När hojen körs vertikalt rinner oljan undan och oljepumpen pumpar bara upp luft, kör man tillräckligt länge blir det ingen smörjning i övre delen av motorn. Dessutom rinner det ut olja i luftburken och slangarna under hojen så man får fylla på olja extremt ofta vilket jag också gjort. Dock är det så jävla svårt att hålla koll på exakta oljenivån på DRZan, måste vänta innan man kollar stickan osv, inget "fönster" i motorn heller.. Sist jag körde fyllde jag på lite för mycket olja, då började hojen gå dåligt, sen när jag tappade ut den igen gick den ännu sämre. Min gissning är att jag kan ha tappat ut för mycket olja vilket blev dödstöten för motorn
. Sen är det möjligt att den redan var sliten eftersom den körts på låg oljenivå innan tills jag upptäckte att man behövde fylla på efter varannan gång man kört i princip.
Trodde faktiskt inte Zan var så känslig för för hög/låg oljenivå, särskilt för att ha lite extra olja i, överflödig olja borde ju försvinna ut