Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Högre går inte utan att modda batteriboxen, inte djupare heller!

Om jag minns rätt så är det batteriet med Art.nr. 80-815 som jag nyligen köpte till min Z. Batteriet är lite för bred för batterilådan så jag löste det genom att kapa ut baksidan av batterihållaren och sedan dra fast batteriet med ett litet spännband. Det fungerar klockrent men det är preecis på gränsen att sidokåpan gick att få på, för batteriet tar emot bakskärmen och sticker däför ut mer än original. Kan ta någon bild senare idag om du vill se hur det ser ut:tummenupp

Det var ju lite knixigt... men dem 6Ah duger gött o fint? (Elektronik är inte min grej...:gnissla)
Säker på att inte höjden går och fippla med på något smart sätt?
Flertalet batterier som ska vara till DRZ S/SM har högre höjd än orginal(av vad jag har luskat ut)
Bild uppskattas!:tummenupp
Får nog bli lite mätande etc. i helgen och fundera på ett...
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Fick tag på lite mallar som är gjorda för DRZ400:an. Laddade in bilderna i coreldraw och vectoriserade dom och la i lite färg och text. Kul att sitta och leka lite.

DRZGraphics.jpg
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Nä det finns väl inte sådär jätte mycke. Här är en variant till. Man kan ju lägga till vilken text man vill och färger.

DRZGraphicsPsyco.jpg
 

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Gävle
Hoj
XR650R
Oljeförbrukning

Hur mkt olja drar era Z;or vid hård körning???:brinnerup
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Är det någon här som har kortat sina koppling o bromsgrepp? Isåfall hur funkar det? Funderar på att göra detta så det blir antingen 3 eller 2 fingersgrepp. Bromsen funkar väl bra med 2 fingrar men kopplingen blir kanske lite trög. Undrar om dom säger något om detta på besikningen?
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
hello DRZ-fantaster har lite frågor till er då jag funderar på att införskaffa mig en sådan här rackare!

Först tänkte jag höra med er om man ska undvika några speciella årgångar eller om det finns saker på vissa årsmodeller som man ska kolla extra noggrant. Hade tänkt mig att köpa en 00a eller 01a eftersom de ligger bra i pris.

Sen undrar jag lite vilket f-bolag som funkar bäst på dessa hojar!? Tänker såklart ringa runt till alla men eftersom jag inte har något reg. nummer så har jag bara kunnat kolla på bilsport & mc och de ville ha 7k halvförsäkrat för en 00a, yeah right. Det är ungefär vad jag betalat för min gixxer.

Och så sista frågan då, någon som har ett regnummer på en 00a eller 01a att låna ut? Den enda jag hittar på blocket med regnummer är inte inreggad ännu utan bara förregistrerad.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
hello DRZ-fantaster har lite frågor till er då jag funderar på att införskaffa mig en sådan här rackare!

Först tänkte jag höra med er om man ska undvika några speciella årgångar eller om det finns saker på vissa årsmodeller som man ska kolla extra noggrant. Hade tänkt mig att köpa en 00a eller 01a eftersom de ligger bra i pris.

Sen undrar jag lite vilket f-bolag som funkar bäst på dessa hojar!? Tänker såklart ringa runt till alla men eftersom jag inte har något reg. nummer så har jag bara kunnat kolla på bilsport & mc och de ville ha 7k halvförsäkrat för en 00a, yeah right. Det är ungefär vad jag betalat för min gixxer.

Och så sista frågan då, någon som har ett regnummer på en 00a eller 01a att låna ut? Den enda jag hittar på blocket med regnummer är inte inreggad ännu utan bara förregistrerad.

folksam (smc) har jag, dom var billigast när jag ringde runt.
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Herge köp inte en 00a! Förmodar att det är en s-modell du vill ha? 00an har dåliga fjädringskompomenter. F.o.m 01 så har s-modellen samma fjädringskomponenter som e-modellen. Jag betalar 3300kr i helför. för ett halvår för min 06a sm. hos IF.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Är det någon här som har kortat sina koppling o bromsgrepp? Isåfall hur funkar det? Funderar på att göra detta så det blir antingen 3 eller 2 fingersgrepp. Bromsen funkar väl bra med 2 fingrar men kopplingen blir kanske lite trög. Undrar om dom säger något om detta på besikningen?

