång du är!? :tummenupp mvh Jocke
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Tjena zarrell!!
Tänkte höra vilken storlek du har på sporthoj tröjjan! och hur lång du är!? :tummenupp mvh Jocke

Nästan exakt 180cm. Jag har Large på SH-Tröjan vilket är perfekt. Får plats med mcjacka och skydd under men kan fortfarande ha den som vanlig tröja utan att den blir för stor :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top