Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Ni som har bytt till FCR förgasare, vart har ni införskaffat dom någonstans och till vilket pris?
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Gokartbana

Tja

var och körde på rörken (uppsala) i måndags, grymt kul :)

Hade monterat db-killern i yoshi rs3an endå lät min hoj 105db vid maxgas på 3an när jag passera db-mätaren på raksträckan.
100db är ju max på banan, vart dock inte svartflaggad.

Frågan är om det är något galet med stoppningen i min dämpare?
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Ni som har bytt till FCR förgasare, vart har ni införskaffat dom någonstans och till vilket pris?

Fick tag i min 39a med TPS & choke begagnad i superskick! På Enduromx.com. För 900kr.sen tillkom ju delar för 2000 ungefär så som gasvajrar , insugsgummi +1st klämma, luftburksadapter, nål å huvudmunstycke anpassat för hojjen. Den kom från en Yzf400. Kan man hitta ett komplett kitt nånstans så slipper man mycke krångel att få tag i delar.
 

Bifogat

  • visabild.jpg
    visabild.jpg
    75.7 KB · Visningar: 88
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Håkan använder din Fcr orginal insugsgummi mellan förgasaren å toppen och inte e-modellens? Isåfall har den en igängad spigot som mäter 36,80mm i halsen! Strypning alltså. Vidare så ger det ytterligare bättre effekt att använda sig av s-sm modellens airboot till luftburken och inhandla en sudco adapter ( Fcr to s-sm airboot) bättre flöde än e-modellens. Och kom ihåg att Drzan inte vill ha mer än 1-1,5s. accpumpsstråle för att få bäst direkt från tomgång effekt och så tidigt så möjligt utan att träffa trotteln.
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Sen undrar jag lite vilket f-bolag som funkar bäst på dessa hojar!? Tänker såklart ringa runt till alla men eftersom jag inte har något reg. nummer så har jag bara kunnat kolla på bilsport & mc och de ville ha 7k halvförsäkrat för en 00a, yeah right. Det är ungefär vad jag betalat för min gixxer.

Jag kör med suzukis egna försäkring, vilket bolag de använder orkar jag inte ta reda på... betalar 2k hel/hel 1 mil utanför Uppsala, privat garage.

Ingen som vill sälja sin? :)

Till rätt peng är allt till salu!:D


Köpte du det kompletta kittet?
Kom det inställt någorlunda rätt, fick man välja bestyckning själv?
Nu blir man sugen på en FCR39a, eller kanske snika med en TM40...:mad:
 

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Gävle
Hoj
XR650R
Håkan använder din Fcr orginal insugsgummi mellan förgasaren å toppen och inte e-modellens? Isåfall har den en igängad spigot som mäter 36,80mm i halsen! Strypning alltså. Vidare så ger det ytterligare bättre effekt att använda sig av s-sm modellens airboot till luftburken och inhandla en sudco adapter ( Fcr to s-sm airboot) bättre flöde än e-modellens. Och kom ihåg att Drzan inte vill ha mer än 1-1,5s. accpumpsstråle för att få bäst direkt från tomgång effekt och så tidigt så möjligt utan att träffa trotteln.

Kommer inte ihåg faktiskt...:va tack för tipset iaf ska kolla nästa gång ja har isär den... kör med orginal gummit mellan luftburken och fuggen.... vet ej hur accpumpen e ställd men den går ju bra iaf så.... men ska kolla insuget nästa gång får väl ta fram dremmeln och slipa lite isåfall...:död

sen tack för infon i pm;et:yoparty

Jag kör med suzukis egna försäkring, vilket bolag de använder orkar jag inte ta reda på... betalar 2k hel/hel 1 mil utanför Uppsala, privat garage.



Till rätt peng är allt till salu!:D



Köpte du det kompletta kittet?
Kom det inställt någorlunda rätt, fick man välja bestyckning själv?
Nu blir man sugen på en FCR39a, eller kanske snika med en TM40...:mad:

köpte redy to race och monterade E avgaskammen den skiljer en hel den mot orginal....:gnissla den kommer bestyckad och klar bara bulta dig och köra.....:banana
 
Last edited:

Gorgeous

Team PINK
Gick med
27 Jan 2008
Ort
Norge
Hoj
07 Suzuki GSX-R 750 och 07 Suzuki DRZ 400SM
rosahoj.jpg


Då var min vita och rosa hoj färdig!! :D
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
har läst lite om att det inte är lönt att föröska regga in E-modellen o.s.v. men har ändå sett någon på blocket som verkar lyckats med det. Är det så att de t är så pass mycket jobb att det inte är lönt eller vad är haken? Finns ju för fasen inget annat än E att få tag på :) (som är 00-02).

edit: Gorgeous grymt snyggt ju! Vitt var riktigt fräckt!
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
har läst lite om att det inte är lönt att föröska regga in E-modellen o.s.v. men har ändå sett någon på blocket som verkar lyckats med det. Är det så att de t är så pass mycket jobb att det inte är lönt eller vad är haken? Finns ju för fasen inget annat än E att få tag på :) (som är 00-02).

edit: Gorgeous grymt snyggt ju! Vitt var riktigt fräckt!

jag har för mig att lagen ändrades så nu är det omöjligt att regga in som enduro. Dom dom säljs reggade har väll reggats in innan lagen träde i kraft.
 

asiL

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki DRZ400 SM -07
Hej, har tappat en kraschpuck fram.
Nån som vet vart man kan få tag på kraschpuckar till drz:an?
/Lisa
 

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Ja, ska höra med dem.
Såg att det fanns orginal/OEM på Thumpertalk. Med billigaste fraktalternativet skulle det gå på 584kr för en puck, skruv + fäste.

Ja fyfan frakten har blivit så dyr från staterna att det knappt lönar sig längre!
Dessutom är ju orginal puckarna inte mycket att hänga i granen! skulle nog satsa på andra! ska nog se efter ett par nya puckar själv faktiskt:tungan
MVH Jocke
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Fråga:
Behöver man något mer än följande för att få en FCR 39 MX att passa till SM-modellen?

Suzuki DR-Z 400 SM Keihin FCR-MX Fitting Kit
- 021-216 Adaptor to Air filter pipe 60mm (2 3/8")
- 021-439 Adaptor O-Ring
- 017-262 EMN Needle
- 021-012 2 x Adapter bolts

http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/product_info.php?cPath=444_471_486&products_id=6038

Skulle kunna komma undan hyggligt då iaf...

Vilka munstycken ligger sånär inpå rätt?
Har 3x3mod och FMF helsystem av endurotyp.

Såg även denna, passar den verkligen tror ni? Behövs det inte en adapter mellan luftboxen och förgasaren?:va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top