Hej, jag har kortat mina genom att vurpa på båda hållen :) Det funkar kanon att köra med. Har inte varit några problem att besiktiga. Senast tejpade jag lite i ändarna bara för säkerhetsskull.

hello DRZ-fantaster har lite frågor till er då jag funderar på att införskaffa mig en sådan här rackare!

Först tänkte jag höra med er om man ska undvika några speciella årgångar eller om det finns saker på vissa årsmodeller som man ska kolla extra noggrant. Hade tänkt mig att köpa en 00a eller 01a eftersom de ligger bra i pris.

Sen undrar jag lite vilket f-bolag som funkar bäst på dessa hojar!? Tänker såklart ringa runt till alla men eftersom jag inte har något reg. nummer så har jag bara kunnat kolla på bilsport & mc och de ville ha 7k halvförsäkrat för en 00a, yeah right. Det är ungefär vad jag betalat för min gixxer.

Och så sista frågan då, någon som har ett regnummer på en 00a eller 01a att låna ut? Den enda jag hittar på blocket med regnummer är inte inreggad ännu utan bara förregistrerad.

Jag har en -00 och den funkar kanon i fjädringen. Det som kan fela på de äldre varianterna är kamkedjesträckaren som inte spänner ordentligt. Det blir ett väldans rassel på tomgång. Dock enkelt att åtgärda. Jag har offroadförsäkring på bilsport och mc. Kravet är att man är 24år eller äldre. Tror jag ger runt 2500kr halv, helår
 
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Måste rätta mig! även 01a s-modell har den sämre gaffeln å softare shimsad bakdämpare. Alltså 02 å framåt har e-modellens fjädring!
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
vad är egentligen skillnaden mellan alla modeller (SM, E och den utan något alls)? Jag vill ha den mest "gatvänliga" modellen nämnligen.

Och hur är det med att regga dessa för gata, är det möjligt eller måste man köra någon specialreggning? En kille jag mailade med påstod att det gick bra att enduro-regga den men det innebar att man endast fick framföra fordonet på allmän väg om man var på väg till träning eller tävling.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
vad är egentligen skillnaden mellan alla modeller (SM, E och den utan något alls)? Jag vill ha den mest "gatvänliga" modellen nämnligen.

Och hur är det med att regga dessa för gata, är det möjligt eller måste man köra någon specialreggning? En kille jag mailade med påstod att det gick bra att enduro-regga den men det innebar att man endast fick framföra fordonet på allmän väg om man var på väg till träning eller tävling.

För gata är det -s eller -sm som gäller. Dessa är landsvägsreggade och skillnaden mellan dem är i princip hjulen s= offroad och sm= supermotard. E-modellen är en endurovariant och är ej tillåten för gatåka. Denna modell är något vassare och lättare än s och sm.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
För gata är det -s eller -sm som gäller. Dessa är landsvägsreggade och skillnaden mellan dem är i princip hjulen s= offroad och sm= supermotard. E-modellen är en endurovariant och är ej tillåten för gatåka. Denna modell är något vassare och lättare än s och sm.

aha ok det var ju ganska logiskt :) Samtliga de 00 och 01 samt 02 jag sett på blocket verkar vara E, kanske fanns i de andra modellerna då?

Ingen som vill sälja sin? :)
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Nu var det gjort. Kapade broms o kopplingsgreppen ca 3 cm.:tummenupp

Lite dekaltrim också nu med dom nya däcken på. Blir mycket dekaler när jag får dom gratis.

P1000164.jpg

P1000166.jpg

P1000154.jpg

P1000152.jpg

P1000153.jpg
 
Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
aha ok det var ju ganska logiskt :) Samtliga de 00 och 01 samt 02 jag sett på blocket verkar vara E, kanske fanns i de andra modellerna då?

Ingen som vill sälja sin? :)

Den första årsmodellen för drz400 e och s var -00.
Jag har en s som är från -00, dock importerad från tyskland. Vet inte när s-modellen togs in till Sverige. Sm-modellen kom nog runt -05 tror jag.

Allt är tillsalu till rätt pris? :) Anledningen till att jag valt att behålla min är att de står relativt lågt i värde (svårt att något sånär få tillbaka de pengar man lagt på hoj och sm-fälgar) + att hojen är fruktansvärt billig att äga. Men visst, kommer där ett bra bud så...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top